مدیر بازرگانی شخصی است که مدیریت یک سازمان تجاری یا بازرگانی را برعهده دارد. این مقام شامل وظایفی چون مدیریت عملکرد و عملیات کسب و کار و تصمیم گیری و نیز سازماندهی کارآمد کارکنان و سایر منابع برای هدایت فعالیت ها به سمت اهداف و مقاصد سازمان است.
مدیر بازرگانی شخصی است که فعالیتهای تجاری افراد، کسب و کار ها و شرکت ها را به قصد کارکرد بهتر و بهینه تر، سودآوری و کسب درآمد، برنامه ریزی و مدیریت می نماید. به طور کلی منظور از فعالیتهای تجاری، اعمالی است که به منظور کسب درآمد از طریق خرید و فروش انجام می شوند.
مدیر بازرگانی به بهینه سازی و بهبود استفاده از منابع انسانی و همچنین مدیریت سیستم ها و فرایندهای تجاری و ارزیابی روش های به کار رفته در زمینه های پرسنل، دارایی ها، اطلاعات، عملیات و تجهیزات، پروژه ها، فرایندها و غیره می پردازد. او از اصول و روش های تجزیه، تحلیل و طراحی برای تعیین، ارزیابی، پیش بینی و بهبود نتایج به دست آمده از فعالیت های تجاری استفاده می کند.
پنج کارکرد مدیریت عبارتند از برنامه ریزی، سازماندهی، فرماندهی، هماهنگی و کنترل. بدون مدیریت، یک شرکت نمی تواند از منابع خود به درستی استفاده کند، بنابراین، مهم ترین اصطلاح در اداره یک بنگاه تجاری است.
یک مدیر بازرگانی باید دارای دیدگاهی جامع و گسترده باشد. مدیر بازرگانی از علوم حسابداری، آمار، روش های کمی و کیفی، تحقیق در عملیات، اقتصاد، مدیریت، مالی، بازاریابی، مدیریت عملیات و فناوری برای حل مشکلات سازمانی، اقتصادی و تجاری استفاده می کند و بدین ترتیب فردی است که حوزه کار وی وسیع است.
مسئولیت های مدیر بازرگانی ممکن است در حوزه های خرید و فروش، مالی و سرمایه گذاری ، خدماتی، تولیدی، کارآفرینی و … باشند. مدیر بازرگانی بایست در علوم مدیریتی و سازمانی، مسائل بازاری و بازاریابی، روابط عمومی ، حقوقی و قانونی، عملیاتی، اقتصادی، مالی و حسابداری ، ارتباطات تجاری و فناوری از دانش لازم و کافی بهره مند باشد.
از دیگر مسئولیت های مدیر بازرگانی می توان به بر عهده گرفتن امور تجاری اشخاص، بنگاه ها و سازمان ها از قبیل خرید و فروش، مالی و پولی، مدیریتی و سازمانی، مسائل بازاری و بازاریابی، سرمایه گذاری، روابط عمومی ، حقوقی و قانونی، عملیاتی، ارتباط با مشتریان و غیره اشاره نمود. مدیر بازرگانی قادر است در اداره شرکت های تجاری و کسب وکارها، بانک ها و سایر سازمان ها در برنامه ریزی، بررسی، تحلیل و ارزیابی پروژه ها و راهبردهای تجاری و اقتصادی فعالیت کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمدیر بازرگانی شخصی است که فعالیتهای تجاری افراد، کسب و کار ها و شرکت ها را به قصد کارکرد بهتر و بهینه تر، سودآوری و کسب درآمد، برنامه ریزی و مدیریت می نماید. به طور کلی منظور از فعالیتهای تجاری، اعمالی است که به منظور کسب درآمد از طریق خرید و فروش انجام می شوند.
مدیر بازرگانی به بهینه سازی و بهبود استفاده از منابع انسانی و همچنین مدیریت سیستم ها و فرایندهای تجاری و ارزیابی روش های به کار رفته در زمینه های پرسنل، دارایی ها، اطلاعات، عملیات و تجهیزات، پروژه ها، فرایندها و غیره می پردازد. او از اصول و روش های تجزیه، تحلیل و طراحی برای تعیین، ارزیابی، پیش بینی و بهبود نتایج به دست آمده از فعالیت های تجاری استفاده می کند.
پنج کارکرد مدیریت عبارتند از برنامه ریزی، سازماندهی، فرماندهی، هماهنگی و کنترل. بدون مدیریت، یک شرکت نمی تواند از منابع خود به درستی استفاده کند، بنابراین، مهم ترین اصطلاح در اداره یک بنگاه تجاری است.
یک مدیر بازرگانی باید دارای دیدگاهی جامع و گسترده باشد. مدیر بازرگانی از علوم حسابداری، آمار، روش های کمی و کیفی، تحقیق در عملیات، اقتصاد، مدیریت، مالی، بازاریابی، مدیریت عملیات و فناوری برای حل مشکلات سازمانی، اقتصادی و تجاری استفاده می کند و بدین ترتیب فردی است که حوزه کار وی وسیع است.
مسئولیت های مدیر بازرگانی ممکن است در حوزه های خرید و فروش، مالی و سرمایه گذاری ، خدماتی، تولیدی، کارآفرینی و … باشند. مدیر بازرگانی بایست در علوم مدیریتی و سازمانی، مسائل بازاری و بازاریابی، روابط عمومی ، حقوقی و قانونی، عملیاتی، اقتصادی، مالی و حسابداری ، ارتباطات تجاری و فناوری از دانش لازم و کافی بهره مند باشد.
از دیگر مسئولیت های مدیر بازرگانی می توان به بر عهده گرفتن امور تجاری اشخاص، بنگاه ها و سازمان ها از قبیل خرید و فروش، مالی و پولی، مدیریتی و سازمانی، مسائل بازاری و بازاریابی، سرمایه گذاری، روابط عمومی ، حقوقی و قانونی، عملیاتی، ارتباط با مشتریان و غیره اشاره نمود. مدیر بازرگانی قادر است در اداره شرکت های تجاری و کسب وکارها، بانک ها و سایر سازمان ها در برنامه ریزی، بررسی، تحلیل و ارزیابی پروژه ها و راهبردهای تجاری و اقتصادی فعالیت کند.
wiki: مدیر بازرگانی