پرسونا (تجربه کاربر). پرسونا ( انگلیسی: Persona ) ( همچنین پرسونای کاربر ، شخصیت مشتری ، شخصیت خریدار ) در طراحی و طراحی کاربر - محور، یک شخصیت خیالی شخصی سازی شده است که برای نشان دادن نوع کاربری ایجاد شده است که ممکن است از یک سایت، برند یا محصول به روشی مشابه استفاده کند. [ ۱]
پرسونا در فرهنگ طراحی تعامل، کاربرنماها یا پرسوناها شخصیت هایی خیالی هستند که برای نشان دادن انواع کاربران مختلفی که از یک وب سایت یا محصول استفاده می کنند، تعریف می شوند. کاربرنماها عمدتاً در فرایند طراحی کاربر - محور مورد استناد قرار می گیرند. یک کاربرنما، نمایانگر و نمایندهٔ گروهی از کاربران است که در عمل از سیستم استفاده خواهند کرد.
پرسونا در فرهنگ طراحی تعامل، کاربرنماها یا پرسوناها شخصیت هایی خیالی هستند که برای نشان دادن انواع کاربران مختلفی که از یک وب سایت یا محصول استفاده می کنند، تعریف می شوند. کاربرنماها عمدتاً در فرایند طراحی کاربر - محور مورد استناد قرار می گیرند. یک کاربرنما، نمایانگر و نمایندهٔ گروهی از کاربران است که در عمل از سیستم استفاده خواهند کرد.
wiki: پرسونا (تجربه کاربر)
پرسونا (روان شناسی). نقاب شخصیت، [ ۱] [ ۲] [ ۳] یا پرسونا در مکتب روان شناسی تحلیلی ارائه شده توسط روان شناس سوئیسی کارل گوستاو یونگ، عبارت است از آن چهرهٔ اجتماعی که فرد به دنیای بیرون ارائه می کند. به گفته یونگ: «نوعی ماسک دست ساز که فرد برای ایجاد نهایت تأثیرگذاری بر دیگران و همین طور برای پنهان کردن ماهیت حقیقی خود، از خود ابداع می کند». در دورهٔ رشد، توسعهٔ یک پرسونای دوام پذیر، بخشی اساسی برای انطباق و آماده شدن برای دوره بزرگسالی در یک دنیای بیرونی واقعی و اجتماعی است. یک «خود ( Ego ) » قوی، از طریق یک پرسونای انعطاف پذیر با دنیای بیرون ارتباط برقرار می کند.
پرسونا یا نقاب به تعبیر کارل یونگ، نماینده پوشش های بسیاری است که فرد در موقعیت های گوناگون و در میان گروه های مختلف آدم ها بر چهره خود می گذارد. [ ۴]
پرسونا یا نقاب به تعبیر کارل یونگ، نماینده پوشش های بسیاری است که فرد در موقعیت های گوناگون و در میان گروه های مختلف آدم ها بر چهره خود می گذارد. [ ۴]
wiki: پرسونا (روان شناسی)
پرسونا (مجموعه). پرسونا ( به انگلیسی: Persona ) که قبلاً تحت عنوان شین مگامی تنسی: پرسونا ( به انگلیسی: Shin Megami Tensei: Persona ) در خارج از ژاپن به بازار عرضه شده بود، مجموعه بازی های ویدیویی است که توسط شرکت اتلوس توسعه داده شده و متعلق به سگا است. پرسونا در ژانر نقش آفرینی است و یک اسپین آف از فرنچایز Megami Tensei محسوب می شود. اولین بازی از این مجموعه تحت نام Revelations: Persona، در سال ۱۹۹۶ برای پلی استیشن منتشر شد و از آن زمان تاکنون چندین بازی دیگر نیز ساخته شده که جدیدترین عنوان پرسونا ۵ در سال ۲۰۱۹ است.
بعد از انتشار Persona 2: Eternal Punishment، عنوان انگلیسی با اصرار شرکت اتلوس به نسخه های ژاپنی وفادار ماندند. این مجموعه در سطح بین المللی بسیار محبوب است و به معروف ترین اسپین آف Megami Tensei تبدیل شد. پس از انتشار پرسونا ۳ و ۴، این مجموعه در اروپا نیز طرفداران زیادی پیدا کرد. مجموعه پرسونا تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته و از فرانچایز اصلی خود پیشی گرفته است. اقتباس های متعددی از جمله سریال های انیمه، فیلم، رمان سازی، مانگا، نمایش های صحنه ای، درام های رادیویی و کنسرت های موسیقی از این مجموعه ساخته شده است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبعد از انتشار Persona 2: Eternal Punishment، عنوان انگلیسی با اصرار شرکت اتلوس به نسخه های ژاپنی وفادار ماندند. این مجموعه در سطح بین المللی بسیار محبوب است و به معروف ترین اسپین آف Megami Tensei تبدیل شد. پس از انتشار پرسونا ۳ و ۴، این مجموعه در اروپا نیز طرفداران زیادی پیدا کرد. مجموعه پرسونا تاکنون بیش از ۱۶ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته و از فرانچایز اصلی خود پیشی گرفته است. اقتباس های متعددی از جمله سریال های انیمه، فیلم، رمان سازی، مانگا، نمایش های صحنه ای، درام های رادیویی و کنسرت های موسیقی از این مجموعه ساخته شده است.
wiki: پرسونا (مجموعه)