بازاریابی


معنی انگلیسی:
marketing

دانشنامه عمومی

بازاریابی یا مارکتینگ ( به انگلیسی: Marketing ) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است. [ ۱] [ ۲] بازاریابی فرایندی است که طی آن شرکت ها مشتریان را درگیر می کنند، با مشتری ارتباط قوی برقرار می کنند و برای مشتری ارزش ایجاد می کنند تا در ازای آن از مشتری ارزش دریافت کنند. [ ۳] از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری ها استفاده می شود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می شود. [ ۴]
ممکن است بازاریاب ها محصولی را به کسب وکارهای دیگری بفروشند، که به آن بازاریابی کسب وکار به کسب وکار یا B2B می گویند، یا اینکه محصول را مستقیماً به مصرف کننده ها بفروشند که به آن بازاریابی کسب وکار به مصرف کننده یا B2C می گویند. همچنین به بازاریابی کسب وکارها به ارگان ها و سازمان های دولتی، B2G گفته می شود. [ ۵]
آمیخته بازاریابی، که مشخصات خاص محصول و نحوه فروش آن را مشخص می کند، [ ۶] [ ۷] تحت تأثیر محیط پیرامون محصول، [ ۸] نتایج تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار، [ ۹] [ ۱۰] و مشخصات بازار هدف محصول است. [ ۱۱] پس از تعیین این عوامل، بازاریابان باید تصمیم بگیرند که از چه روش هایی برای تبلیغ محصول استفاده خواهد شد، [ ۱۲] از جمله استفاده از کوپن و سایر مشوق های خرید. [ ۱۳]
بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول ( کالاها یا خدمات ) و مشتری گفته می شود. بازاریابی به هنر فروش نیز معروف است؛ ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می آید. [ ۱۴] تعریف لغت نامه ای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان. » به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش های آینده می شود. [ ۱۵]
بازاریابی یک فعالیت راهبردی و راه و روشی است متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول شما در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت شما پول بیشتری به دست آورد. [ ۱۶]
هر جا و هر گاه چهار اصل نیاز، نیازمند، عوامل رفع نیاز و داد و ستد وجود داشته باشد، در آنجا بازار و بازاریابی حاکم است. [ ۱۷]
عکس بازاریابیعکس بازاریابیعکس بازاریابیعکس بازاریابیعکس بازاریابیعکس بازاریابی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

دانشنامه آزاد فارسی

بازارْیابی (marketing)
معرفی کالاها و خدمات به مصرف کنندگان. در قرن ۲۰، بازاریابی در تعیین خط مشی شرکت ها، توسعۀ محصول، قیمت گذاری، روش های توزیع، تبلیغات و شیوه های معرفی کالا بیش از پیش نقش داشته است. برخی از مدارس و دانشکده ها گنجاندن دوره های آموزش مهارت های بازاریابی را در برنامۀ درسی خود آغاز کرده اند.

مترادف ها

marketing (اسم)
بازاریابی، علم فروش

پیشنهاد کاربران

the activity of deciding how to advertise a product, what price to charge for it etc, or the type of job in which you do this
activities to design and sell a product or service by considering buyers’ wants or needs, for example where and how they will buy it, how much they will be willing to pay etc
...
[مشاهده متن کامل]

بررسی روشهاى پخش و توزیع کالا از لحظه خروج از کارخانه تا رسیدن به دست مشترى
مارکتینگ . .
بازاریابی ( marketing )
:[اصطلاح بیمه]بازاریابی به مجموع فعالیت های راهبردی و راه و روشی گفته می شود که به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول منجر می شود، در حالت کلی به فرایند شناسایی و برآورده نمودن نیاز های مشتری و خواسته های آنان بازاریابی می گویند.

بازاریابی ( Marketing ) : [ اصطلاح بازار کسب و کار ] روند تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع یک محصول یا خدمت است. بازاریابی، طیف گسترده ای از اقدامات شامل تبلیغات، ارتقاء، قیمت گذاری و بسته بندی کلی کالاها و خدمات را پوشش می دهد.

بپرس