پیشنهادهای فرید ملکیان (٨٦١)
خودرو: حرکت صعودی یک پیستون، از نقطه مرگ پایین ( BDC ) به نقطه مرگ بالا ( TDC )
رمزگشای شماره شناسایی خودرو برای ارایه اطلاعات دقیق در مورد تاریخچه، مشخصات و مالکیت خودرو بر اساس شناسه 17 کاراکتری منحصر به فرد آن در نظر گرفته شده ...
Cam bracket=Mounting bracket پایه نصب
بسته فنر، یک مجموعه فنر فولادی چند لایه با صفحاتی که با یک پیچ مرکزی به هم متصل شده اند تا شکلی بیضوی ایجاد کنند.
بلوک های جانس، بلوک های لاستیکی جامد که برای جلوگیری از ضربه سیستم تعلیق هنگام باز شدن کامل فنرهای خودرو استفاده می شوند. بلوک های جانس می توانند روی ...
فشرده ترین حالت فنر
Turbo boost افزایش سرعت یا قدرت تولید شده توسط توربوشارژ کردن موتور خودرو یا به طور خاص هنگام فعال شدن توربوشارژر.
Manifold - boost افزایش سرعت یا قدرت تولید شده توسط توربوشارژ کردن موتور خودرو یا به طور خاص هنگام فعال شدن توربوشارژر.
شیرفشار شکن پاپت نوعی شیر کنترل فشار است که در سیستم های هیدرولیک ( از جمله فرمان هیدرولیک ) برای محافظت از سیستم در برابر فشار بیش از حد استفاده می ...
جعبه دنده فرمان هیدرولیک یکپارچه
محفظه
انحراف جاده ای به این معنی است که وسیله نقلیه در یک خط مستقیم روی جاده باقی نمی ماند و از یک طرف به طرف دیگر منحرف می شود، حتا زمانی که راننده سعی می ...
پیچش ناگهانی و بیش فرمانی، رفتار ناپایدار یا بیش حساس فرمان را توصیف می کنند. • پیچش ناگهانی، زمانی که وسیله نقلیه به طور ناگهانی یا شدید با حرکت بس ...
پیچش ناگهانی فرمان خودرو
لگد زدن فرمان به معنای حرکت یا نیروی ناگهانی است که در فرمان احساس می شود، زمانی که چرخ های جلو به دست انداز، چاله یا سطح ناهموار جاده برخورد می کنند ...
چرخش چرخ خودرو، به حداکثر زاویه فرمان چرخ های جلو اشاره دارد. یعنی اینکه چرخ ها تا چه حد می توانند به چپ یا راست بچرخند وقتی که فرمان به طور کامل چرخ ...
Cotter pin خارهای اشپیل عناصر اتصال مکانیکی هستند که از لغزش مهره یا پین از محل خود جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از خارهای اشپیل وجود دارد که از جم ...
چرخاندن کامل فرمان به یک طرف ( کاملاً چپ ) تا زمانی که متوقف شود ( به استاپ فرمان برخورد کند ) و سپس تماماً به طرف دیگر ( کاملاً راست ) تا زمانی که د ...
پیستون تقویت شده قطعه ای در سیستم فرمان هیدرولیک است که وقتی توسط سیال تحت فشار حرکت می کند، به چرخاندن چرخ های کامیون کمک می کند. این قطعه معمولاً ر ...
شیرهای کنترل جهت، سیال را در حالت آماده به کار نگه می دارند و از جریان آن در سیستم تا زمانی که برای حرکت و انجام عملکرد طراحی شده اش لازم نباشد، جلوگ ...
یک صدم یورو
عبارت �من نظر خودم را مطرح می کنم� به معنای ارایه نظر یا به اشتراک گذاشتن افکار در مورد یک موضوع است، اغلب زمانی که به طور خاص از شما خواسته نشده باش ...
دنده شانه ای، چرخ دنده های شانه ای برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی استفاده می شوند. چرخ دنده شانه ای دارای دندانه های مستقیمی است که در یک سطح از ی ...
پره بالایی ( عمودی ) فرمان، پره ای که وقتی چرخ های جلو مستقیم رو به جلو هستند و فرمان در مرکز قرار دارد، باید مستقیماً به سمت بالا ( موقعیت ساعت ۱۲ ) ...
مخروطی، حلقه داخلی است که درون حلقه بیرونی قرار می گیرد. سطح بیرونی آن به گونه ای شکل گرفته است که عناصر غلتشی را در خود جای دهد و با سطح داخلی حلقه ...
