علوم ریاضی ابتدایی مدرن

دانشنامه عمومی

ریاضیات ابتدایی مدرن عبارت است از نظریه و شیوه آموزش ریاضی مقدماتی بر حسب تحقیقات و تفکر معاصر دربارهٔ یادگیری. این امر شامل ایده های آموزشی، چارچوب های تحقیقاتی آموزش ریاضی و مواد برنامه درسی باشد. معلمان می توانند در اجرای علوم ریاضی ابتدایی مدرن، از رسانه ها و تکنولوژی های جدید و نو ظهوری همچون رسانه های اجتماعی و بازی های ویدئویی، و نیز به کار گیری تکنیک های جدید آموزش بر اساس شخصی سازی یادگیری، مطالعه عمیق روانشناسی آموزش ریاضیات و یکپارچه سازی ریاضیات با علم، فناوری، مهندسی و هنر استفاده کنند.
هدف کلیدی ریاضی ابتدایی مدرن در دسترس قرار دادن تمامی عرصه های ریاضی برای کودکان خردسال است. Liping Ma نویسنده و عضو فرهنگستان خواستار «درک عمیق ریاضیات پایه ای» توسط معلمان ابتدایی ( دبستان ) و والدین فراگیران و هم چنین خود فراگیران می باشد. [ ۱]
• جبر: جبر مقدماتی شامل آشنایی با ریاضیات ابتدایی است که به کودکان برای یادگیری اعداد و ایده های کلی کمک می کند.
آمار و احتمال: فناوری های نوین توسط ابزارهایی مثل مصور سازی داده ها با کمک کامپیوتر، یادگیری آمار و احتمال را برای فراگیران ابتدایی آسان می کنند.
• هندسه: کارهای دستی توسعه یافته ویژه فیزیکی و مجازی و نیز نرم افزار هندسه تعاملی می توان هندسه را ( فراتر از مرتب سازی پایه ای و اندازه گیری ) برای فراگیران ابتدایی ممکن الحصول کند.
• حساب دیفرانسیل و انتگرال: ابتکارات جدید، مثل نقشه ترسیمی Don Cohen برای دیفرانسیل و انتگرال[ ۲] که توسط کودکان و سطح فهم آنان ساخته شده، یادگیری حساب دیفرانسیل و انتگرال را برای فراگیران ابتدایی آسان می کند.
• حل مسئله: حل مسئله خلاقانه، که با تمرینات محاسباتی مثل جمع و ضرب اعداد در تضاد است، اکنون بخش عمده علوم ریاضی ابتدایی ( دبستان ) است.
سایر عرصه های ریاضیات مثل استدلال منطقی و تناقض ها که قبلاً مختص گروه های فراگیران پیشرفته بودند، اکنون در حال ادغام شدن با برنامه های آموزشی اصلی هستند.
روانشناسی در آموزش ریاضی در دامنه تحقیقات کاربردی است که پیشرفت های اخیر زیادی در رابطه با ریاضیات ابتدایی داشته است. یکی از جنبه های اصلی مطالعه "انگیزه" است؛ اگرچه اکثر کودکان خردسال از برخی تمرینات ریاضی لذت می برند، تا سنین ۷ تا ۱۰ سالگی خیلی ها علاقه خود را از دست داده و دچار اضطراب ریاضیی می شوند. ساخت گرایی و سایر نظریه های یادگیری با در نظر گرفتن روانشناسی تحولی ( رشد و نمو ) کودک، به روش های یادگیری ریاضیات توسط کودکان خردسال می پردازند. هر دوی دست اندرکاران و محققان بر روی حافظه کودک، دستگاه های یادیار، و روش های کامپیوتر محور مثل تکرار فواصل تمرکز دارند. بحثی دربارهٔ روابط بین حافظه، تسلط رویه با الگوریتم ها، و درک مفهومی علوم ریاضی ابتدایی در حال جریان است. به اشتراک گذاری آهنگ ها، ریتم ها، تصاویر و سایر عناصر مربوط به حافظه در شبکه های اجتماعی معلمان رایج است. [ ۳]
عکس علوم ریاضی ابتدایی مدرن
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران