[ویکی فقه] حاشیة علی رسالة فی قاعدة (کتاب). مؤلف کتاب عبدالله بن محمد حسن مامقانی است، وی از علمای علم رجال و از فقهای شیعه در قرن چهاردهم و متوفای سال ۱۳۵۱ هجری قمری می باشد.
این کتاب تعلیقه ای بر کتاب رسالة فی قاعدة من ملک شیئا ملک الاقرار به شیخ انصاری می باشد. مؤلف در این کتاب سبکی مجتهدانه و علمی به بررسی و شرح و توضیح نظرات شیخ انصاری و طرح دیدگاه و نظریات خود پرداخته است.وی در آغاز کتاب می فرماید: مراد شیخ انصاری اینست که شیخ طوسی این گونه فرموده است. و این نسبت صحیح است ولی کلمه قال در متن تکرار شده و اگر به جای این کلمه، کلمه دیگری به کار می برد بهتر بود مانند ما لفظه یا ما نصه و کلمه قبض منه از اشتباه ناسخ است و صحیح آن قضی منه می باشد.
این کتاب تعلیقه ای بر کتاب رسالة فی قاعدة من ملک شیئا ملک الاقرار به شیخ انصاری می باشد. مؤلف در این کتاب سبکی مجتهدانه و علمی به بررسی و شرح و توضیح نظرات شیخ انصاری و طرح دیدگاه و نظریات خود پرداخته است.وی در آغاز کتاب می فرماید: مراد شیخ انصاری اینست که شیخ طوسی این گونه فرموده است. و این نسبت صحیح است ولی کلمه قال در متن تکرار شده و اگر به جای این کلمه، کلمه دیگری به کار می برد بهتر بود مانند ما لفظه یا ما نصه و کلمه قبض منه از اشتباه ناسخ است و صحیح آن قضی منه می باشد.
[ویکی فقه] حاشیه علی رساله فی قاعده (کتاب). مؤلف کتاب عبدالله بن محمد حسن مامقانی است، وی از علمای علم رجال و از فقهای شیعه در قرن چهاردهم و متوفای سال ۱۳۵۱ هجری قمری می باشد.
این کتاب تعلیقه ای بر کتاب رسالة فی قاعدة من ملک شیئا ملک الاقرار به شیخ انصاری می باشد. مؤلف در این کتاب سبکی مجتهدانه و علمی به بررسی و شرح و توضیح نظرات شیخ انصاری و طرح دیدگاه و نظریات خود پرداخته است.وی در آغاز کتاب می فرماید: مراد شیخ انصاری اینست که شیخ طوسی این گونه فرموده است. و این نسبت صحیح است ولی کلمه قال در متن تکرار شده و اگر به جای این کلمه، کلمه دیگری به کار می برد بهتر بود مانند ما لفظه یا ما نصه و کلمه قبض منه از اشتباه ناسخ است و صحیح آن قضی منه می باشد.
ارزش و اعتبار کتاب
این کتاب اثری ارزشمند برای بحث و تحقیق در مساله من ملک شیئا ملک الاقرار به است و منبعی خوب برای آشنایی با دیدگاه مؤلف دانشمند آن در این باب و طرح ادله و نظریات ایشان می باشد.
مباحث کتاب
این کتاب در یک بخش آمده است و آن بیان معنای ملک الشیئ و محتملات آن و بیان مدرک این قاعده می باشد. این کتاب در ۴ صفحه آمده است.
انگیزه نگارش
...
این کتاب تعلیقه ای بر کتاب رسالة فی قاعدة من ملک شیئا ملک الاقرار به شیخ انصاری می باشد. مؤلف در این کتاب سبکی مجتهدانه و علمی به بررسی و شرح و توضیح نظرات شیخ انصاری و طرح دیدگاه و نظریات خود پرداخته است.وی در آغاز کتاب می فرماید: مراد شیخ انصاری اینست که شیخ طوسی این گونه فرموده است. و این نسبت صحیح است ولی کلمه قال در متن تکرار شده و اگر به جای این کلمه، کلمه دیگری به کار می برد بهتر بود مانند ما لفظه یا ما نصه و کلمه قبض منه از اشتباه ناسخ است و صحیح آن قضی منه می باشد.
ارزش و اعتبار کتاب
این کتاب اثری ارزشمند برای بحث و تحقیق در مساله من ملک شیئا ملک الاقرار به است و منبعی خوب برای آشنایی با دیدگاه مؤلف دانشمند آن در این باب و طرح ادله و نظریات ایشان می باشد.
مباحث کتاب
این کتاب در یک بخش آمده است و آن بیان معنای ملک الشیئ و محتملات آن و بیان مدرک این قاعده می باشد. این کتاب در ۴ صفحه آمده است.
انگیزه نگارش
...
wikifeqh: حاشیة_علی_رسالة_فی_قاعدة_(کتاب)