سنسور فول فریم دوربین های دیجیتال اس ال آر. سنسور فول فریم دوربین های دیجیتال اس ال آر ( به انگلیسی: Full - frame digital SLR ) به سنسورهای دوربین دیجیتال گفته می شود که ابعاد آن ۳۶×۲۴ میلی متر ( مساحتی معادل ۸۶۴mm2 ) است. این ابعاد، مشابه ابعاد فیلم های ۳۵ میلی متری ( یا همان فیلم ۱۳۵ ) در دوربین های آنالوگ است. بسیاری از دوربین های حرفه ای و گران قیمت دنیا، اکنون به این سنسور مجهز می باشند.
از مزایای سنسورهای فول فریم نسبت به سنسورهای APS - C، زاویهٔ دید بازتر آن هاست. ضمن اینکه اگر فاصله تا سوژه و ضریب اف در دو دوربین فول فریم و APS - C یکسان باشد، عمق میدان در فول فریم، کمتر از APS - C خواهد بود. ضمن اینکه عموماً مساحت پیکسل ها در این سنسورها بیش از پیکسل های سنسورهای APS - C است. از عیوب آنها می توان به قیمت تمام شدهٔ بالایشان اشاره کرد.
سنسور های فول فریم علامه بر عمق میدان بیشتر نسبت به APS - C به دلیل بیشتر بودن مساحت سنسور، نویز کمتری را ضبط می کنند. اما امروزه هنوز هم اکثر دوربین های سینمایی سنسور های Super 35 دارند که ابعادی مشابه APS - C دارد، یکی از اصلی ترین دلیل این کار، این است که کنترل میزان عمق میدان و همچنین نورپردازی و نورسنجی در سنسور های Super 35 راحت تر است و غیر از آن، Grain سینمایی که سنسور های Super 35 تولید می کنند از نظر فنی زیبایی بصری بیشتری دارد و حالتی مشابه تر به نگاتیو دارد.
در برند کانن دوربین های کانن ئی اواس - ۱دی اس مارک ۳، کانن ئی اواس ۵ دی مارک ۲، کانن ئی اواس ۵ دی، کانن ئی اواس - ۱ دی اس، کانن ئی اواس ۱ دی مارک ۲ و جدیداً کانن ئی اواس - ۱دی ایکس، کانن ئی اواس ۶دی را می توان نام برد؛ و در برند نیکون می توان از نیکون دی۷۰۰، نیکون دی۳اس، نیکون دی۳ایکس، نیکون دی۳ مثال زد
کراپ سنسور ابعاد کوچکتری نسبت به قاب فیلم 35 میلی متری دارد و به همین دلیل به آن کراپ ( برش ) گفته می شود زیرا برشی از سنسور فول فریم است. تفاوت اندازه بین حسگر تصویر برش خورده و فول فریم می تواند متفاوت باشد، اما سنسورهای کراپ همیشه کوچکتر خواهد بود. از آنجایی که دوربین و لنز یک سنسور برش کوچکتر و سبک تر است، می توانند ارزان تر از سایر گزینه های موجود باشند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاز مزایای سنسورهای فول فریم نسبت به سنسورهای APS - C، زاویهٔ دید بازتر آن هاست. ضمن اینکه اگر فاصله تا سوژه و ضریب اف در دو دوربین فول فریم و APS - C یکسان باشد، عمق میدان در فول فریم، کمتر از APS - C خواهد بود. ضمن اینکه عموماً مساحت پیکسل ها در این سنسورها بیش از پیکسل های سنسورهای APS - C است. از عیوب آنها می توان به قیمت تمام شدهٔ بالایشان اشاره کرد.
سنسور های فول فریم علامه بر عمق میدان بیشتر نسبت به APS - C به دلیل بیشتر بودن مساحت سنسور، نویز کمتری را ضبط می کنند. اما امروزه هنوز هم اکثر دوربین های سینمایی سنسور های Super 35 دارند که ابعادی مشابه APS - C دارد، یکی از اصلی ترین دلیل این کار، این است که کنترل میزان عمق میدان و همچنین نورپردازی و نورسنجی در سنسور های Super 35 راحت تر است و غیر از آن، Grain سینمایی که سنسور های Super 35 تولید می کنند از نظر فنی زیبایی بصری بیشتری دارد و حالتی مشابه تر به نگاتیو دارد.
در برند کانن دوربین های کانن ئی اواس - ۱دی اس مارک ۳، کانن ئی اواس ۵ دی مارک ۲، کانن ئی اواس ۵ دی، کانن ئی اواس - ۱ دی اس، کانن ئی اواس ۱ دی مارک ۲ و جدیداً کانن ئی اواس - ۱دی ایکس، کانن ئی اواس ۶دی را می توان نام برد؛ و در برند نیکون می توان از نیکون دی۷۰۰، نیکون دی۳اس، نیکون دی۳ایکس، نیکون دی۳ مثال زد
کراپ سنسور ابعاد کوچکتری نسبت به قاب فیلم 35 میلی متری دارد و به همین دلیل به آن کراپ ( برش ) گفته می شود زیرا برشی از سنسور فول فریم است. تفاوت اندازه بین حسگر تصویر برش خورده و فول فریم می تواند متفاوت باشد، اما سنسورهای کراپ همیشه کوچکتر خواهد بود. از آنجایی که دوربین و لنز یک سنسور برش کوچکتر و سبک تر است، می توانند ارزان تر از سایر گزینه های موجود باشند.