ماسکه کاری (هنر). ماسکه کاری ( در انگلیسی: Masking ) در هنر، صنایع دستی و مهندسی، ماسک استفاده از مواد برای محافظت از نواحی در برابر تغییر یا تمرکز تغییرات بر روی مناطق دیگر است. این می تواند تکنیک ها و مواد مورد استفاده برای کنترل توسعۀ یک اثر هنری را با محافظت از یک منطقه مورد نظر از تغییر توصیف کند. یا پدیده ای که ( اعم از عمد یا ناخواسته ) باعث می شود احساسی از توجه آگاهانه پنهان بماند.
این اصطلاح از کلمه ماسک گرفته شده است، به این معنا که صورت را از دید پنهان می کند.
مواد ماسکه کاری مهارت نقاش و انتخاب اپلیکاتور ( وسیله ای است که برای قرار دادن چیزی یا استفاده از یک ماده روی سطح استفاده می شود ) برای کنترل محل قرار گرفتن رنگ را تکمیل می کند. به عنوان مثال می توان به استفاده از شابلون یا نوار چسب ماسکه کاری برای محافظت از مناطقی که نباید رنگ آمیزی شوند، اشاره کرد.
ماسک هایی که برای عکاسی استفاده می شوند برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می شوند.
بازنمایی یک صحنه ( چه فیلم، چه نمایش ویدیویی یا چاپ شده ) دارای دامنۀ کنتراست دینامیکی نیست که چشم انسان مستقیماً به همان صحنه نگاه می کند. تنظیم کنتراست در یک تصویر به بازیابی برخی از کیفیت های درک شده از صحنۀ اصلی کمک می کند.
ماسک اغلب از فیلم سیاه و سفید باکیفیت مانند تکنیکال پن کداک ( Kodak Technical Pan ) ساخته می شود که اجازه می دهد تا درجه ای از نرم شدن ماسک را ایجاد کند. زمان پردازش آن کاهش می یابد تا کاملاً با منفی اصلی مخالف نباشد. هر دو نگاتیو ترکیب و ثبت می شوند و به طور جمعی با زمان اضافی برای جبران حضور ماسک در معرض دید قرار میگیرند. [ ۱]
ماسکه کاری کنتراست با ویرایش دیجیتال ساده تر می شود. یک نسخۀ خاکستری از تصویر، یا با کاهش اشباع یا با محاسبه نسبت های انتخاب شده از کانال های رنگی تصویر، معکوس و تار تولید می شود. ماسک و تصویر اصلی با هم ترکیب می شوند تا تصویر پردازش شدۀ نهایی را تولید کنند. [ ۲] برخی از ویرایشگرهای تصویر با تغییر قدرت ترکیب، اجازۀ اصلاح افکت را می دهند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین اصطلاح از کلمه ماسک گرفته شده است، به این معنا که صورت را از دید پنهان می کند.
مواد ماسکه کاری مهارت نقاش و انتخاب اپلیکاتور ( وسیله ای است که برای قرار دادن چیزی یا استفاده از یک ماده روی سطح استفاده می شود ) برای کنترل محل قرار گرفتن رنگ را تکمیل می کند. به عنوان مثال می توان به استفاده از شابلون یا نوار چسب ماسکه کاری برای محافظت از مناطقی که نباید رنگ آمیزی شوند، اشاره کرد.
ماسک هایی که برای عکاسی استفاده می شوند برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می شوند.
بازنمایی یک صحنه ( چه فیلم، چه نمایش ویدیویی یا چاپ شده ) دارای دامنۀ کنتراست دینامیکی نیست که چشم انسان مستقیماً به همان صحنه نگاه می کند. تنظیم کنتراست در یک تصویر به بازیابی برخی از کیفیت های درک شده از صحنۀ اصلی کمک می کند.
ماسک اغلب از فیلم سیاه و سفید باکیفیت مانند تکنیکال پن کداک ( Kodak Technical Pan ) ساخته می شود که اجازه می دهد تا درجه ای از نرم شدن ماسک را ایجاد کند. زمان پردازش آن کاهش می یابد تا کاملاً با منفی اصلی مخالف نباشد. هر دو نگاتیو ترکیب و ثبت می شوند و به طور جمعی با زمان اضافی برای جبران حضور ماسک در معرض دید قرار میگیرند. [ ۱]
ماسکه کاری کنتراست با ویرایش دیجیتال ساده تر می شود. یک نسخۀ خاکستری از تصویر، یا با کاهش اشباع یا با محاسبه نسبت های انتخاب شده از کانال های رنگی تصویر، معکوس و تار تولید می شود. ماسک و تصویر اصلی با هم ترکیب می شوند تا تصویر پردازش شدۀ نهایی را تولید کنند. [ ۲] برخی از ویرایشگرهای تصویر با تغییر قدرت ترکیب، اجازۀ اصلاح افکت را می دهند.
wiki: ماسکه کاری (هنر)