فرشته
/fereSte/
مترادف فرشته: جبرئیل، سروش، ملک، ایزد، پری
متضاد فرشته: دیو
معنی انگلیسی:
فرهنگ اسم ها
معنی: فرستاده، نام موجودات عالم ملکوت، شخص دارای اخلاق یا رفتار بسیار نیک و پسندیده، زن مهربان و زیبا، ( در ادیان ) موجودی آسمانی، عاقل، برتر از انسان و غیر قابل رؤیت که مأمور اجرای اوامر خداوند است و مرتکب گناه نمی شود، مَلَک، ( به مجاز ) دختر یا زن مهربان و زیبا، فریشته در زبان سنسکریت پرشیته و مرکب از پر و اش، به معنی سفیر
برچسب ها: اسم، اسم با ف، اسم دختر، اسم فارسی، اسم تاریخی و کهن، اسم مذهبی و قرآنی
لغت نامه دهخدا
فرشته چو آید یکی جان ستان
بگویم بدو جانم آسان ستان.
فردوسی.
فرشته به خوی و چو عنبر به بوی به دل مهربان و به جان مهرجوی.
فردوسی.
ایمان نیاوردم به فرشته های خدا. ( تاریخ بیهقی ).فرشته شد و هرچه دید و شنید
نمود و بگفت آنچه بر وی رسید.
اسدی.
سوی حکیمان فرشته است روانم ورچه که در چشم مردم است عیانم.
ناصرخسرو.
بر عالم علویش گمان بر چو فرشته هرچند که اینجا بود این جسم عیانیش.
ناصرخسرو.
این روح قدس آمد و آن روح جبرئیل یعنی فرشتگان پرانند و بی پرند.
ناصرخسرو.
هر آن گه که باشد فرشته به جای به خاک اندرون باد دیو سیاه.
عبدالواسع.
بل تا پری ز خوان بشر خواهد استخوان تو چون فرشته بوی شنو استخوان مخواه.
خاقانی.
گر او را پری بود و شیطان به فرمان مر این را فرشته است و ارواح چاکر.
خاقانی.
دیوان فرشتگانند آنجا که لطف اوست مردان مخنثانند آنجا که قهر اوست.
خاقانی.
آورده اند پشت بر این آشیان دیوپس چون فرشته روی به عقبی نهاده اند.
عطار.
گفت پیغمبر که در بازارهادو فرشته می کند دایم ندا.
مولوی.
گر نشیند فرشته ای با دیووحشت آموزد و خیانت و ریو.
سعدی.
خلوت دل نیست جای صحبت اغیاردیو چو بیرون رود فرشته درآید.
حافظ.
فرشته است این به صد پاکی سرشته نیاید کار شیطان از فرشته.
جامی.
- فرشته پر ؛ آنکه بال و پر فرشته دارد و در عالم بالا سیر می کند : فرشته پران را بر این ساده دشت
از او آمدن هم بدو بازگشت.
نظامی.
بیشتر بخوانید ...فرهنگ فارسی
فرهنگ معین
فرهنگ عمید
۲. [مجاز] فرد دارای سیرت نیک و پسندیده.
۳. [مجاز] زن زیبا و مهربان.
دانشنامه اسلامی
[ویکی شیعه] فرشته یا مَلَک (جمع آن ملائکه) موجوداتی نامرئی و فراطبیعی، که مأمور اجرای اوامر خدا در دنیا و آخرت اند. فرشتگان دسته ها و وظایف مختلفی دارند مانند: نوشتن نامه اعمال، آوردن وحی بر اولیاء، حفاظت از انسان ها و یاری مؤمنان، رساندن روزی مادی و معنوی، گرفتن جان ها، دعا و استغفار کردن برای مؤمنان، هدایت قلب ها، مأموران عذاب. گروهی از فرشتگان نیز فارغ از امور دنیا به عبادت خدا و رکوع و سجود مشغولند.
هر یک از ملائکه وظیفه و مقامی معلوم دارند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده و از هر گناه و نافرمانی پاک و مبرّا هستند. آنها می توانند به برخی صورت ها درآیند. از این موجودات ۸۸ بار در قرآن یاد شده و باور به وجود آنها بخشی از ایمان مسلمانان است. مهمترین فرشتگان، جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل هستند. به هنگام نفخ صور، ملائکه نیز خواهند مُرد و در قیامت مجددا زنده می شوند.
بیشتر لغت شناسان ملائکه را جمع مَلَک دانسته و معتقدند با اینکه فرشتگان زن یا مرد نیستند، گاهی به اعتبار لفظ برای آن ضمیر مؤنث و گاه به اعتبار ظاهر تاء تأنیث آن، ضمیر مؤنث برای آنها آورده می شود: قل لوکان فی الارض ملائکه یمشون مطمئنین لنزلنا علیهم من السماء ملکا رسولا، بثلاثة آلاف من الملائکة منزلین، اذ قالت الملائکة یا مریم.
هر یک از ملائکه وظیفه و مقامی معلوم دارند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکرده و از هر گناه و نافرمانی پاک و مبرّا هستند. آنها می توانند به برخی صورت ها درآیند. از این موجودات ۸۸ بار در قرآن یاد شده و باور به وجود آنها بخشی از ایمان مسلمانان است. مهمترین فرشتگان، جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل هستند. به هنگام نفخ صور، ملائکه نیز خواهند مُرد و در قیامت مجددا زنده می شوند.
بیشتر لغت شناسان ملائکه را جمع مَلَک دانسته و معتقدند با اینکه فرشتگان زن یا مرد نیستند، گاهی به اعتبار لفظ برای آن ضمیر مؤنث و گاه به اعتبار ظاهر تاء تأنیث آن، ضمیر مؤنث برای آنها آورده می شود: قل لوکان فی الارض ملائکه یمشون مطمئنین لنزلنا علیهم من السماء ملکا رسولا، بثلاثة آلاف من الملائکة منزلین، اذ قالت الملائکة یا مریم.
wikishia: فرشته
[ویکی فقه] فرشته (فقه). فرشته ، آفریده ای لطیف و آسمانی است.
فرشته موجودی است لطیف و آسمانی و از مأموران الهی و واسطه رساندن فیض به بندگان. فرشته رابط میان مشیّت خدای تعالی و خلق می باشد که به بندگان فیض می رساند. قرآن کریم عملکرد این مأموران الهی را چنین ترسیم کرده است: «لایَعْصُونَ اللّه َ ما أمَرَهُمْ و یَفْعَلُونَ ما یُؤمَرُونَ؛
تحریم/سوره۶۶، آیه۶.
از احکام مرتبط با آن در بابهای طهارت ، جهاد و تجارت سخن گفته اند.
← در طهارت
۱. ↑ تحریم/سوره۶۶، آیه۶.
...
فرشته موجودی است لطیف و آسمانی و از مأموران الهی و واسطه رساندن فیض به بندگان. فرشته رابط میان مشیّت خدای تعالی و خلق می باشد که به بندگان فیض می رساند. قرآن کریم عملکرد این مأموران الهی را چنین ترسیم کرده است: «لایَعْصُونَ اللّه َ ما أمَرَهُمْ و یَفْعَلُونَ ما یُؤمَرُونَ؛
تحریم/سوره۶۶، آیه۶.
از احکام مرتبط با آن در بابهای طهارت ، جهاد و تجارت سخن گفته اند.
← در طهارت
۱. ↑ تحریم/سوره۶۶، آیه۶.
...
wikifeqh: فرشته_(فقه)
دانشنامه عمومی
فرشته (ترانه). «فرشته» ( به آلمانی: Engel ) ، ترانه ای از آلبوم اشتیاق گروه آلمانی رامشتاین است. این ترانه اولین تک آهنگ آلبوم اشتیاق است.
خواننده زن این ترانه کریستین هبلد از گروه پاپ بوبو در خانه های سفید چوبی ( به انگلیسی: Bobo in White Wooden Houses ) است.
به نظر می آید که صحنه هایی از موزیک ویدئو این ترانه به فیلم از گرگ و میش تا سحر ارتباط دارد.
خواننده زن این ترانه کریستین هبلد از گروه پاپ بوبو در خانه های سفید چوبی ( به انگلیسی: Bobo in White Wooden Houses ) است.
