واشر سرسیلندر

فرهنگستان زبان و ادب

{cylinder head gasket, head gasket} [قطعات و مجموعه های خودرو] واشری، مقاوم در برابر گرما و فشار بسیار بالا، بین سرسیلندر و بدنۀ سیلندر که مانع از ورود سیال خنک کننده به محفظۀ احتراق می شود

دانشنامه عمومی

گَسکِت سر سیلندر ( به انگلیسی: Cylinder head gasket ) یا واشر سرسیلندر، قطعه ای در موتور وسایل نقلیه است که فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. آب بندی واشر سرسیلندر امر مهمی است چراکه هر گونه نشتی در عملکرد موتور تأثیر گذار بوده و می تواند موجب کاهش قدرت و راندمان موتور شود. جنس واشر سرسیلندر معمولاً از پنبه نسوز، فولاد و مس است تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند. زمانی که واشر سرسیلندر تغییر شکل می دهد یا به اصطلاح می سوزد، قابلیت آب بندی آن از بین می رود. کم شدن آب رادیاتور، انسداد مجراهای عبور آب در موتور، نقص فنی در ترموستات، نقص فنی در واتر پمپ، پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور و رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما از دلایل خراب شدن واشر سرسیلندر هستند. [ ۱] [ ۲] [ ۳]
عکس واشر سرسیلندر
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس