پیشنهادهای فرید ملکیان (٨٨٤)
بدنه یکپارچه
چدن گره ای، چدن داکتیل ( Ductile iron ) ، چدن گرافیت کروی و آهن SG نیز شناخته می شود، نوعی چدن غنی از گرافیت است که در سال ۱۹۴۳ توسط کیث میلیس کشف شد ...
جک غلتکی نوعی جک تمساحی است که چرخ ( غلتک ) دارد، بنابراین می تواند به راحتی زیر وسیله نقلیه غلتیده و هنگام بلند کردن حرکت کند. این نوع جک معمولاً در ...
خار فنری
واشر سایشی، یک واشر تخت و سخت کاری شده است که بین قطعات متحرک سیستم تعلیق قرار می گیرد تا اصطکاک را کاهش داده و از سایش جلوگیری کند.
بست هاک نوع خاصی از بست مکانیکی دایمی و با مقاومت بالا است که در کامیون ها، تریلرها و تجهیزات سنگین استفاده می شود. اغلب به جای پیچ و مهره استفاده می ...
یک ترکیب آب بندی پایه روغنی مقاوم که با غلظت های مختلف برای استفاده با تفنگ یا قلم مو ساخته شده است. غنی شده با آلومینیوم، توانایی مقاومت در برابر تخ ...
میله شعاعی یک رابط سیستم تعلیق است که برای کنترل حرکت چرخ در جهت طولی در نظر گرفته شده است. این رابط از یک طرف به حامل چرخ یا محور و از طرف دیگر به ش ...
خودرو: کج شدگی فنرهای برگی به شکلی اشاره دارد که فنرهای برگی هنگام بارگذاری بیش از حد یا ضعیف شدن به خود می گیرند. وقتی از کنار به فنر نگاه می کنید، ...
Seized: Means stuck, rusted, or frozen so they cannot move as they should. به معنی گیر کرده، زنگ زده یا یخ زده است، به طوری که نمی تواند آن طور که ...
�سواری خشن� به این معنی است که وسیله نقلیه به طور نامناسبی حرکت می کند و راننده و سرنشینان لرزش، تکان یا ضربات شدیدی را احساس می کنند. این اصطلاح وضع ...
خلاصی، بازی، لقی، حرکت داخل و خارج شدن شفت
برخورد کف خودرو به زمین Vehicle bottoms out
مهره کور، برخلاف مهره رزوه دار معمولی با سوراخ سرتاسری، مهره کور از یک طرف بسته است. به دلیل دشواری رزوه کردن یک سوراخ کور تا انتها، مهره کور اغلب بل ...
سیستم تعلیق تطبیقی: سیستم تعلیقی که برای تنظیم بار و شرایط جاده طراحی شده است. در کامیون ها، این معمولاً به معنای سیستم تعلیق بادی است. سیستم تعلیق ت ...
از کتاب مکانیک ماشین های سنگین - سیستم تعلیق ماشین های سنگین ترجمه خودم: میله گشتاور ( که میله شعاعی یا بازوی گشتاور نیز نامیده می شود ) یک اتصال سیس ...
در سیستم تعلیق کامیون، ترانیون یک تکیه گاه محوری است که به اجزای خاص سیستم تعلیق، به ویژه تیرهای متعادل کننده یا تیرهای متحرک اجازه می دهد تا با حرکت ...
سیستم تعلیق ترکیبی بادی/فنر پیچشی: یک میل موج گیر، یک فنر پیچشی و یک سیستم تعلیق بادی که در برخی از کامیون های Paccar Kenworth استفاده می شود. در به ...
سیستم تعلیق با میله پیچشی: سیستم فنری متشکل از میله های فولادی فنری که تحت پیچش قرار گرفته اند. این سیستم رایج نیست، اما در برخی از سیستم تعلیق تریلر ...
عدم انعطاف پذیری، عدم تطبیق
به هم متصل شده With fiber composite leaf springs, there is little or no danger of the spring suddenly snapping. The laminated layers create a built - ...
محفظه دیفرانسیل The banjo housing is a differential case ( or housing ) that contains the gears and bearings necessary for the vehicle’s drivetrain t ...
پشت شتری
خودرو: حرکت صعودی یک پیستون، از نقطه مرگ پایین ( BDC ) به نقطه مرگ بالا ( TDC )
رمزگشای شماره شناسایی خودرو برای ارایه اطلاعات دقیق در مورد تاریخچه، مشخصات و مالکیت خودرو بر اساس شناسه 17 کاراکتری منحصر به فرد آن در نظر گرفته شده ...