به نظر می آید که صحنه هایی از موزیک ویدئو این ترانه به فیلم از گرگ و میش تا سحر ارتباط دارد.
wiki: فرشته (ترانه)
فرشته (ترانه مدونا). «فرشته» ( به انگلیسی: Angel ) تک آهنگی از هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا مدونا است که در سال ۱۹۸۵ میلادی منتشر شد.
wiki: فرشته (ترانه مدونا)
فرشته (فیلم ۱۹۳۷). فرشته ( انگلیسی: Angel ) فیلمی در ژانر کمدی - درام به کارگردانی ارنست لوبیچ است که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مارلنه دیتریش، هربرت مارشال، ملوین داگلاس، ادوارد اورت هورتون و لورا هوپ کروس اشاره کرد.
wiki: فرشته (فیلم ۱۹۳۷)
فرشته (فیلم ۱۹۹۱). فرشته ( به هندی: Farishtay ) فیلمی محصول سال ۱۹۹۱ و به کارگردانی آنیل شارما است. در این فیلم بازیگرانی همچون درمندرا، وینود کانا، راجینیکانت، سری دوی، جایا پرادا، کولبوشان کارباندا، ای. کی. هانگال، بینا بانرجی، باب کریستو ایفای نقش کرده اند.
wiki: فرشته (فیلم ۱۹۹۱)
فرشته (فیلم ۲۰۰۷). فرشته ( انگلیسی: Angel ) فیلمی به کارگردانی فرانسوا اوزون است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.
• رامالا گری
• سام نیل
• شارلوت رمپلینگ
• مایکل فاسبندر
• کریستوفر بنجامین
• لوسی راسل
• تریسا چرچر
• رامالا گری
• سام نیل
• شارلوت رمپلینگ
• مایکل فاسبندر
• کریستوفر بنجامین
• لوسی راسل
• تریسا چرچر
wiki: فرشته (فیلم ۲۰۰۷)
فرشته (فیلم ۲۰۰۹). «فرشته» ( نروژی: Engelen ) یک فیلم است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
wiki: فرشته (فیلم ۲۰۰۹)
فرشته (فیلم ۲۰۱۱). «فرشته» ( انگلیسی: Angel ( 2011 film ) ) یک فیلم است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به آریونا ایرانی اشاره کرد.
wiki: فرشته (فیلم ۲۰۱۱)
فرشته (فیلم ۲۰۱۸). علا حضرت علیرضا شاه مقصودی https://upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/c/c0/Imperial_Coat_of_Arms_of_Iran. svg
فرشته ( به اسپانیایی: El Ángel ) نام یک فیلم درام آرژانتینی به کارگردانی لوییس اورتگا محصول ۲۰۱۸ است. این فیلم برای رقابت در بخش نوعی نگاه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. [ ۱] [ ۲]
درباره نوجوان هفده ساله سارقی است
فرشته ( به اسپانیایی: El Ángel ) نام یک فیلم درام آرژانتینی به کارگردانی لوییس اورتگا محصول ۲۰۱۸ است. این فیلم برای رقابت در بخش نوعی نگاه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. [ ۱] [ ۲]
درباره نوجوان هفده ساله سارقی است
wiki: فرشته (فیلم ۲۰۱۸)
فرشته (کمیک). وُرِن وُرثینگتِن معروف به انجل ( به انگلیسی: Angel ) ، یک شخصیت ابر قهرمان خیالی در کتاب های مارول کامیکس است و برای اولین بار، در شمارهٔ یک مجلهٔ مردان ایکس در سپتامبر ۱۹۶۳ معرفی شد.
او یک میلیونر و جانشین پدرش به عنوان رئیس صنایع وُرثینگتِن است. در دههٔ هشتاد میلادی، این شخصیت مدتی در داستان های کمپانی مارول حضور نداشت تا این که تحت عنوان آرچ انجل به داستان ها برگشت. آرج انجل تفاوت های زیادی با انجل دارد، برای مثال انجل جوانی مغرور و عیاش بود ولی آرچ انجل صاحب شخصیتی درونگرا و پیچیده است.
آنجل شوهر شخصیت سایلاک است. سایلاک و آنجل یک شخصیت شرور در بدنشان وجود دارد.
این شخصیت تاکنون در فیلم های مردان ایکس: آخرین مقاومت و مردان ایکس: آپوکالیپس حضور داشته.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاو یک میلیونر و جانشین پدرش به عنوان رئیس صنایع وُرثینگتِن است. در دههٔ هشتاد میلادی، این شخصیت مدتی در داستان های کمپانی مارول حضور نداشت تا این که تحت عنوان آرچ انجل به داستان ها برگشت. آرج انجل تفاوت های زیادی با انجل دارد، برای مثال انجل جوانی مغرور و عیاش بود ولی آرچ انجل صاحب شخصیتی درونگرا و پیچیده است.
آنجل شوهر شخصیت سایلاک است. سایلاک و آنجل یک شخصیت شرور در بدنشان وجود دارد.
این شخصیت تاکنون در فیلم های مردان ایکس: آخرین مقاومت و مردان ایکس: آپوکالیپس حضور داشته.
wiki: فرشته (کمیک)
دانشنامه آزاد فارسی
(به معنی پیک و فرستاده) (به عربی: مَلَک؛ جمع آن: ملائکه) در ادیان الهی، موجودی فوق طبیعی که کارگزار و واسطۀ خداوندبا انسان وجهان است. این واژه شکل دگرشدۀ فرسته، از مصدر «فرستادن»، در زبان سانسکریت پرسته، در فارسی باستان فرائیشته، در اوستا فرائشته، در تلفظ مردم شمال ایران فرشته و در تلفظ مردم جنوب غربی فرسته، به معنی فرستاده شده و مخلوق روحانی است.
در آیین زردشتی. فرشته و فرشته شناسی زردشتی از جایگاهی ویژه برخوردار است. در صدر این فرشتگان هفت فرشتۀ برتر یا «مهین فرشته» قرار دارد که «اَمْشاسْپَندان» خوانده می شوند و به معنی «جاودانان مقدس» است. نام شش تن آنان که ضمن نام ماه های دوازده گانه آمده است عبارت اند از وُهومَنَه (بهمن) به معنی اندیشۀ نیک؛ اَشَه وَهیشْته (اردیبهشت) به معنی بهترین راستی؛ خِشَثْره وئیریه (شهریور) به معنی فرمانروایی؛ سِپَنْته اَرْمَئتی (اسفند) به معنی روان پاک؛ هَئوروتات (خرداد) به معنی کمال و اَمِرتات (مرداد/امرداد) به معنی بی مرگی. در رأس این شش فرشته سِپَنْته مینو یا خرد پاک و مقدس قرار داشته که البته بعدها به جای او خود اهورامزدا (یا هرمزد) را قرار دادند. این فرشتگان در واقع مظاهر صفات الهی اند که پاسبانی بخشی از عالم هستی به آنان سپرده شده تا تحت امر اهورامزدا به کار پردازند و واسطۀ جهان مینوی و ملکوتی با جهان مادی باشند. در کنار این مهین فرشتگان، فرشته های فروتری هم قرار دارند که از جهت مقام و منزلت پایین تر از امشاسپندان هستند و یار و یاور آنان به شمار می آیند. نام برخی از آنان عبارت اند از سروش، بهرام، آذر، آبان، تیر و فروردین که به ترتیب مظاهر پیام آوری، جنگاوری، آتش، آب، باران و ارواح مردگان هستند. فرشتگان مظهر خیر و نیکی اند. در مقابل آن ها مظاهر شر قرار دارند که در رأس آن اَنْگْرَه مینو (اندیشۀ بد) یا اهریمن است که به کمک دیوان می کوشد جهان را فاسد کند و جهانیان را گمراه سازد. تقابل فرشته و دیو از اصول عقاید آیین زردشتی است.
