پیشنهادهای وحید یزدی (٢٢٩)
جهل نیز به معنای انجام دادن ناآگاهانه یک عمل است. جهل متضاد علم است. بنابراین جهل یعنی نبود علم خواه جاهل بداند که نمی داند یا نداند که نمی داند.
جهل نیز به معنای انجام دادن ناآگاهانه یک عمل است. جهل متضاد علم است. بنابراین جهل یعنی نبود علم خواه جاهل بداند که نمی داند یا نداند که نمی داند.
جهل نیز به معنای انجام دادن ناآگاهانه یک عمل است. جهل متضاد علم است. بنابراین جهل یعنی نبود علم خواه جاهل بداند که نمی داند یا نداند که نمی داند.
جهل نیز به معنای انجام دادن ناآگاهانه یک عمل است. جهل متضاد علم است. بنابراین جهل یعنی نبود علم خواه جاهل بداند که نمی داند یا نداند که نمی داند.
قوم در اصل به معنای جماعتی از مردان است و به همین جهت در عبارت "لا یسخر قوم من قوم و لا نساء من نساء "حکم مسخره نکردن را برای زنان جداگانه مطرح کرده ...
قوم در اصل به معنای جماعتی از مردان است و به همین جهت در عبارت "لا یسخر قوم من قوم و لا نساء من نساء "حکم مسخره نکردن را برای زنان جداگانه مطرح کرده ...
قوم در اصل به معنای جماعتی از مردان است و به همین جهت در عبارت "لا یسخر قوم من قوم و لا نساء من نساء "حکم مسخره نکردن را برای زنان جداگانه مطرح کرده ...
کلمه مصیبت به معنای واقعه و حادثه ای است که به انسان یا هر چیز اصابت کند و از اصابه تیر به هدف منشا گرفته است که هم شامل اصابه رویدادهای خیر می شود و ...
کلمه مصیبت به معنای واقعه و حادثه ای است که به انسان یا هر چیز اصابت کند و از اصابه تیر به هدف منشا گرفته است که هم شامل اصابه رویدادهای خیر می شود و ...
کلمه مصیبت به معنای واقعه و حادثه ای است که به انسان یا هر چیز اصابت کند و از اصابه تیر به هدف منشا گرفته است که هم شامل اصابه رویدادهای خیر می شود و ...
بَیِّن امری است که بالذات روشن، معلوم و شناخته شده است و از معلومات دیگر به دست نیامده باشد
بَیِّن امری است که بالذات روشن، معلوم و شناخته شده است و از معلومات دیگر به دست نیامده باشد
بَیِّن امری است که بالذات روشن، معلوم و شناخته شده است و از معلومات دیگر به دست نیامده باشد
فسق مقابل عدالت است و به معنای خارج شدن از طاعت به سبب گناه کردن و ترک دستورهای خداوند است
فسق مقابل عدالت است و به معنای خارج شدن از طاعت به سبب گناه کردن و ترک دستورهای خداوند است
فسق مقابل عدالت است و به معنای خارج شدن از طاعت به سبب گناه کردن و ترک دستورهای خداوند است
جمع حجره. حجره اتاقی بوده که پرچین یا پرده ای در جلوی محل ورود به خانه قرار می دادند تا از نظر پوشیده بماند. از آنجایی که خانه های پیامبر اکرم صلی ال ...
حجره اتاقی بوده که پرچین یا پرده ای در جلوی محل ورود به خانه قرار می دادند تا از نظر پوشیده بماند. از آنجایی که خانه های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآ ...
امتحن: اِمتحان در اصل به معنای ذوب کردن طلا و نقره و گرفتن ناخالصی آن است. مراد از امتحان در این آیه عادت دادن است یعنی آنان کسانی اند که خدا قلوبشان ...
سوره حجرات ( آیه ۳ ) إِنَّ الَّذِینَ یَغُضُّونَ أَصْوَاتَهُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ أُولَٰٓئِکَ الَّذِینَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوَ ...
لا تجهروا: جهر به معنای آشکار شدن یا آشکار کردن است. در جهر قولی، آشکار کردن به این صورت است که فرد فریاد می زند. بنابراین و لا تجهروا یعنی با صدای خ ...
لا تجهروا: جهر به معنای آشکار شدن یا آشکار کردن است. در جهر قولی، آشکار کردن به این صورت است که فرد فریاد می زند. بنابراین و لا تجهروا یعنی با صدای خ ...
لا تجهروا: جهر به معنای آشکار شدن یا آشکار کردن است. در جهر قولی، آشکار کردن به این صورت است که فرد فریاد می زند. بنابراین و لا تجهروا یعنی با صدای خ ...
لا تجهروا: جهر به معنای آشکار شدن یا آشکار کردن است. در جهر قولی، آشکار کردن به این صورت است که فرد فریاد می زند. بنابراین و لا تجهروا یعنی با صدای خ ...
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
از ماده "غفر" بوده و به معنی پوشیدن چیزی که انسان از زشتی حفظ شود ( مثلا پوشیدن گناهان ) . واژه "کفر" در لغت به معنی پوشاندن شیء می باشد
سوره یوسف ( آیه ۹۲ ) قَالَ لَا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ ( یوسف ) گفت: �امروز ملامت و ...
تثریب: توبیخ و شمردن یک یک گناهان. �تَثْرِیب� از مادّه ثَرب به پوسته نازکی از پیه می گویند که روی معده و روده ها را می پوشاند و �تثریب� به معنای کنار ...
از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چی ...
از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چی ...
از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چی ...
سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چیزى ...
از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چی ...
از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور شدنِ چی ...
تسبیح از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور ش ...
سبحان از سبح در اصل به معناى حرکت سریع در آب است و از آن جا که لازمه حرکت سریع، دور شدن از مبدأ حرکت و نزدیک شدن به مقصد است، این مادّه در باره دور ش ...
سوره یوسف، آیه ۹۳ اذْهَبُوا بِقَمِیصِی هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیرًا وَأْتُونِی بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِینَ این پیراهن مرا بب ...
سوره یوسف، آیه ۹۳ اذْهَبُوا بِقَمِیصِی هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیرًا وَأْتُونِی بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِینَ این پیراهن مرا ب ...
تفاوت بشر و انسان: آدمی را نسبت به فضائل و کمالات و استعدادهای درونی اش انسان، و نسبت به جسد و ظاهر بدن و شکل ظاهرش بشر می گویند.
سِحر: خیالات غیر واقعی و توهمی، جلب شیطان ها از راه های خاصی و کمک گرفتن از آنان
سوره انبیا ( آیه ۳ ) لَاهِیَةً قُلُوبُهُمْ وَ أَسَرُّوا النَّجْوَى الَّذِینَ ظَلَمُوا هَلْ هَٰذَآ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ أَفَتَأْتُونَ السِّحْرَ ...
صحبت کردن با یکدیگر معمولاً با صدای آهسته به قصد این که کسی آن را نشنود
صحبت کردن با یکدیگر معمولاً با صدای آهسته به قصد این که کسی آن را نشنود
النَّجْوَى: گفتگوی پنهانی و سری بین دو نفر
أَسَرُّوا النَّجْوَى: آهسته و پنهانی با یکدیگر گفتند