Cam bracket=Mounting bracket پایه نصب
بسته فنر، یک مجموعه فنر فولادی چند لایه با صفحاتی که با یک پیچ مرکزی به هم متصل شده اند تا شکلی بیضوی ایجاد کنند.
بلوک های جانس، بلوک های لاستیکی جامد که برای جلوگیری از ضربه سیستم تعلیق هنگام باز شدن کامل فنرهای خودرو استفاده می شوند. بلوک های جانس می توانند روی ...
فشرده ترین حالت فنر
Turbo boost افزایش سرعت یا قدرت تولید شده توسط توربوشارژ کردن موتور خودرو یا به طور خاص هنگام فعال شدن توربوشارژر.
Manifold - boost افزایش سرعت یا قدرت تولید شده توسط توربوشارژ کردن موتور خودرو یا به طور خاص هنگام فعال شدن توربوشارژر.
شیرفشار شکن پاپت نوعی شیر کنترل فشار است که در سیستم های هیدرولیک ( از جمله فرمان هیدرولیک ) برای محافظت از سیستم در برابر فشار بیش از حد استفاده می ...
جعبه دنده فرمان هیدرولیک یکپارچه
محفظه
انحراف جاده ای به این معنی است که وسیله نقلیه در یک خط مستقیم روی جاده باقی نمی ماند و از یک طرف به طرف دیگر منحرف می شود، حتا زمانی که راننده سعی می ...
پیچش ناگهانی و بیش فرمانی، رفتار ناپایدار یا بیش حساس فرمان را توصیف می کنند. • پیچش ناگهانی، زمانی که وسیله نقلیه به طور ناگهانی یا شدید با حرکت بس ...
پیچش ناگهانی فرمان خودرو
لگد زدن فرمان به معنای حرکت یا نیروی ناگهانی است که در فرمان احساس می شود، زمانی که چرخ های جلو به دست انداز، چاله یا سطح ناهموار جاده برخورد می کنند ...
چرخش چرخ خودرو، به حداکثر زاویه فرمان چرخ های جلو اشاره دارد. یعنی اینکه چرخ ها تا چه حد می توانند به چپ یا راست بچرخند وقتی که فرمان به طور کامل چرخ ...
Cotter pin خارهای اشپیل عناصر اتصال مکانیکی هستند که از لغزش مهره یا پین از محل خود جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از خارهای اشپیل وجود دارد که از جم ...
چرخاندن کامل فرمان به یک طرف ( کاملاً چپ ) تا زمانی که متوقف شود ( به استاپ فرمان برخورد کند ) و سپس تماماً به طرف دیگر ( کاملاً راست ) تا زمانی که د ...
پیستون تقویت شده قطعه ای در سیستم فرمان هیدرولیک است که وقتی توسط سیال تحت فشار حرکت می کند، به چرخاندن چرخ های کامیون کمک می کند. این قطعه معمولاً ر ...
شیرهای کنترل جهت، سیال را در حالت آماده به کار نگه می دارند و از جریان آن در سیستم تا زمانی که برای حرکت و انجام عملکرد طراحی شده اش لازم نباشد، جلوگ ...
یک صدم یورو
عبارت �من نظر خودم را مطرح می کنم� به معنای ارایه نظر یا به اشتراک گذاشتن افکار در مورد یک موضوع است، اغلب زمانی که به طور خاص از شما خواسته نشده باش ...
دنده شانه ای، چرخ دنده های شانه ای برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی استفاده می شوند. چرخ دنده شانه ای دارای دندانه های مستقیمی است که در یک سطح از ی ...
پره بالایی ( عمودی ) فرمان، پره ای که وقتی چرخ های جلو مستقیم رو به جلو هستند و فرمان در مرکز قرار دارد، باید مستقیماً به سمت بالا ( موقعیت ساعت ۱۲ ) ...
مخروطی، حلقه داخلی است که درون حلقه بیرونی قرار می گیرد. سطح بیرونی آن به گونه ای شکل گرفته است که عناصر غلتشی را در خود جای دهد و با سطح داخلی حلقه ...
حلقه بیرونی، که مجموعه یاتاقان را در بر می گیرد. معمولاً یک جزء استوانه ای با شیار داخلی است. از فولاد سخت شده یا سایر آلیاژهای بادوام ساخته شده است.
مهره ساچمه ای، در یک جعبه فرمان با گوی چرخشی، مهره ساچمه ای یک قطعه دقیق است که به همراه شفت حلزونی و گوی های فولادی، حرکت چرخشی فرمان را به حرکت خطی ...