در یهود و مسیحیت. فرشتگان سلسلسه مراتبی در ۹ رده دارند که از بالا به پایین عبارت اند از سرافیم (سرافین)، کروبیم (کرّوبیان)، تخت ها (که در وجود خدا تأمل می کنند و جلال او را باز می تابانند)، سلطنت ها، قوّات، قدرت ها (که ناظمان افلاک و کواکب اند)، ریاسات، فرشتگان مقرب، و فرشتگان (که به امور بشر رسیدگی می کنند). در مسیحیت و یهودیت هفت ملک مقرّب وجود دارد که در کتاب مقدس فقط نام سه تای آن ها آمده است: میکائیل، جبرائیل و رامائیل؛ بقیه عبارت اند از اورائیل، رجوئیل، صریخائیل و میرامائیل. در عقاید سنتی کاتولیک ها هر انسانی فرشتۀ نگهبان دارد.
در اسلام. ایمان به ملائکه در قرآن در ردیف ایمان به خدا، پیامبران، کتاب های آسمانی و روز جزا نام برده شده و آن که وجود فرشتگان را انکار کند، در گمراهی فرو می شود (بقره، ۲۸۵). در قرآن، از میان همۀ فرشتگان تنها نام جبرئیل (سه بار) و میکائیل (یک بار) ذکر شده و برخی نیز به اوصافشان معرّفی شده اند مانند ملک الموت، کرام الکاتبین، رقیب، و عتید. از آیات قرآن چنین برمی آید که فرشتگان موجوداتی هستند شریف و مکرّم و فرستادگان و واسطه هایی بین خدا و جهان مشهود؛ هیچ حادثه ای از حوادث مهم و غیر مهم نیست مگر آن که فرشتگان در آن دخالتی دارند، و یک یا چند فرشته، موکّل و مأمور آنند، اگر آن حادثه فقط یک جنبه داشته باشد یک فرشته، و اگر چند جنبه داشته باشد چند ملک موکّل برآنند. دخالت آن ها در امور جهان تنها این است که امر الهی را در مجرایش به جریان اندازند (انبیا، ۲۷). آنان اسبابی هستند برای حدوث حوادث، فوق اسباب مادی و جاری در عالم ماده، و این منافاتی با سببیّت اسباب مادی ندارد. این دو نوع سببیّت در طول همدیگرند نه در عرض هم یا هم ردیف باهم. به عبارت دیگر، این دو سببیت در دو سطح متفاوتند و مزاحمتی نسبت به همدیگر ندارند مانند سببیّت قلم، دست و انسان در نوشتن نامه که آن را می توان به هر سه، در سه سطح متفاوت، نسبت داد. بر همین اساس، قرآن هرچند دخالت اسباب طبیعی را در تکوین حوادث می پذیرد، فرشتگان را نیز مدبّرانی می داند که حوادث عالم را به فرمان خدا تدبیر می کنند: المدبّرات امراً (نازعات، ۵). به بیان دیگر، علل طبیعی سببِ قریب حوادثند و فرشته سبب بعید و علتِ پیدایشِ سببِ قریب است. ازجمله وساطت های ملائکه این است که بعضی از آنان مقام بلندتری دارند، و امر خدا را گرفته به پایین تر از خود می رسانند و آن ها را مأمور انجام آن می کنند مانند این که ملک الموت در قبض ارواح یا جبرئیل در رساندن وحی یارانی دارند که در قرآن به آن تصریح شده است. از آیات قرآن چنین برمی آید که فرشتگان موجوداتی روحانی، نوری و غیر مادی اند و تغییر و تحول در مراتب و درجات آن ها راه ندارد بلکه همۀ آن ها دارای درجه ای ثابت و معلوم هستند: وَ ما مِنّا اِلّا لَهُ مقامٌ معلومٌ (صافّات، ۱۶۴) و آن مقدار از کمال و هستی که ظرفیت آن را داشته اند در ابتدای وجودِ خود یک جا دریافت کرده اند و برخلاف موجودات مادی مدام در تحول و تغییر نیستند و تکامل آن ها تدریجی نیست. لذا تکالیف آن ها برخلاف انسان، تشریعی نیست بلکه صرفاً تکوینی است و ثواب و عِقاب، در عالم فرشتگان راه ندارد. نه معصیتی از آن ها سر می زند و نه در انجام فرامین الهی کوتاهی می کنند (تحریم، ۶؛ انبیا، ۲۷). از این جا معلوم می شود که فرشتگان دارای نفس و ارادۀ مستقلی نیستند و از خود اختیاری ندارند که بتوانند غیر از آنچه خدا اراده کرده، اراده کنند. جنس و ذات ملائکه که امری نوری و روحانی است، قوامش بر طهارت و کرامت است و جز اخلاص و طاعت و عبودیت از آنان سر نمی زند، لذا از جنس و ذات انسان که با کدورت هوی و تیرگی شهوت و غضب مشوب است، برتر و شریف تر بوده و اعمال فرشتگان خالص تر و خدایی تر از اعمال انسان است. اعمال فرشتگان همرنگ ذات آنان و اعمال آدمی همرنگ ذات اوست و کمالی را که انسان برای خود هدف قرار داده و در پرتو اطاعت خدا آن را جست وجو می کند، ملائکه در ابتدای وجودشان دارا هستند. امّا به رغم این حقیقت، آدمی ممکن است در تکاپوی خود در مسیر تکامل، به حدّی از کمال برسد که مافوق حدّی باشد که فرشته با نور ذاتی خود، در ابتدای وجودش به آن دست یافته است. این واقعیت را در داستان آفرینش آدم و مأمور شدن فرشتگان به سجده بر او (حجر، ۳۰)، و تحمل کردن آدم تمامی اسما را (بقره، ۳۱)، که خارج از قدرت فرشتگان بود، می توان به روشنی مشاهده کرد. فرشتگان چون در وجودشان منزّه از مادۀ جسمانی اند، در معرض زوال و فساد و تغیّر نیستند و لذا در اجرای او امر الهی هرگز شکست نمی خورند. مادۀ جسمانی در مسیر خود چه بسا به موانعی برخورد کند و از رسیدن به مقصد باز ماند. این ویژگیِ جهان ماده است. از دیگر ویژگی هایی که قرآن برای فرشتگان برمی شمارد این است که آن ها می توانند به اشکال مختلف تجسّم یابند (ذاریات، ۲۴ـ۲۸). در سورۀ هود (آیات ۷۷ـ۷۸) به فرشتگانی اشاره شده که در ظاهرِ مردان زیبا به نزد لوط (ع) آمدند تا قومش را نابود سازند. در سورۀ مریم (آیه ۱۷) ماجرای تمثّل جبرئیل به صورت یک انسان برای مریم بازگو شده است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان توضیح داده است که این تجسّم معنایش این است که فرشته در ظرف ادراک آن کسی که او را می بیند، به صورت انسان درمی آید در حالی که بیرون از ظرفِ ادراک او، واقعیت دیگری دارد که همان صورت مَلَکی است. به بیان دیگر، چنین نیست که واقعیت او در خارج متحول شده و واقعیت انسان شده بلکه این ممثّل شدن در قوای ادراکی اوست. از ویژگی های دیگری که در قرآن به فرشتگان نسبت داده شده داشتن بال های دوگانه، سه گانه، چهارگانه و احیاناً بیشتر است (فاطر، ۱). آنان می توانند بین آسمان و زمین حرکت کنند (معارج، ۴). مفسرین توضیح داده اند که مراد از این مطلب این است که فرشتگان توانایی بر انجام کاری دارند که پرندگان با داشتن بال آن را انجام می دهند و آن، قدرت بر جابجایی و سرعت سیر آن هاست و این نوعی استعمال مجاز است شبیه استعمال عرش، کرسی، لوح و قلم و امثال آن برای خداوند. نکتۀ دیگر این که فرشتگان به دلیل اختلاف در درجات آن ها، تکالیف تکوینی مختلف دارند. برخی مأمور نزول وحی، برخی دیگر موکّل بر قبض ارواح، بعضی دیگر حاملان عرش اند، و گروهی بر پیرامون آن طواف می کنند. گروهی موکّل بر دوزخ و شماری فرشتگان بهشت اند (رعد ۲۳، ۲۴). گروهی مأمور بر حفظ انسان هستند و قرآن با عنوان حَفَظه از آن ها یاد کرده است (انعام، ۶۱) گروهی دیگر ثبت و ضبط اعمال نیک و بد انسان ها را برعهده دارند و حافظ اعمال آن ها هستند (انفطار، ۱۱). از این جا می توان دریافت که فرشتگان بر نیّات آدمی واقفند. آنان برای زمینیان و مؤمنین از درگاه خداوند طلب مغفرت می کنند (شوری، ۵؛ مؤمن، ۷) و برای آنان، به اذن خداوند، در درگاه او شفاعت می کنند (نجم، ۲۶). آنان بی آن که گناهی کرده باشند، از مقام پروردگار بیم دارند و در عبادتش پایدارند. فرشتگان در فرمانبری از پروردگار از همدیگر پیشی می گیرند و هرگز از عبادت او سر نمی پیچند و خسته نمی شوند (انبیا، ۱۹ و ۲۰). آن ها نکاح و تولید مثل نمی کنند و فقط بندگان خداوند رحمان اند (زخرف، ۱۹).
