برای انتخاب دیکشنری یا لغتنامه، اینجا را کلیک کنید.
97 1676 100 1
شبکه مترجمین ایران

بازاریابی

بازاریابی در دانشنامه ویکی پدیا

بازاریابی
بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing): بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی -اجتماعی تعریف می شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند. برای روشن شدن این تعریف باید ابتدا اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.
بازاریابی صنعتی
بازاریابی مصرفی
بازاریابی عصبی
بازاریابی چندسطحی
بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی مویرگی
بازاریابی چریکی
بازاریابی دهان به دهان
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی تک به تک
بازاریابی شبکه ای
بازاریابی ویروس وار
بازاریابی سیستماتیک
بازاریابی مفهومی
بازاریابی ترکیبی
بازاریابی ارزشی
بازاریابی پیامکی
اصول بازرگانی رسمی که منشأ آن از ایالات متحده آمریکا است، ابتدا در آغاز قرن بیستم در چندین دانشگاه ایالات متحده به عنوان درس بازرگانی جداگانه ای تدریس می شد. این گونه تلقی می شود که به عنوان اصول بازرگانی از سه مرحله ذیل عبور کرده باشد: «دوره تولید» که در آن بازاریابی تنها به واسطه محدودیت های تولید دچار محدودیت بود (تا دهه ۱۹۳۰)؛ «دوره فروش» که در آن بازاریابی هر آنچه شرکت تولید می کرد به بازار تحمیل می کرد (تا دهه ۱۹۵۰)؛ و «دوره مشتری» که در آن مشتری در مرکز تمام فعالیت های بازاریابی قرار داشت. در قرن ۲۱. بازاریابی پا به عصر تعاملی و برهم کنشی نهاده است. تغییر بنیادی در تعریف و هدف از بازاریابی در قرن ۲۱ این است که به عنوان یک اصل بازرگانی، فراتر از صرف تسهیل – تبادلات مجاری و دادوستدهای بین تولیدکننده و مشتریان گسترش یافته است. در آغاز، عمده تمرکز بازاریابی بر منافع تولیدکننده بود- تحویل محصولات درست به مشتری در زمان، مکان و قیمت درست. فرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولیدکنندگان کنترل بازار را در اختیار دارند. مدیریت، کارکردها، نقش ها و فرایندها همگی حول این مدل مدیریت بازرگانی با محوریت تولیدکننده قرار داشتند. این تصور در عصر اطلاعات قرن ۲۱ دیگر معتبر نمی باشد؛ و حالا در اوایل قرن بیست و یک، بازاریابی چیست؟ یک مدل جدید موفق یا پذیرفته شده، که در مورد پویایی (و اغلب بی منطقی) بازارهای جهانی، مشتریان دمدمی مزاج و غیرقابل پی ...


چنانچه، معنی واژه بالا (برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا)، نادرست یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است، خواهشمند است گزارش دهید تا بررسی و حذف گردد => [گزارش]

بازاریابی در دانشنامه آزاد پارسی

بازارْیابی (marketing)
معرفی کالاها و خدمات به مصرف کنندگان. در قرن ۲۰، بازاریابی در تعیین خط مشی شرکت ها، توسعۀ محصول، قیمت گذاری، روش های توزیع، تبلیغات و شیوه های معرفی کالا بیش از پیش نقش داشته است. برخی از مدارس و دانشکده ها گنجاندن دوره های آموزش مهارت های بازاریابی را در برنامۀ درسی خود آغاز کرده اند.

بازاریابی در جدول کلمات

مدیر بازاریابی جهانی شرکت «هولت پاکارد» آمریکا
اسکاتبرگ
مسوول ارشد بازاریابی ساندویچ فروشی های زنجیره ای ساب وی در آمریکا
تونیپیس

بازاریابی را به اشتراک بگذارید

پیشنهاد کاربران

علی باقری
بازاریابی(Marketing ) : [ اصطلاح بازار کسب و کار ] روند تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع یک محصول یا خدمت است. بازاریابی، طیف گسترده‌ای از اقدامات شامل تبلیغات، ارتقاء، قیمت‌گذاری و بسته‌بندی کلی کالاها و خدمات را پوشش می‌دهد.

معنی یا پیشنهاد شما



نام نویسی   |   ورود

پارچه گرامی

تازه ترین پیشنهادها

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط

• معنی بازاریابی   • مفهوم بازاریابی   • تعریف بازاریابی   • معرفی بازاریابی   • بازاریابی چیست   • بازاریابی یعنی چی   • بازاریابی یعنی چه  

توضیحات دیگر

معنی بازاریابی

کلمه : بازاریابی
اشتباه تایپی : fhchvdhfd
عکس بازاریابی : در گوگل

آیا معنی بازاریابی مناسب بود ؟           ( امتیاز : 97% )