دیکشنری

امتیاز
امتیاز در دیکشنری
٤٢
رتبه
رتبه در دیکشنری
١٥,٠٣٩
لایک
لایک
٣
دیس‌لایک
دیس‌لایک
٠

بپرس

امتیاز
امتیاز در بپرس
٢٨٣
رتبه
رتبه در بپرس
٣٨٩
لایک
لایک
٢٤
دیس‌لایک
دیس‌لایک
٥

جدیدترین پیشنهادها

دیدگاه
٠

لوب زانویی جانبی

تاریخ
٧ ماه پیش
دیدگاه
٠

افراد یک اتاق را به هم نزدیک کند.

تاریخ
٨ ماه پیش
دیدگاه
٢

کُخ : به گویش مشهدی یعنی موجود ریز موذی. کُخ داشتن =آ زار داشتن مگه کُخ دِری؟ = مگه آزار داری؟ کُخ ریختن = کرم ریختن = آزار دادن دیگری

تاریخ
٩ ماه پیش
دیدگاه
٠

در گویش مشهدی، بِرِکه، معادل "برای این که" است. مثال : - بِره چی اینجه واستادی؟ - بِرِکه مُخوام بیبینوم کی به ای چوغوکا کُخ می ریزه.

تاریخ
٩ ماه پیش
دیدگاه
٠

نمود دادن ( خصوصا در خصوص Color Rendering Index یا CRI )

جدیدترین ترجمه‌ها

ترجمه‌ای موجود نیست.

جدیدترین پرسش‌ها

پرسشی موجود نیست.

جدیدترین پاسخ‌ها

٣ رأی
تیک ١ پاسخ
٣٧ بازدید

بیت  "گر مرا دربان عشقت بار داد / از سر غیرت تو دربان را مکش"  چگونه غیرت عاشقانه و رابطه با معشوق را به تصویر می‌کشد؟

٣ هفته پیش
٢ رأی

به نظر این معنا رو می رسونه که شخص معشوق، علاقه ای به عشق دیگران نداره، و به همین دلیل ذاتا ممانعتی برای عاشق پیشگی دیگران قائل هست. عاشق به صورت کنایه آمیزی به  معشوق میگه که اگرروزی  ذهن تو به تو   اجازه داد که من عاشق تو باشم، با این ذهنیت خودت مبارزه نکن و بگذار این عشق باقی باشه.

٣ هفته پیش
٢ رأی
تیک ٢ پاسخ
٥٤ بازدید

چه معنایی از بیت  "آفتابا روی خود جلوه مکن / چند روزی ماه تابان را مکش"  استنباط می‌شود؟ منظور از آفتاب و ماه تابان چیست؟

٣ هفته پیش
٢ رأی

استفاده از تعابیر خورشید و ماه، نشان میده که عاشق یا حتی مخلوق، هر چی داره از  معشوق یا حتی خالق هست، و  از طرفی قدرت این عشق این قدر زیاد هست که اگر بیشتر از این شعله ور بشه، نه تنها باعث ب ...

٣ هفته پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
٤١ بازدید

چه روش‌های پیشگیری از بارداری در تنظیم خانواده وجود دارد و هر یک چه مزایا و معایبی دارند؟  

٣ هفته پیش
٠ رأی

روش های مختلفی وجود داره، اما فکر می کنم بستر این وبسایت برای نقل این پاسخ مناسب نباشه. با جستجو در اینترنت می تونید پیدا کنید.

٣ هفته پیش
٤ رأی
تیک ٢٩ پاسخ
٥١٨ بازدید
٨٠,٠٠٠
تومان

بعلت تورم و تحریم ها  جامعه کنونی الان بامعزل مسکن و اشتغال ومعیشت مواجه شده، وبه دغدغه و شعاراصلی  تبلیغات تبدیل شده بود،از طرفی ریس جمهور ایران، به وفاق ملی معتقد هست بهترین پیشنهاد شما چیه؟

١ ماه پیش
١ رأی

ما به ازای هر ایرانی بیشتر از 20 هزار مترمربع زمین داریم. اگر حتی ده درصد از این زمین ها هم قابل استفاده باشه، میشه 2 هزار متر مربع، به هر ایرانی  حدودا 500 متر زمین داده بشه، البته به صورت مشروط ...

١ ماه پیش
٠ رأی
٤ پاسخ
٦٦ بازدید

و علّم آدم الاسماء کلّها ،  معمولا اسم یک شیء چیزی نیست که بخواهیم به کسی یاد بدیم ، مگر به یه کودک که با استمرار و تمرین اسامی اشیاء رو یاد میگیره ، ولی تعلیم اسم به حضرت آدم زمان برده تا یاد بگیره ؟ البته کلّها این ضمیر مؤنث و بعدش عرضهم  الی الملایکة ضمیر هم جمع مذکر از نظر گرامری چه حکمی داره ؟ اگر از دوستان کسی اطلاعی داره دریغ نفرمایید 

١ ماه پیش
٠ رأی

منظور از اسماء در اینجا، اسامی پنج تن هست. چون بنا بر روایات اولین مخلوق هستی پیامبر اکرم بودند (نور ایشون) و بعد از طریق نور ایشون نور امیرالمومنین و دیگر معصومین، علی الخصوص چهار نفر از پنج تن آفریده میشه و به واسطه ی این انوار، هستی یا جهان خلقت آفریده می شه. پس به آدم هم ابتدای امر این اسماء که واسطه های فیض خلقت هستند آموخته میشه تا به بطن هستی آگاه باشه.

١ ماه پیش