در آیین زردشتی. فرشته و فرشته شناسی زردشتی از جایگاهی ویژه برخوردار است. در صدر این فرشتگان هفت فرشتۀ برتر یا «مهین فرشته» قرار دارد که «اَمْشاسْپَندان» خوانده می شوند و به معنی «جاودانان مقدس» است. نام شش تن آنان که ضمن نام ماه های دوازده گانه آمده است عبارت اند از وُهومَنَه (بهمن) به معنی اندیشۀ نیک؛ اَشَه وَهیشْته (اردیبهشت) به معنی بهترین راستی؛ خِشَثْره وئیریه (شهریور) به معنی فرمانروایی؛ سِپَنْته اَرْمَئتی (اسفند) به معنی روان پاک؛ هَئوروتات (خرداد) به معنی کمال و اَمِرتات (مرداد/امرداد) به معنی بی مرگی. در رأس این شش فرشته سِپَنْته مینو یا خرد پاک و مقدس قرار داشته که البته بعدها به جای او خود اهورامزدا (یا هرمزد) را قرار دادند. این فرشتگان در واقع مظاهر صفات الهی اند که پاسبانی بخشی از عالم هستی به آنان سپرده شده تا تحت امر اهورامزدا به کار پردازند و واسطۀ جهان مینوی و ملکوتی با جهان مادی باشند. در کنار این مهین فرشتگان، فرشته های فروتری هم قرار دارند که از جهت مقام و منزلت پایین تر از امشاسپندان هستند و یار و یاور آنان به شمار می آیند. نام برخی از آنان عبارت اند از سروش، بهرام، آذر، آبان، تیر و فروردین که به ترتیب مظاهر پیام آوری، جنگاوری، آتش، آب، باران و ارواح مردگان هستند. فرشتگان مظهر خیر و نیکی اند. در مقابل آن ها مظاهر شر قرار دارند که در رأس آن اَنْگْرَه مینو (اندیشۀ بد) یا اهریمن است که به کمک دیوان می کوشد جهان را فاسد کند و جهانیان را گمراه سازد. تقابل فرشته و دیو از اصول عقاید آیین زردشتی است.
در یهود و مسیحیت. فرشتگان سلسلسه مراتبی در ۹ رده دارند که از بالا به پایین عبارت اند از سرافیم (سرافین)، کروبیم (کرّوبیان)، تخت ها (که در وجود خدا تأمل می کنند و جلال او را باز می تابانند)، سلطنت ها، قوّات، قدرت ها (که ناظمان افلاک و کواکب اند)، ریاسات، فرشتگان مقرب، و فرشتگان (که به امور بشر رسیدگی می کنند). در مسیحیت و یهودیت هفت ملک مقرّب وجود دارد که در کتاب مقدس فقط نام سه تای آن ها آمده است: میکائیل، جبرائیل و رامائیل؛ بقیه عبارت اند از اورائیل، رجوئیل، صریخائیل و میرامائیل. در عقاید سنتی کاتولیک ها هر انسانی فرشتۀ نگهبان دارد.
در اسلام. ایمان به ملائکه در قرآن در ردیف ایمان به خدا، پیامبران، کتاب های آسمانی و روز جزا نام برده شده و آن که وجود فرشتگان را انکار کند، در گمراهی فرو می شود (بقره، ۲۸۵). در قرآن، از میان همۀ فرشتگان تنها نام جبرئیل (سه بار) و میکائیل (یک بار) ذکر شده و برخی نیز به اوصافشان معرّفی شده اند مانند ملک الموت، کرام الکاتبین، رقیب، و عتید. از آیات قرآن چنین برمی آید که فرشتگان موجوداتی هستند شریف و مکرّم و فرستادگان و واسطه هایی بین خدا و جهان مشهود؛ هیچ حادثه ای از حوادث مهم و غیر مهم نیست مگر آن که فرشتگان در آن دخالتی دارند، و یک یا چند فرشته، موکّل و مأمور آنند، اگر آن حادثه فقط یک جنبه داشته باشد یک فرشته، و اگر چند جنبه داشته باشد چند ملک موکّل برآنند. دخالت آن ها در امور جهان تنها این است که امر الهی را در مجرایش به جریان اندازند (انبیا، ۲۷). آنان اسبابی هستند برای حدوث حوادث، فوق اسباب مادی و جاری در عالم ماده، و این منافاتی با سببیّت اسباب مادی ندارد. این دو نوع سببیّت در طول همدیگرند نه در عرض هم یا هم ردیف باهم. به عبارت دیگر، این دو سببیت در دو سطح متفاوتند و مزاحمتی نسبت به همدیگر ندارند مانند سببیّت قلم، دست و انسان در نوشتن نامه که آن را می توان به هر سه، در سه سطح متفاوت، نسبت داد. بر همین اساس، قرآن هرچند دخالت اسباب طبیعی را در تکوین حوادث می پذیرد، فرشتگان را نیز مدبّرانی می داند که حوادث عالم را به فرمان خدا تدبیر می کنند: المدبّرات امراً (نازعات، ۵). به بیان دیگر، علل طبیعی سببِ قریب حوادثند و فرشته سبب بعید و علتِ پیدایشِ سببِ قریب است. ازجمله وساطت های ملائکه این است که بعضی از آنان مقام بلندتری دارند، و امر خدا را گرفته به پایین تر از خود می رسانند و آن ها را مأمور انجام آن می کنند مانند این که ملک الموت در قبض ارواح یا جبرئیل در رساندن وحی یارانی دارند که در قرآن به آن تصریح شده است. از آیات قرآن چنین برمی آید که فرشتگان موجوداتی روحانی، نوری و غیر مادی اند و تغییر و تحول در مراتب و درجات آن ها راه ندارد بلکه همۀ آن ها دارای درجه ای ثابت و معلوم هستند: وَ ما مِنّا اِلّا لَهُ مقامٌ معلومٌ (صافّات، ۱۶۴) و آن مقدار از کمال و هستی که ظرفیت آن را داشته اند در ابتدای وجودِ خود یک جا دریافت کرده اند و برخلاف موجودات مادی مدام در تحول و تغییر نیستند و تکامل آن ها تدریجی نیست. لذا تکالیف آن ها برخلاف انسان، تشریعی نیست بلکه صرفاً تکوینی است و ثواب و عِقاب، در عالم فرشتگان راه ندارد. نه معصیتی از آن ها سر می زند و نه در انجام فرامین الهی کوتاهی می کنند (تحریم، ۶؛ انبیا، ۲۷). از این جا معلوم می شود که فرشتگان دارای نفس و ارادۀ مستقلی نیستند و از خود اختیاری ندارند که بتوانند غیر از آنچه خدا اراده کرده، اراده کنند. جنس و ذات ملائکه که امری نوری و روحانی است، قوامش بر طهارت و کرامت است و جز اخلاص و طاعت و عبودیت از آنان سر نمی زند، لذا از جنس و ذات انسان که با کدورت هوی و تیرگی شهوت و غضب مشوب است، برتر و شریف تر بوده و اعمال فرشتگان خالص تر و خدایی تر از اعمال انسان است. اعمال فرشتگان همرنگ ذات آنان و اعمال آدمی همرنگ ذات اوست و کمالی را که انسان برای خود هدف قرار داده و در پرتو اطاعت خدا آن را جست وجو می کند، ملائکه در ابتدای وجودشان دارا هستند. امّا به رغم این حقیقت، آدمی ممکن است در تکاپوی خود در مسیر تکامل، به حدّی از کمال برسد که مافوق حدّی باشد که فرشته با نور ذاتی خود، در ابتدای وجودش به آن دست