[ویکی فقه] عبدالصمد بن موسی امامی اصفهانی، از محدّثین و کاتبان قرن یازدهم هجری در اصفهان و از شاگردان علاّمه محمّدباقر مجلسی بوده است.
عبدالصّمد شریف بن موسی بن رضا امامی، عالم فاضل، از محدّثین و دانشمندان قرن یازدهم هجری در اصفهان بوده است. از شاگردان علاّمه ملاّ محمّدباقر مجلسی بوده و کتاب «من لا یحضره الفقیه» را نزد او خوانده و در پایان کتاب الصلاه، علاّمه مجلسی اَنهائی را در ذی حجه ۱۰۹۵ق به نام او مرقوم فرموده است. همین عبدالصّمد می نویسد که در دهه آخر سال ۱۰۹۰ق کتاب را در مدرسه سلیمانیه مقابله کرده است. کاتب نسخه محمّدقاسم بن میرزا علی رازی است و کتاب به شماره ۳۶۰۳ در کتابخانه آیت اللّه مرعشی در قم موجود است.
حسینی اشکوری، سید احمد، فهرست مرعشی، ج۱۰، ص۴.
صاحب عنوان ظاهرا شارح «توحید مفضل» است. «شرح توحید مفضل» که در سال ۱۰۹۵ق نگاشته شده ضمن مجموعه شماره ۳۵۱۴ در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران موجود است.
دانش پژوه، محمدتقی، فهرست کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، ج۱۲، ص۲۵۲۵.
۱. ↑ حسینی اشکوری، سید احمد، فهرست مرعشی، ج۱۰، ص۴.۲. ↑ حسینی اشکوری، سیداحمد، اجازات الحدیث، ص۷۱.
...
عبدالصّمد شریف بن موسی بن رضا امامی، عالم فاضل، از محدّثین و دانشمندان قرن یازدهم هجری در اصفهان بوده است. از شاگردان علاّمه ملاّ محمّدباقر مجلسی بوده و کتاب «من لا یحضره الفقیه» را نزد او خوانده و در پایان کتاب الصلاه، علاّمه مجلسی اَنهائی را در ذی حجه ۱۰۹۵ق به نام او مرقوم فرموده است. همین عبدالصّمد می نویسد که در دهه آخر سال ۱۰۹۰ق کتاب را در مدرسه سلیمانیه مقابله کرده است. کاتب نسخه محمّدقاسم بن میرزا علی رازی است و کتاب به شماره ۳۶۰۳ در کتابخانه آیت اللّه مرعشی در قم موجود است.
حسینی اشکوری، سید احمد، فهرست مرعشی، ج۱۰، ص۴.
صاحب عنوان ظاهرا شارح «توحید مفضل» است. «شرح توحید مفضل» که در سال ۱۰۹۵ق نگاشته شده ضمن مجموعه شماره ۳۵۱۴ در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران موجود است.
دانش پژوه، محمدتقی، فهرست کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، ج۱۲، ص۲۵۲۵.
۱. ↑ حسینی اشکوری، سید احمد، فهرست مرعشی، ج۱۰، ص۴.۲. ↑ حسینی اشکوری، سیداحمد، اجازات الحدیث، ص۷۱.
...
wikifeqh: عبدالصمد_امامی