دن زهاوی یک فیلسوف دانمارکی است. وی هم اکنون استاد فلسفه در دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه آکسفورد است.
دن زهاوی در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۶۷ میلادی در شهر کپنهاگ دانمارک، در خانواده ای یهودی متولد شد. او در ابتدا پدیدارشناسی را در دانشگاه کپنهاگ تحصیل کرد و دورهٔ دکترای خود را در سال ۱۹۹۴ در مرکز هوسرل در دانشگاه کاتولیک لون، بلژیک، زیر نظر رودولف برنت گذراند. در سال ۱۹۹۹ وی از نسخهٔ دانمارکی رسالهٔ خود ( شایستگی ( درجه علمی ) ) در دانشگاه کپنهاگ دفاع کرد. در سال ۲۰۰۲، یعنی در ۳۴ سالگی، استاد فلسفه و مدیر مرکز پژوهش دربارهٔ سوبژکتیویته در دانشگاه کپنهاگ شد. همچنین، او در سال ۲۰۱۸ به کرسی استادی فلسفه در دانشگاه آکسفورد دست یافت.
زهاوی در مورد پدیدارشناسی ( به ویژه فلسفه ادموند هوسرل ) و فلسفه ذهن می نویسد. وی در نوشته های خود به مباحثی از قبیل خود، خودآگاهی، بین الاذهانیّت و شناخت اجتماعی پرداخته است. وی همکار ژورنال پدیدارشناسی و علوم شناختی است. آثار زهاوی به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده است.
زهاوی در چندین کتاب و مقاله از وجود و اهمیت خودآگاهی پیش از تأمل دفاع کرده است و به سود این دیدگاه استدلال می کند که زندگی تجربی ما واجد نوعی از خودآگاهی است که ابتدایی تر و بنیادی تر از شکلی از خودآگاهی است که فرد در انواع مختلف درون بینی می یابد. [ ۱] [ ۲] [ ۳] به طور کلی، زهاوی علیه رویکردهای مختلف تقلیل گرایانه نسبت به آگاهی موضع گرفته و بر اهمیت نظری سوبژکتیویته و منظر اول شخص اصرار دارد. [ ۴] [ ۵]
در کار بر روی این موضوعات، زهاوی با روانپزشکان، [ ۶] [ ۷] روانشناسان توسعه، [ ۸] [ ۹] و دانشمندان بودایی همکاری و بحث داشته است. [ ۱۰] منتقدان او شامل کسانی هستند که وجود خود[ ۱۱] یا وجود خودآگاهی قبل از تأمل را انکار می کنند. [ ۱۲] [ ۱۳]
بخش دیگری از کارهای زهاوی به مشکلات مربوط به بین الاذهانیت، همدلی و شناخت اجتماعی پرداخته است. رساله دکترای وی از رویکردی پدیدارشناسانه به بین الاذهانیّت دفاع می کند. [ ۱۴] لذا او در مقالات و کتاب های مختلف به نقش و ساختار همدلی پرداخته است. [ ۱۵] [ ۱۶] [ ۱۷] او در راستای اثبات ویژگی بدنمند و زمینه ای فهم بیناشخصی استدلال کرده و دیدگاه های غالب در ارچوب آنچه «نظریهٔ ذهن» خوانده می شود ( از جمله نظریه شبیه سازی و نظریه - نظریه ) را نقد نموده است. [ ۱۸] [ ۱۹] [ ۲۰] [ ۲۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدن زهاوی در تاریخ ۶ نوامبر ۱۹۶۷ میلادی در شهر کپنهاگ دانمارک، در خانواده ای یهودی متولد شد. او در ابتدا پدیدارشناسی را در دانشگاه کپنهاگ تحصیل کرد و دورهٔ دکترای خود را در سال ۱۹۹۴ در مرکز هوسرل در دانشگاه کاتولیک لون، بلژیک، زیر نظر رودولف برنت گذراند. در سال ۱۹۹۹ وی از نسخهٔ دانمارکی رسالهٔ خود ( شایستگی ( درجه علمی ) ) در دانشگاه کپنهاگ دفاع کرد. در سال ۲۰۰۲، یعنی در ۳۴ سالگی، استاد فلسفه و مدیر مرکز پژوهش دربارهٔ سوبژکتیویته در دانشگاه کپنهاگ شد. همچنین، او در سال ۲۰۱۸ به کرسی استادی فلسفه در دانشگاه آکسفورد دست یافت.
زهاوی در مورد پدیدارشناسی ( به ویژه فلسفه ادموند هوسرل ) و فلسفه ذهن می نویسد. وی در نوشته های خود به مباحثی از قبیل خود، خودآگاهی، بین الاذهانیّت و شناخت اجتماعی پرداخته است. وی همکار ژورنال پدیدارشناسی و علوم شناختی است. آثار زهاوی به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده است.
زهاوی در چندین کتاب و مقاله از وجود و اهمیت خودآگاهی پیش از تأمل دفاع کرده است و به سود این دیدگاه استدلال می کند که زندگی تجربی ما واجد نوعی از خودآگاهی است که ابتدایی تر و بنیادی تر از شکلی از خودآگاهی است که فرد در انواع مختلف درون بینی می یابد. [ ۱] [ ۲] [ ۳] به طور کلی، زهاوی علیه رویکردهای مختلف تقلیل گرایانه نسبت به آگاهی موضع گرفته و بر اهمیت نظری سوبژکتیویته و منظر اول شخص اصرار دارد. [ ۴] [ ۵]
در کار بر روی این موضوعات، زهاوی با روانپزشکان، [ ۶] [ ۷] روانشناسان توسعه، [ ۸] [ ۹] و دانشمندان بودایی همکاری و بحث داشته است. [ ۱۰] منتقدان او شامل کسانی هستند که وجود خود[ ۱۱] یا وجود خودآگاهی قبل از تأمل را انکار می کنند. [ ۱۲] [ ۱۳]
بخش دیگری از کارهای زهاوی به مشکلات مربوط به بین الاذهانیت، همدلی و شناخت اجتماعی پرداخته است. رساله دکترای وی از رویکردی پدیدارشناسانه به بین الاذهانیّت دفاع می کند. [ ۱۴] لذا او در مقالات و کتاب های مختلف به نقش و ساختار همدلی پرداخته است. [ ۱۵] [ ۱۶] [ ۱۷] او در راستای اثبات ویژگی بدنمند و زمینه ای فهم بیناشخصی استدلال کرده و دیدگاه های غالب در ارچوب آنچه «نظریهٔ ذهن» خوانده می شود ( از جمله نظریه شبیه سازی و نظریه - نظریه ) را نقد نموده است. [ ۱۸] [ ۱۹] [ ۲۰] [ ۲۱]
wiki: دن زهاوی