یافته است. این واقعیت را در داستان آفرینش آدم و مأمور شدن فرشتگان به سجده بر او (حجر، ۳۰)، و تحمل کردن آدم تمامی اسما را (بقره، ۳۱)، که خارج از قدرت فرشتگان بود، می توان به روشنی مشاهده کرد. فرشتگان چون در وجودشان منزّه از مادۀ جسمانی اند، در معرض زوال و فساد و تغیّر نیستند و لذا در اجرای او امر الهی هرگز شکست نمی خورند. مادۀ جسمانی در مسیر خود چه بسا به موانعی برخورد کند و از رسیدن به مقصد باز ماند. این ویژگیِ جهان ماده است. از دیگر ویژگی هایی که قرآن برای فرشتگان برمی شمارد این است که آن ها می توانند به اشکال مختلف تجسّم یابند (ذاریات، ۲۴ـ۲۸). در سورۀ هود (آیات ۷۷ـ۷۸) به فرشتگانی اشاره شده که در ظاهرِ مردان زیبا به نزد لوط (ع) آمدند تا قومش را نابود سازند. در سورۀ مریم (آیه ۱۷) ماجرای تمثّل جبرئیل به صورت یک انسان برای مریم بازگو شده است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان توضیح داده است که این تجسّم معنایش این است که فرشته در ظرف ادراک آن کسی که او را می بیند، به صورت انسان درمی آید در حالی که بیرون از ظرفِ ادراک او، واقعیت دیگری دارد که همان صورت مَلَکی است. به بیان دیگر، چنین نیست که واقعیت او در خارج متحول شده و واقعیت انسان شده بلکه این ممثّل شدن در قوای ادراکی اوست. از ویژگی های دیگری که در قرآن به فرشتگان نسبت داده شده داشتن بال های دوگانه، سه گانه، چهارگانه و احیاناً بیشتر است (فاطر، ۱). آنان می توانند بین آسمان و زمین حرکت کنند (معارج، ۴). مفسرین توضیح داده اند که مراد از این مطلب این است که فرشتگان توانایی بر انجام کاری دارند که پرندگان با داشتن بال آن را انجام می دهند و آن، قدرت بر جابجایی و سرعت سیر آن هاست و این نوعی استعمال مجاز است شبیه استعمال عرش، کرسی، لوح و قلم و امثال آن برای خداوند. نکتۀ دیگر این که فرشتگان به دلیل اختلاف در درجات آن ها، تکالیف تکوینی مختلف دارند. برخی مأمور نزول وحی، برخی دیگر موکّل بر قبض ارواح، بعضی دیگر حاملان عرش اند، و گروهی بر پیرامون آن طواف می کنند. گروهی موکّل بر دوزخ و شماری فرشتگان بهشت اند (رعد ۲۳، ۲۴). گروهی مأمور بر حفظ انسان هستند و قرآن با عنوان حَفَظه از آن ها یاد کرده است (انعام، ۶۱) گروهی دیگر ثبت و ضبط اعمال نیک و بد انسان ها را برعهده دارند و حافظ اعمال آن ها هستند (انفطار، ۱۱). از این جا می توان دریافت که فرشتگان بر نیّات آدمی واقفند. آنان برای زمینیان و مؤمنین از درگاه خداوند طلب مغفرت می کنند (شوری، ۵؛ مؤمن، ۷) و برای آنان، به اذن خداوند، در درگاه او شفاعت می کنند (نجم، ۲۶). آنان بی آن که گناهی کرده باشند، از مقام پروردگار بیم دارند و در عبادتش پایدارند. فرشتگان در فرمانبری از پروردگار از همدیگر پیشی می گیرند و هرگز از عبادت او سر نمی پیچند و خسته نمی شوند (انبیا، ۱۹ و ۲۰). آن ها نکاح و تولید مثل نمی کنند و فقط بندگان خداوند رحمان اند (زخرف، ۱۹).
wikijoo: فرشته
جدول کلمات
مترادف ها
فرشته، فرشتگان، سروش، فروهر
فرشته، کسی که پاسداری و نظارت می کند
فرشته، ادم پرهیز کار
فارسی به عربی
پیشنهاد کاربران
علّامه مهدی بارانی
فرشته= فرّ اِشته، فرّ و بزرگی و جلالی که به نیکویی اِشته و آفریده شده
فرشته= فرّ اِشته، فرّ و بزرگی و جلالی که به نیکویی اِشته و آفریده شده
پرستو ، فرستوک، فرشتوک، فرستاده ( پیامبر ) و فرشته باید از یک ستاک باشند
فِرِش در زمان باستان و زبان باستانی به معنای زیبایی بوده برای همین اسم شی ای زیبا مثل فرش رو فرش گذاشتن که در طول زمان تلفظش تغییر پیدا کرده و واژه فرشته به معنای انتهای زیبایی بوده و بعدها که در ادیان از موجودات ماورایی ساخته خدا سخن گفته شده به اونها فرشته گفتن چون معتقد بودن اونها خیلی زیبا هستن
مخلوقات؛ فرشته های کوچک خداوند، ما را هدایت میکنند.
اما انها به بردگی کشیدیم.
اما انها به بردگی کشیدیم.
فرشته :ferešte فرشته ( در ادیان ) موجودی آسمانی، عاقل، برتر از انسان و غیر قابل رؤیت که مأمور اجرای اوامر خداوند است و مرتکب گناه نمی شود، مَلَک؛ ۲ - ( به مجاز ) شخص دارای اخلاق یا رفتار بسیار نیک و پسندیده؛ ۳ - ( به مجاز ) دختر یا زن مهربان و زیبا.
فرشته در اوستایی فره ایشته fraishta به معنی آرزو شده و نیز پیک، سفیر؛ در مانوی: prestag؛ در پهلوی: frestag/k؛ در سغدی: freshte و به معنی فرستاده شده می باشد.
برابری فرشته با فرستادن نادرست نیست اما کامل نمی باشد
فرشته = فر شته = فر اِشته = پر اِشته = پر اِشتک / پر اِستک = اپر اشتک = ابر اشتک = بر استک = بر رشته = بر رسته = فر رسته ( همان نمونه ای که برخی دوستان گفتند ) = فر رشته و فر رسته / فراست ( والایی و دانایی بسیار ) / فرست ( بن مضارع فرستادن به چم بسیار رسیده شده که در همه اینها رشد / نمو / کمال ( رسیدگی ) و استه یا اشته ( استاپ یا مقر و جایگاه یا رسیدن ) را میبینیم.
... [مشاهده متن کامل]
که در همه اینها با واژه اَپَر / اَبَر / بَر / پَر / فَر به بالایی یا همان up/ upper لاتین میرسیم و در باره با واژه رشت / رست به رشد و نمو ( ارشد عربی از اینجا امده ) و در باره با گمان دیگر آن / اشت / است به جایگاه می رسیم پس
فرشته = بسیار رشد یافته ( از دید ثنایی ( معنوی ) به موجودی که زیاد رشد کرده باشد )
فرشته = کوجودی که جایگاه والایی ( اَپَر/اَبَر ) دارد
فرشته = فر شته = فر اِشته = پر اِشته = پر اِشتک / پر اِستک = اپر اشتک = ابر اشتک = بر استک = بر رشته = بر رسته = فر رسته ( همان نمونه ای که برخی دوستان گفتند ) = فر رشته و فر رسته / فراست ( والایی و دانایی بسیار ) / فرست ( بن مضارع فرستادن به چم بسیار رسیده شده که در همه اینها رشد / نمو / کمال ( رسیدگی ) و استه یا اشته ( استاپ یا مقر و جایگاه یا رسیدن ) را میبینیم.