حلقه بیرونی، که مجموعه یاتاقان را در بر می گیرد. معمولاً یک جزء استوانه ای با شیار داخلی است. از فولاد سخت شده یا سایر آلیاژهای بادوام ساخته شده است.
مهره ساچمه ای، در یک جعبه فرمان با گوی چرخشی، مهره ساچمه ای یک قطعه دقیق است که به همراه شفت حلزونی و گوی های فولادی، حرکت چرخشی فرمان را به حرکت خطی ...
بالا بردن یا کمی بلند کردن یک جسم با قرار دادن یک گوه ( مانند یک قطعه کوچک فلزی یا چوبی ) در زیر آن.
مهره گیره ای نوعی مهره است که برای محکم نگه داشتن ( یا "گیره بندی" ) قطعات روی شفت، میله یا قطعه رزوه دار به یکدیگر استفاده می شود. جلوگیری از حرکت، ...
در سیستم فرمان کامیون، پین مفصلی ( که به آن شاه پین نیز گفته می شود ) یک پین فولادی محکم است که به عنوان نقطه محوری اتصال مفصل فرمان به تیرک اکسل عمل ...
مهره ی شکاف دار
تنظیم کننده ی لقی، اهرمی متصل به میله ی فشاری محفظه ترمز در سیستم های ترمز بادی ( که بیشتر در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود ) . این تنظیم کنند ...
آسترهای ترمز ( brake linings ) و لنت های ترمز ( Brake pads ) یکسان نیستند. آسترهای ترمز مواد اصطکاکی هستند که به کفشک ها یا لنت های ترمز متصل می شون ...
خار اشپیل
انحراف گشتاور، به میزان حرکت چرخشی یا پیچشی اشاره دارد که در یک قطعه هنگام اعمال گشتاور ( نیروی چرخشی ) رخ می دهد. انحراف گشتاور به این معنی است که آ ...
پایه ایمنی
چپقی، بخش مهمی از سیستم فرمان خودرو است که میله رابط داخلی را به مفصل ( سگدست ) فرمان که چرخ را نگه می دارد متصل می کند. این یک اتصال گوی و کاسه ای ا ...
یاتاقان محوری ( کف گرد ) نوعی یاتاقان چرخشی است که برای تحمل بارهای محوری ( بارهای موازی با محور شفت ) و کاهش اصطکاک بین قطعات چرخان طراحی شده است. ب ...
TMC = شورای فن آوری و نگهداری انجمن های کامیون داری آمریکا ( ATA ) شورای فن آوری و نگهداری ( TMC ) یک سازمان حرفه ای در انجمن های حمل و نقل آمریکا ( ...
نوعی ابزار تراز نوری قدیمی و کم دقت که معمولاً برای تراز کردن محورهای کامیون و تریلر قبل از استاندارد شدن سیستم های مدرن کنترل شده توسط کامپیوتر استف ...
میله تراز، از فولاد آلیاژی فورج شده و با عملیات حرارتی تولید شده که می تواند برای اهرم کردن، تراز و قرار دادن بسیاری از کارهای سنگین تر در کارگاه است ...
ایستگاه کامپیوتر به معنای یک فضای کاری است که شامل یک کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن است که برای استفاده فرد جهت کار، مطالعه یا کنترل عملیات تنظیم شد ...
dog - tracking ناهمترازی چرخ ها، وضعیتی از ناهم ترازی که در آن چرخ های عقب کامیون روی خط مسیر متفاوتی نسبت به چرخ های فرمان جلو حرکت می کنند و باعث ا ...
بوگی: شاسی دو محوره و اتصالات سیستم تعلیق مرتبط.
�اثر مخروطی� در فرمان کامیون به تمایل تایرها برای کشیده شدن یا رانش وسیله نقلیه به یک طرف به دلیل ساییدگی یا شکل ناهموار تایر اشاره دارد که باعث می ش ...
اصطلاح �درب بالابر� به درب یا پنل عقب خودرو اشاره دارد که به سمت بالا باز می شود و معمولاً دسترسی به قسمت بار یا صندوق عقب را فراهم می کند. در اینجا ...
محورهای محرک دوبل
صفحه مدرج
یا Tram gauge گیج ترام یک میله یا شفت فلزی با دو عقربه است که برای مقایسه فاصله بین جلو و عقب تایرهای خودرو برای تنظیم بکسل کردن استفاده می شود. عقر ...
گیج زاویه کستر