روابط عمومی به روزنامه نگاری برند و علمِ مدیریتِ چرخهٔ اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان ( اعم از بازرگانی و اقتصادی و دولتی یا سازمان مردم نهاد ) ، با عموم گفته می شود. [ ۱]
روابط عمومی مجموعه ای اقدامات و فعالیت های برنامه ریزی شده ی یک سازمان است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با آن در ارتباط اند، انجام می دهد.
روابط عمومی، روبه رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می دهد که به منافعِ مشترک آن ها مربوط است. سخنرانی در کنفرانس ها، همکاری با رسانه ها و بهره وری از آنها، ارتباطات بحران، اشتغال به امورِ اجتماعی از طریق رسانه ها و ارتباط با کارکنان، در زُمرهٔ وظایف این حرفه است. فعالیتِ روابط عمومی، چندان مستقیم و ملموس نیست و همین، فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می تواند برای ساختن روابطِ تفاهم آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، رأی دهندگان و عموم مردم به کار رود.
تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه ٔ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه ای از روابط عمومی را به خدمت می گیرد. برخی از رشته های مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیرِ روابط رسانه ای، روابط سرمایه گذاری، ارتباطات داخلی و روابط کارْ وجود دارند که به فعالیت های روابط عمومی ربط دارند. کارکنانِ روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می کنند که به همسازی با آن ها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیلِ امورِ مربوطِ به سازمان و مؤسسه یِ خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارت ها به شدت مورد نیازند، زیرا در رشته یِ روابط عمومی، ارتباطِ پیوسته ای میانِ کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیینِ سَمتِ سیاست های همگانی، نقش ایفا می کنند. کارکنانِ روابط عمومی همچنین باید به اندیشه ورزیِ انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطهٔ این مهارت، به حلِ مشکلاتِ احتمالیِ مشتریان و موکلانِ خود اقدام کنند.
روابط عمومی دارای چندین قلمروِ کاریِ مشخص است و از همه مقبول تر، روابط عمومی مالی، روابط عمومی فراورده و روابط عمومی بحران است:
• روابط عمومی مالی عمدتاً اطلاعات گزارشگران تجاری را فراهم می کند.
• روابط عمومی فراورده برای یک فراوردهٔ ویژه یا خدمات ( به جای استفاده از آگهیِ بازرگانی ) شهرت به دست می آورد.
• روابط عمومی بحران به اتهام هایِ ناروا و اطلاعاتِ نادرست پاسخ می دهد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفروابط عمومی مجموعه ای اقدامات و فعالیت های برنامه ریزی شده ی یک سازمان است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با آن در ارتباط اند، انجام می دهد.
روابط عمومی، روبه رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می دهد که به منافعِ مشترک آن ها مربوط است. سخنرانی در کنفرانس ها، همکاری با رسانه ها و بهره وری از آنها، ارتباطات بحران، اشتغال به امورِ اجتماعی از طریق رسانه ها و ارتباط با کارکنان، در زُمرهٔ وظایف این حرفه است. فعالیتِ روابط عمومی، چندان مستقیم و ملموس نیست و همین، فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می تواند برای ساختن روابطِ تفاهم آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، رأی دهندگان و عموم مردم به کار رود.
تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه ٔ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه ای از روابط عمومی را به خدمت می گیرد. برخی از رشته های مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیرِ روابط رسانه ای، روابط سرمایه گذاری، ارتباطات داخلی و روابط کارْ وجود دارند که به فعالیت های روابط عمومی ربط دارند. کارکنانِ روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می کنند که به همسازی با آن ها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیلِ امورِ مربوطِ به سازمان و مؤسسه یِ خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارت ها به شدت مورد نیازند، زیرا در رشته یِ روابط عمومی، ارتباطِ پیوسته ای میانِ کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیینِ سَمتِ سیاست های همگانی، نقش ایفا می کنند. کارکنانِ روابط عمومی همچنین باید به اندیشه ورزیِ انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطهٔ این مهارت، به حلِ مشکلاتِ احتمالیِ مشتریان و موکلانِ خود اقدام کنند.
روابط عمومی دارای چندین قلمروِ کاریِ مشخص است و از همه مقبول تر، روابط عمومی مالی، روابط عمومی فراورده و روابط عمومی بحران است:
• روابط عمومی مالی عمدتاً اطلاعات گزارشگران تجاری را فراهم می کند.
• روابط عمومی فراورده برای یک فراوردهٔ ویژه یا خدمات ( به جای استفاده از آگهیِ بازرگانی ) شهرت به دست می آورد.
• روابط عمومی بحران به اتهام هایِ ناروا و اطلاعاتِ نادرست پاسخ می دهد.
wiki: روابط عمومی