... [مشاهده متن کامل]
که در همه اینها با واژه اَپَر / اَبَر / بَر / پَر / فَر به بالایی یا همان up/ upper لاتین میرسیم و در باره با واژه رشت / رست به رشد و نمو ( ارشد عربی از اینجا امده ) و در باره با گمان دیگر آن / اشت / است به جایگاه می رسیم پس
فرشته = بسیار رشد یافته ( از دید ثنایی ( معنوی ) به موجودی که زیاد رشد کرده باشد )
فرشته = کوجودی که جایگاه والایی ( اَپَر/اَبَر ) دارد
فرشته آ سمان ها
فرشته
واژه قشنگی است
. . . . .
مانند فرشته نجات
فرشته ۰
کلمه آرامبخش که هر پدر و مادری که صدایش میکنند یاد خداوند و زیبایی هایش می افتند ( :
واژه ای که وقتی طنین حرف کسی
است چهره زیبا روی فرشته به ذهنش میاید
واژه قشنگی است
. . . . .
مانند فرشته نجات
فرشته ۰
کلمه آرامبخش که هر پدر و مادری که صدایش میکنند یاد خداوند و زیبایی هایش می افتند ( :
واژه ای که وقتی طنین حرف کسی
است چهره زیبا روی فرشته به ذهنش میاید
نام من هم فرشته است و به نامم افتخار میکنم
از پدر و مادرم ممنون که همچین اسم زیبایی برای من انتخاب کردند. . . . . و به زبان دیگر آنگل نیست عزیزمن
آنجل هست
از پدر و مادرم ممنون که همچین اسم زیبایی برای من انتخاب کردند. . . . . و به زبان دیگر آنگل نیست عزیزمن
آنجل هست
سلام.
اولا که فرشته موجودی برتر از انسان نیست، درصورتی که انسان خود را در حد حیوانات پایین آورد و تابع نفس و گناهان شود، او پایین تر از فرشتگان است نه همه انسانها.
آن بزرگواری که درمورد رنگ و نام فرشتگان نوشته بودند، باید گفت رنگ فرشته ها را چه کسی به این دقت دید؟ و ازطرفی ائل یا ایل در زبان عبری به معنای خداست و صحبت در این موارد به درازا میکشد. این توصیفات احتمال زیاد از منابع عبری و اسامی آنهاست و قابل توجه نیست.
... [مشاهده متن کامل]
ازطرفی در منابع متاخر یهودی و فراماسونری، اشکالی از اجنه را توصیف کرده و آنها را در قالب فرشته معرفی کرده اند، ملائکه قابل رویت برا افراد عادی نیستند، اما جن را میتوان دید و اینگونه توصیفات رنگی از آنها همان مواردی که عرض شد را به ذهن متبادر میکند. لطفا درمورد چیزی که اطلاع داریم نظر بدهیم. سپاس.
اولا که فرشته موجودی برتر از انسان نیست، درصورتی که انسان خود را در حد حیوانات پایین آورد و تابع نفس و گناهان شود، او پایین تر از فرشتگان است نه همه انسانها.
آن بزرگواری که درمورد رنگ و نام فرشتگان نوشته بودند، باید گفت رنگ فرشته ها را چه کسی به این دقت دید؟ و ازطرفی ائل یا ایل در زبان عبری به معنای خداست و صحبت در این موارد به درازا میکشد. این توصیفات احتمال زیاد از منابع عبری و اسامی آنهاست و قابل توجه نیست.
... [مشاهده متن کامل]
ازطرفی در منابع متاخر یهودی و فراماسونری، اشکالی از اجنه را توصیف کرده و آنها را در قالب فرشته معرفی کرده اند، ملائکه قابل رویت برا افراد عادی نیستند، اما جن را میتوان دید و اینگونه توصیفات رنگی از آنها همان مواردی که عرض شد را به ذهن متبادر میکند. لطفا درمورد چیزی که اطلاع داریم نظر بدهیم. سپاس.
یک واقعیت در خودم سراغ دارم که اسم روب شخصیتم خیلی تاثیر گذار هست. وقتی من رو بالحن زیبا فرشته صدا می زنند انگار خصوصیات این اسم هر لحظه بیشتر در وجودم جا می گیرد.
شاید وجود این اسم در سرنوشت من بوده که این قدر مهربان و زیبا وپر احساس هستم.
شاید وجود این اسم در سرنوشت من بوده که این قدر مهربان و زیبا وپر احساس هستم.
در زبان کوردی
فرشته ، فریشته تلفظ میشه
فریش ته
اسم مونث میباشد
معنی؟
فریش؟ ته= می آید
فرشته ، فریشته تلفظ میشه
فریش ته
اسم مونث میباشد
معنی؟
فریش؟ ته= می آید
فرشته یعنی بهترین شکل فَر و رشته -
فر به معتی زیبائی و رشته یعنی سلیقه
خوش سلیقه و خوش تیپ و زیبا
فر به معتی زیبائی و رشته یعنی سلیقه
خوش سلیقه و خوش تیپ و زیبا
برای کلمات داده شده یک صفت مناسب بنویسسید یک مورد
درخت ( ) اواز ( ) فرشته ( )
درخت ( ) اواز ( ) فرشته ( )
سراسر زیبایی و فراتر از هر زیبایی
شما قشنگ تر از فرشته هستی
فرشته یعنی همون دختر
دختر=فرشته زمینی
دختر=فرشته زمینی
ایتالیایی
این نام در کوردی هم وجود داره و تلفظش از فارسی قشنگتره
frishta
ریشه کوردی هم داره
ریشه کوردی هم داره
فرشته یعنی باااتر از هر موجودی ونزدیک تر از هر موجودی به خدا ، زیبا و پاک
فرشته یعنی عشقی برای قادرش
خوشکل و زیبا و دوس داشتنی
البتع نمیدونم چرا به انگلیسی فرشتع میشع اَنگِل کع بضیا میگن فرشتع ینی اَنگــــَل😐
البتع نمیدونم چرا به انگلیسی فرشتع میشع اَنگِل کع بضیا میگن فرشتع ینی اَنگــــَل😐
من عاشق خودمو اسمم فرشته یک انرژی بیشتری به آدم میده ( فرشته یار علی زاده هستم (
به معنی زیبا و درخشان موجود آسمانی زیبا پری پیام رسان از طرف خدا که لباسش از حریر و مروارید ساخته شده است و پر های زیبا و نرمی دارند موجودی که از انسانها ارزش بیشتری داردحتا یکی از آنها
برای خدا ارزش دارند انسنها هم برای فرشته ها و خدا مهربان در مقدار خودش ارزش دارد 😍😗😗
برای خدا ارزش دارند انسنها هم برای فرشته ها و خدا مهربان در مقدار خودش ارزش دارد 😍😗😗
فرشته = فرسته = فرست ه
بن مضارع ه ، ساختاری است که نام ابزار می سازد ، و فرسته به معنای کسی است که فرستاده می شود. فرشته هم همین معنا را دارد.
بن مضارع ه ، ساختاری است که نام ابزار می سازد ، و فرسته به معنای کسی است که فرستاده می شود. فرشته هم همین معنا را دارد.
اسامی فرشتگان مقرب
آریل “Ariel” به معنای شیر ماده خدا:
نور این فرشته صورتی کمرنگ است او در تأمین نیازهای مادی نظیر پول، سرپناه و اقلام مورد نیاز به ما کمک میکند. او همچنین در زمینه مسائل زیست محیطی، مراقبت از حیوانات و درمان آنها هم یاری می رساند. او با فرشته مقرب رافائل که حیوانات را درمان کرده و به آنها کمک میکند، همکاری دارد و از گروه فرشتگان “تاجداران” است. از نظر تاریخی او با پادشاه سلیمان در ارتباط است و نیز با گنوسی ها که اعتقاد داشتند آریل، بر بادها فرمان میراند.
... [مشاهده متن کامل]
عزرائیل “Azrael” به معنای کسی که خدا به او کمک میکند:
نور او به رنگ بژ ( قهوه ای مایل به خاکستری ) است او روح افراد فوت شده را به بهشت باز میگرداند و به ماتم زدگان کمک میکند و به کسانی که به سوگواران تسلی میدهند، کمک میکند. در یهودیت و اسلام، او را فرشته مرگ می نامند. او با فرشته مقرب رافائل و پادشاه سلیمان در ارتباط است.
