دیزاین اسپرینت

دانشنامه عمومی

دیزاین اسپرینت یک فرایند و یک چرخه تکرار شونده، محدود و زمان دار است که در ۵ فاز توسط تفکر طراحی با هدف کاهش ریسک ها، چالش ها و مشکلات هنگام وارد کردن محصول، خدمات ویا ویژگی های جدید به بازار استفاده می شود. این فرایند توسط جیک ناپ در GV ( قبلاً Google Ventures ) توسعه یافته است. تاکنون دو کتاب در مورد این رویکرد منتشر شده است – یکی توسط جیک ناپ با نویسندگان جان زرااتسکی و برادن کوویتز و دیگری توسط C. تاد لومباردو، ریچارد بانفیلد، و ردیابی وکس.
از جمله مزایای کلیدی دیزاین اسپرینت میتوان به تسریع فرایند تصمیمگیری، کاهش ریسک سرمایهگذاریهای گزاف، ایجاد همافزایی در تیم و مهمتر از همه احتمال دستیابی به نوآوری در محصولات و خدمات اشاره کرد.
در GV، مفهوم دیزاین اسپرینت در جهت رشد فرهنگ UX و عملکرد رهبری طراحی در سرتاسر سازمان توسعه یافت. تیم های مختلفی در گوگل روش های مختلفی ازجمله روش های سنتی UX, IDEO، استنفورد dSchool و طیف وسیعی از رشته های دیگر را تجربه کردند. این فرایند با هدف کمک به تیم ها برای تعیین اهداف، تأیید اعتبار ایده و فرضیه ها و تصمیم گیری در مورد نقشه راه محصول پیش از شروع توسعه، به وجود آمده است.
​در نتیجه دیزاین اسپرینت بهترین راه حل برای یافتن جواب تمام این سوالات و تعیین میزان کارآمدی ایده ها از طریق نمونه سازی و آزمایش آن ها است.
کاربردهای ادعا شده از این روش را شامل می شود
• راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید.
• گسترش یک تجربه موجود به یک بستر جدید.
MVP موجود به طراحی تجدید نظر شده کاربر و / یا طراحی UI نیاز دارد.
• اضافه کردن ویژگی ها و قابلیت های جدید به یک محصول دیجیتال.
• فرصت های بهبود محصول ( به عنوان مثال میزان بالای ترک سبد خرید ) [ ۱]
• فرصت های بهبود خدمات. [ ۲]
سازندگان رویکرد دیزاین اسپرینت پیشنهاد می کنند با انتخاب تیم، محیط مناسب، مواد و ابزارها خود را برای انجام پنج مرحله دیزاین اسپرینت آماده کنید.
• درک کردن: اهداف کسب و کار، مخاطبان، رقبا، گزاره ارزش را کشف کنید و معیارهای موفقیت را تعیین کنید.
• اسکچ کردن: به بررسی و توسعه بهترین ایده هایی که مشکلات شما را حل می کنند بپردازید.
• انتخاب بهترین راه حل: ایده هایی را که متناسب با چرخه محصول بعدی هستند را مشخص کنید و جزئیات بیشتر آن ها را از طریق داستان نویسی کشف کنید.
• نمونه اولیه: نمونه اولیه ( هایی ) را طراحی و آماده کنید تا قابل آزمایش با افراد باشد.
• تست: نمونه اولیه خود را با ۵٬۶ نفر از جامعه هدفتان تست کنید. سؤالات خوبی بپرسید. [ ۳]
عکس دیزاین اسپرینت
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران