در یوفوشناسی، تئوری های توطئه و آثار علمی - تخیلی، ادعاهایی راجع به ارتباط بشقاب پرنده ها با آلمان نازی وجود دارد. طبق تئوری های توطئه و ادعای برخی، نازی ها پیش از جنگ جهانی دوم و در طول آن موفق به ساخت هواگردها یا سفینه های فضایی پیشرفته شده اند و این وسایل پس از جنگ جهانی دوم، در مراکز زیرزمینی مخفی در جنوبگان، آمریکای جنوبی یا ایالات متحده همراه با سازندگان شان باقی مانده اند. [ ۱]
روایت هایی از حدود ۱۹۵۰ که احتمالاً ملهم از پیشرفت تاریخی آلمانی ها در موتورهای تخصصی مانند «رپالسین» ویکتور شابرگر در زمان جنگ جهانی دوم بوده راجع به بشقاب پرنده ها نقل شده است. عناصری از این ادعاها به طور گسترده وارد رسانه های داستانی و غیرداستانی از جمله بازی های ویدئویی و فیلم های مستند شده و اغلب با اطلاعات مستند ترکیب شده است. ادبیات بشقاب پرنده آلمانی اغلب با تاریخ مستند در این زمینه ها همخوانی دارد.
• رایش سوم محدودهٔ نیو سوابیا را در جنوبگان تصرف و در سال ۱۹۳۸ سفر اکتشافی در آن انجام داد و برای سفرهای بعدی برنامه ریزی نمود.
• رایش سوم تحقیقاتی در مورد فناوری پیشرانه انجام داد: از جمله موشک، تحقیقات شابرگر راجع به وسایل پرنده و پرندهٔ مدور آزمایشی آرتور سک.
• نیروهای متفقین تصور می کردند که برخی مشاهدات از بشقاب پرنده ها در زمان جنگ جهانی دوم به ویژه موارد جنگنده های فو، نمونه وسایل طراحی شده توسط نازی ها برای صدمه زدن از طریق الکترومغناطیس به نیروی هوایی متحدین هستند. [ ۲]
در زمان جنگ جهانی دوم جنگنده های فو که نوعی وسایل پرندهٔ گرد و غیرعادی بودند مورد مشاهده نیروهای متحدین و متفقین قرار گرفتند. با توجه به پیشرفت آلمانی ها در طراحی هواپیماها و موشک ها برخی دانشمندان مانند لوئیس آلوارز روی این وسایل شروع به تحقیق نمودند. [ ۳] کنث آرنولد در سال ۱۹۴۷ موجی از بشقاب پرنده های بسیار سریع را مشاهده نمود. کاپیتان ادوارد جی. روپلت هم در سال ۱۹۵۹ در گزارشی اعلام نمود که نازی ها پرنده ای شبیه آن چه در مشاهدات بشقاب پرنده آمده در حال ساخت داشتند[ ۴] .
اولین ادعاهای غیرنظامی در رسانه های عمومی از سال ۱۹۵۰ با مقاله گوئیسپ بلوزو دانشمندانی ایتالیایی راجع به دیسک های پرنده در روزنامهٔ ایل گیورناله در ایتالیا آغاز شد. در سال ۱۹۵۳ مهندس آلمانی گئورگ کلاین ادعا کرد که در زمان رایش سوم پرندهٔ جتی با سرعت ۲۴۰۰ کیلومتر بر ساعت مشابه VZ - 9 - AV Avrocar در حال ساخت بوده است. مهندس هوانورد روی فدن ۱۹۴۵ اعلام کرد که اگر آلمانی ها چند ماه جنگ را بیشتر ادامه داده بودند با یک سری پیشرفت های جدید و مرگبار در صنعت هوایی رو به رو می شدیم. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفروایت هایی از حدود ۱۹۵۰ که احتمالاً ملهم از پیشرفت تاریخی آلمانی ها در موتورهای تخصصی مانند «رپالسین» ویکتور شابرگر در زمان جنگ جهانی دوم بوده راجع به بشقاب پرنده ها نقل شده است. عناصری از این ادعاها به طور گسترده وارد رسانه های داستانی و غیرداستانی از جمله بازی های ویدئویی و فیلم های مستند شده و اغلب با اطلاعات مستند ترکیب شده است. ادبیات بشقاب پرنده آلمانی اغلب با تاریخ مستند در این زمینه ها همخوانی دارد.
• رایش سوم محدودهٔ نیو سوابیا را در جنوبگان تصرف و در سال ۱۹۳۸ سفر اکتشافی در آن انجام داد و برای سفرهای بعدی برنامه ریزی نمود.
• رایش سوم تحقیقاتی در مورد فناوری پیشرانه انجام داد: از جمله موشک، تحقیقات شابرگر راجع به وسایل پرنده و پرندهٔ مدور آزمایشی آرتور سک.
• نیروهای متفقین تصور می کردند که برخی مشاهدات از بشقاب پرنده ها در زمان جنگ جهانی دوم به ویژه موارد جنگنده های فو، نمونه وسایل طراحی شده توسط نازی ها برای صدمه زدن از طریق الکترومغناطیس به نیروی هوایی متحدین هستند. [ ۲]
در زمان جنگ جهانی دوم جنگنده های فو که نوعی وسایل پرندهٔ گرد و غیرعادی بودند مورد مشاهده نیروهای متحدین و متفقین قرار گرفتند. با توجه به پیشرفت آلمانی ها در طراحی هواپیماها و موشک ها برخی دانشمندان مانند لوئیس آلوارز روی این وسایل شروع به تحقیق نمودند. [ ۳] کنث آرنولد در سال ۱۹۴۷ موجی از بشقاب پرنده های بسیار سریع را مشاهده نمود. کاپیتان ادوارد جی. روپلت هم در سال ۱۹۵۹ در گزارشی اعلام نمود که نازی ها پرنده ای شبیه آن چه در مشاهدات بشقاب پرنده آمده در حال ساخت داشتند[ ۴] .
اولین ادعاهای غیرنظامی در رسانه های عمومی از سال ۱۹۵۰ با مقاله گوئیسپ بلوزو دانشمندانی ایتالیایی راجع به دیسک های پرنده در روزنامهٔ ایل گیورناله در ایتالیا آغاز شد. در سال ۱۹۵۳ مهندس آلمانی گئورگ کلاین ادعا کرد که در زمان رایش سوم پرندهٔ جتی با سرعت ۲۴۰۰ کیلومتر بر ساعت مشابه VZ - 9 - AV Avrocar در حال ساخت بوده است. مهندس هوانورد روی فدن ۱۹۴۵ اعلام کرد که اگر آلمانی ها چند ماه جنگ را بیشتر ادامه داده بودند با یک سری پیشرفت های جدید و مرگبار در صنعت هوایی رو به رو می شدیم. [ ۵]
wiki: یوفوهای نازی