شموئل “Chamuel” به معنای کسی که خدا را می بیند:
شموئل معمولا با نور سبز کمرنگ دیده می شود او نگرانی را برطرف میکند و صلح فردی و جهانی ایجاد میکند؛ در یافتن اشیاء، موقعیت ها و مردم یاری میرساند.
جبرئیل “Gabriel” به معنای پیامبر خدا:
نور این موجود عزیز زرد تیره است این فرشته به پیام آوران نظیر نویسندگان، معلمان، خبرنگاران و غیره کمک میکند. همچنین در بزرگ کردن فرزند، باردار شدن و پذیرش سرپرستی فرزند یاری میرساند.
هانیل “Haniel” به معنای شکوه خدا:
نور ایشان معمولا به رنگ آبی خیلی کمرنگ مایل به سفید است او در هنگام عادات ماهانه و نیز در زمینه روشن ضمیری و نهان بینی کمک میکند. او با سیاره ماه و ونوس مرتبط است.
جرمیل “Jeremiel” به معنای رحمت خدا:
نور این موجود لطیف بنفش مایل به سرخ است او با احساسات و عشق و عواطف در ارتباط است. او کمک میکند که بر زندگی مان مرور و بازنگری داشته باشیم تا بتوانیم ببخشیم و برای تغییرات مثبت، طرحی بریزیم.
جوفیل “Jofiel” به معنای زیبایی خدا:
جوفیل با نور صورتی ( بنفش روشن ) دیده می شود او شرایط منفی و پر آشوب را برطرف میکند و به افکار، خانه، دفتر و دیگر محیط ها زیبایی و نظم میدهد و انرژی منفی آن ها را از بین می برد. او را حامی هنرمندان می دانند و تورات او را برپا دارنده قانون الهی میداند.
متاترون “Metatron”:
ایشان با نور سبز با صورتی تیره دیده می شوند. او پیامبر نوح بوده که پس از زندگی پارسا و مقدس خود در زمین، به فرشته تبدیل شده است. او مشکلات آموزشی و مسائل کودکان را برطرف میکند تا کودکانی بلورین و نیلی، ( کودکان نابغه و روشن ضمیر ) پرورش یابند. قبالا میگوید متاترون به موسی کمک کرد تا قوم یهود را از مصر به اسرائیل ببرد. در تلمود آمده که متاترون در بهشت مراقب بچه هاست و همچنین از کودکان زمین مراقبت میکند.
�
میخائیل “Michael” به معنای کسی که شبیه خداست:
نور این فرشته بنفش روشن ( آبی کبالتی ) است او ترس و شک ما را برطرف میکند، از ما حفاظت میکند و منفی ها را از بین می برد. او قویترین فرشته مقرب است و در انجیل، کتاب مقدس مسیحیان و دیگر کتب مقدس یهودی و اسلامی، کارهای قهرمانانه و حفاظتی به او نسبت داده میشود. او قدیس حامی مأموران پلیس است، زیرا او از هر کسی که او را فرا بخواند حفاظت کرده و به آن فرد دلیری و رشادت می بخشد. او به گروه فرشتگان “پرهیزگاران” تعلق دارد.
راگوئل “Raguel” به معنای دوست خدا:
سبز متمایل به آبی رنگی است که متعلق به راگوئل است او در همه روابط هماهنگی ایجاد میکند و به برطرف شدن سوء تفاهم ها کمک میکند. کتاب نوح میگوید که او بر همه فرشتگان نظارت دارد تا ارتباط بین آنها هماهنگ باشد. می گویند که او به پیامبر نوح کمک کرده تا عروج یابد و به فرشته مقرب، متاترون تبدیل شود.
رافائل “Raphael” به معنای کسی که درمان میکند:
سبز زمردین روشن مخصوص رافائل شفا بخش است . او دردها را درمان میکند و راهنمای درمانگران و کسانی است که میخواهند درمانگر شوند. او را قدیس حامی مسافران میدانند اما کار اصلی او درمان و کمک به کسانی است که درمان میکنند.
رازیل “Raziel” به معنای رازهای خدا:
رازیل فرشته ی رنگین کمانی است. او مسدودیت های فیزیکی و معنوی را از بین می برد و در زمینه تعبیر خواب و یادآوری خاطرات گذشته به ما کمک میکند. دانش قدیمی یهودی می گوید که او آنقدر نزدیک بارگاه الهی است که همه رازهای کیهان را می شنود و همه را در کتابی به نام “کتاب فرشته رازیل” نوشته است.
سندالفون ” Sandalphone”:
فیروزه ای رنگ سندالفون است . او پیامبر ایلیا بوده که به فرشته مقرب تبدیل شده. او اهداف مختلفی را دنبال میکند مثل کمک به مردم برای رهایی از تمایلات خشمگینانه و رساندن دعاهای ما به خالق. بعلاوه او به موسیقیدان ها کمک میکند، بویژه کسانی که از موسیقی برای اهداف درمانی استفاده میکنند. چون او یکی از کسانی است که به فرشته مقرب تبدیل شده
آریل “Ariel” به معنای شیر ماده خدا:
نور این فرشته صورتی کمرنگ است او در تأمین نیازهای مادی نظیر پول، سرپناه و اقلام مورد نیاز به ما کمک میکند. او همچنین در زمینه مسائل زیست محیطی، مراقبت از حیوانات و درمان آنها هم یاری می رساند. او با فرشته مقرب رافائل که حیوانات را درمان کرده و به آنها کمک میکند، همکاری دارد و از گروه فرشتگان “تاجداران” است. از نظر تاریخی او با پادشاه سلیمان در ارتباط است و نیز با گنوسی ها که اعتقاد داشتند آریل، بر بادها فرمان میراند.
... [مشاهده متن کامل]
عزرائیل “Azrael” به معنای کسی که خدا به او کمک میکند:
نور او به رنگ بژ ( قهوه ای مایل به خاکستری ) است او روح افراد فوت شده را به بهشت باز میگرداند و به ماتم زدگان کمک میکند و به کسانی که به سوگواران تسلی میدهند، کمک میکند. در یهودیت و اسلام، او را فرشته مرگ می نامند. او با فرشته مقرب رافائل و پادشاه سلیمان در ارتباط است.
شموئل “Chamuel” به معنای کسی که خدا را می بیند:
شموئل معمولا با نور سبز کمرنگ دیده می شود او نگرانی را برطرف میکند و صلح فردی و جهانی ایجاد میکند؛ در یافتن اشیاء، موقعیت ها و مردم یاری میرساند.
جبرئیل “Gabriel” به معنای پیامبر خدا:
نور این موجود عزیز زرد تیره است این فرشته به پیام آوران نظیر نویسندگان، معلمان، خبرنگاران و غیره کمک میکند. همچنین در بزرگ کردن فرزند، باردار شدن و پذیرش سرپرستی فرزند یاری میرساند.
هانیل “Haniel” به معنای شکوه خدا:
نور ایشان معمولا به رنگ آبی خیلی کمرنگ مایل به سفید است او در هنگام عادات ماهانه و نیز در زمینه روشن ضمیری و نهان بینی کمک میکند. او با سیاره ماه و ونوس مرتبط است.
جرمیل “Jeremiel” به معنای رحمت خدا:
نور این موجود لطیف بنفش مایل به سرخ است او با احساسات و عشق و عواطف در ارتباط است. او کمک میکند که بر زندگی مان مرور و بازنگری داشته باشیم تا بتوانیم ببخشیم و برای تغییرات مثبت، طرحی بریزیم.
جوفیل “Jofiel” به معنای زیبایی خدا:
جوفیل با نور صورتی ( بنفش روشن ) دیده می شود او شرایط منفی و پر آشوب را برطرف میکند و به افکار، خانه، دفتر و دیگر محیط ها زیبایی و نظم میدهد و انرژی منفی آن ها را از بین می برد. او را حامی هنرمندان می دانند و تورات او را برپا دارنده قانون الهی میداند.
