[ویکی فقه] بازی برای کودک، وسیله ای طبیعی برای بیان خود است و موجب می شود که کودک، خود و ویژگی های درونش را بشناسد. در بازی درمانی به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزاردهنده و مشکلات درون خود را از طریق "بازی" بروز داده و آنها را به نمایش بگذارد، همان طور که بزرگسالان با سخن گفتن مشکلات خود را بیان می کنند.
تقریبا تمام مکاتب درمانی نسخه ای نیز برای درمان کودکان دارند. اگرچه قابلیت نظریه ها در مورد کودکان و بزرگسالان به یک اندازه است اما روش های مداخله در مورد کودکان باید متفاوت باشد.کودکان از دو جهت با بزرگسالان متفاوتند: تقریبا هیچ وقت کودکان تقاضای روان درمانی نمی کنند و با اجبار والدین خود در روان درمانی شرکت می کنند و تفاوت مهمتر آنها در شناخت ها، ادراک ها و هیجانات است.از آنجا که کودکان از پختگی و رشد شناختی کافی برای بهره بردن از مداخلات مبتنی بر گفتگو و خودکاوی برخوردار نیستند، در اکثر درمان های مخصوص کودکان، بازی تا حد زیادی جایگزین فعالیت هایی می شود که بزرگسالان در حین درمان انجام می دهند.
تاد، جودیت و بوهارت، آرتور، اصول روان شناسی بالینی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران، رسا، ۱۳۷۹، چاپ اول، ص۴۹۶.
آنا فروید (Anna freud) و ملانی کلاین، (Melani klein) بنیان گذار نظریه و روش شناسی بازی درمانی کودکان بودند. اگرچه آنها بازی را جایگزین تداعی آزاد کردند، اما کلاین بر معنای نمادین بازی و فروید بر تاثیر بازی در ارتقای رابطه کودک با درمانگر تاکید داشت.
تاد، جودیت و بوهارت، آرتور، اصول روان شناسی بالینی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران، رسا، ۱۳۷۹، چاپ اول، ص۴۹۷ - ۴۹۸.
سیر تحول درمان کودکان، گذر از روش های گوناگون تا رسیدن به گونه های مختلف بازی درمانی را نشان می دهد.
← رویکرد روانکاوی سنتی
...
تقریبا تمام مکاتب درمانی نسخه ای نیز برای درمان کودکان دارند. اگرچه قابلیت نظریه ها در مورد کودکان و بزرگسالان به یک اندازه است اما روش های مداخله در مورد کودکان باید متفاوت باشد.کودکان از دو جهت با بزرگسالان متفاوتند: تقریبا هیچ وقت کودکان تقاضای روان درمانی نمی کنند و با اجبار والدین خود در روان درمانی شرکت می کنند و تفاوت مهمتر آنها در شناخت ها، ادراک ها و هیجانات است.از آنجا که کودکان از پختگی و رشد شناختی کافی برای بهره بردن از مداخلات مبتنی بر گفتگو و خودکاوی برخوردار نیستند، در اکثر درمان های مخصوص کودکان، بازی تا حد زیادی جایگزین فعالیت هایی می شود که بزرگسالان در حین درمان انجام می دهند.
تاد، جودیت و بوهارت، آرتور، اصول روان شناسی بالینی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران، رسا، ۱۳۷۹، چاپ اول، ص۴۹۶.
آنا فروید (Anna freud) و ملانی کلاین، (Melani klein) بنیان گذار نظریه و روش شناسی بازی درمانی کودکان بودند. اگرچه آنها بازی را جایگزین تداعی آزاد کردند، اما کلاین بر معنای نمادین بازی و فروید بر تاثیر بازی در ارتقای رابطه کودک با درمانگر تاکید داشت.
تاد، جودیت و بوهارت، آرتور، اصول روان شناسی بالینی و مشاوره، ترجمه مهرداد فیروزبخت، تهران، رسا، ۱۳۷۹، چاپ اول، ص۴۹۷ - ۴۹۸.
سیر تحول درمان کودکان، گذر از روش های گوناگون تا رسیدن به گونه های مختلف بازی درمانی را نشان می دهد.
← رویکرد روانکاوی سنتی
...
wikifeqh: بازی درمانی