متاترون “Metatron”:
ایشان با نور سبز با صورتی تیره دیده می شوند. او پیامبر نوح بوده که پس از زندگی پارسا و مقدس خود در زمین، به فرشته تبدیل شده است. او مشکلات آموزشی و مسائل کودکان را برطرف میکند تا کودکانی بلورین و نیلی، ( کودکان نابغه و روشن ضمیر ) پرورش یابند. قبالا میگوید متاترون به موسی کمک کرد تا قوم یهود را از مصر به اسرائیل ببرد. در تلمود آمده که متاترون در بهشت مراقب بچه هاست و همچنین از کودکان زمین مراقبت میکند.
�
میخائیل “Michael” به معنای کسی که شبیه خداست:
نور این فرشته بنفش روشن ( آبی کبالتی ) است او ترس و شک ما را برطرف میکند، از ما حفاظت میکند و منفی ها را از بین می برد. او قویترین فرشته مقرب است و در انجیل، کتاب مقدس مسیحیان و دیگر کتب مقدس یهودی و اسلامی، کارهای قهرمانانه و حفاظتی به او نسبت داده میشود. او قدیس حامی مأموران پلیس است، زیرا او از هر کسی که او را فرا بخواند حفاظت کرده و به آن فرد دلیری و رشادت می بخشد. او به گروه فرشتگان “پرهیزگاران” تعلق دارد.
راگوئل “Raguel” به معنای دوست خدا:
سبز متمایل به آبی رنگی است که متعلق به راگوئل است او در همه روابط هماهنگی ایجاد میکند و به برطرف شدن سوء تفاهم ها کمک میکند. کتاب نوح میگوید که او بر همه فرشتگان نظارت دارد تا ارتباط بین آنها هماهنگ باشد. می گویند که او به پیامبر نوح کمک کرده تا عروج یابد و به فرشته مقرب، متاترون تبدیل شود.
رافائل “Raphael” به معنای کسی که درمان میکند:
سبز زمردین روشن مخصوص رافائل شفا بخش است . او دردها را درمان میکند و راهنمای درمانگران و کسانی است که میخواهند درمانگر شوند. او را قدیس حامی مسافران میدانند اما کار اصلی او درمان و کمک به کسانی است که درمان میکنند.
رازیل “Raziel” به معنای رازهای خدا:
رازیل فرشته ی رنگین کمانی است. او مسدودیت های فیزیکی و معنوی را از بین می برد و در زمینه تعبیر خواب و یادآوری خاطرات گذشته به ما کمک میکند. دانش قدیمی یهودی می گوید که او آنقدر نزدیک بارگاه الهی است که همه رازهای کیهان را می شنود و همه را در کتابی به نام “کتاب فرشته رازیل” نوشته است.
سندالفون ” Sandalphone”:
فیروزه ای رنگ سندالفون است . او پیامبر ایلیا بوده که به فرشته مقرب تبدیل شده. او اهداف مختلفی را دنبال میکند مثل کمک به مردم برای رهایی از تمایلات خشمگینانه و رساندن دعاهای ما به خالق. بعلاوه او به موسیقیدان ها کمک میکند، بویژه کسانی که از موسیقی برای اهداف درمانی استفاده میکنند. چون او یکی از کسانی است که به فرشته مقرب تبدیل شده
فرشته:
دکتر کزازی در مورد واژه ی "فرشته " می نویسد : ( ( فرشته در پهلوی پرستگ prēstag و فرستگ frēstag بوده است . ستاک واژه همان است که در " فرستادن " به کار رفته است . معنای بنیادین آن پیک و پیاماور است . در پارسی نیز ، ریختی دیگر از این واژه ، " فرسته " ، در معنی پیک به کار برده می شود ، نمونه را ، استاد فردوسی فرموده است :
... [مشاهده متن کامل]
به دل ، پرزکین شد ، به رخ ، پرزچین / فرسته فرستاد زی شاه چین . ) )
( ( فریدون فرخ فرشته نبود
ز مشک و ز عنبر سرشته نبود . ) )
( نامه ی باستان ، جلد اول ، میر جلال الدین کزازی ، 1385، ص 324. )
دکتر کزازی در مورد واژه ی "فرشته " می نویسد : ( ( فرشته در پهلوی پرستگ prēstag و فرستگ frēstag بوده است . ستاک واژه همان است که در " فرستادن " به کار رفته است . معنای بنیادین آن پیک و پیاماور است . در پارسی نیز ، ریختی دیگر از این واژه ، " فرسته " ، در معنی پیک به کار برده می شود ، نمونه را ، استاد فردوسی فرموده است :
... [مشاهده متن کامل]
به دل ، پرزکین شد ، به رخ ، پرزچین / فرسته فرستاد زی شاه چین . ) )
( ( فریدون فرخ فرشته نبود
ز مشک و ز عنبر سرشته نبود . ) )
( نامه ی باستان ، جلد اول ، میر جلال الدین کزازی ، 1385، ص 324. )
فرشته ها اصولا با بقیه متفاوتن و سبک خاص خودشان را دارند
فرشته یعنی زیبا
سروش، ملک، ایزد، پری
الهه اسمانی که ازطرف خداوند هستند و زیاداند
ایزد
فرشته یعنی موجودی آسمانی. عاشق خودم و اسمم هستم
یعنی پاکدامن😇
فرشته به معنی : یک مو جود بی گناه و زیبا خوب و در آسمان وبالاتر از همه و پیش خدا
فرشته یعنی :پاک ومنزه همه می دانند که یک مو جود خوب وبی گناه وعجیب ومن اسم فرشته راخیلی دوست دارم
پاک و ساده دوراز خطا و گنا دلسوز و مهربان
پاک . معصوم. درخشان ونورانی
فرشته واقعا نیکو و خدا پرست و بدون گناه است
فرشته برتر از انسان است
فرشته برتر از انسان است
فرشته. . . یعنی عشق برای حسین
سروش
موجودی آسمانی پاک وزیبابدون گناه
😇فرشته😇 یعنی پاک، مهربان و زیبا😏😘😍
ملک
سراسر محبت
فرشته یعنی زیبا, پاک, به دورازگناه
ابر فرشتگان الهی هستند حضور دارند و از جنس نور و عشق و آگاهی هستند
هر چیز پاک و مقدس و یا نجات دهنده از خطرات. .
گاهی برای اشیا یا اتفاقات یا حتی حیوانات هم استفاده میشه که در کل باعث حفظ حیات انسان میشه
مثلا اگه اون اتفاق رخ نمیاد تو پای ات شکسته میشد پس اون اتفاق یک فرشته نجات بخش بود
گاهی برای اشیا یا اتفاقات یا حتی حیوانات هم استفاده میشه که در کل باعث حفظ حیات انسان میشه
مثلا اگه اون اتفاق رخ نمیاد تو پای ات شکسته میشد پس اون اتفاق یک فرشته نجات بخش بود
هر چیز مقدس و پاک
دارای قدرت معنوی
دارای قدرت معنوی
آنجل
عاقل، برتر از انسان و غیر قابل رؤیت که مأمور اجرای اوامر خداوند است و مرتکب گناه نمی شود
فرشته یعنی پاک و زیبا و مهربان. اصلا یعنی آخر همه ی خوبی ها
پری
همه ی دختران فرشته اند
فرشته = فرش ته
فرش به چمار دیبا و زیبا
ته به چمار آخر هر چیز - اعماق چیزی
جمع که بشود = آخر زیبایی
این نام ایرانی است برای بانوان که نشان از یک زن ایرانی بسیار زیبا را می دهد
و از آنجا که در ادیان سامی یک گونه موجود در نزد خدا وجود دارد این نام را که بر گرفته از آخر هر زیبایی است ، برای آن نهاده اند
... [مشاهده متن کامل]
فرش به چمار دیبا و زیبا
ته به چمار آخر هر چیز - اعماق چیزی
جمع که بشود = آخر زیبایی
این نام ایرانی است برای بانوان که نشان از یک زن ایرانی بسیار زیبا را می دهد
و از آنجا که در ادیان سامی یک گونه موجود در نزد خدا وجود دارد این نام را که بر گرفته از آخر هر زیبایی است ، برای آن نهاده اند
... [مشاهده متن کامل]
فرشته یعنی پاک . موجودی آسمانی با صورتی درخشان و زیبا. ملک بالاتر از انسان
پاک
فریاد رس
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٦١)