تپسی ( به انگلیسی: Tapsi ) یک برنامه کاربردی موبایلی ( اپلیکیشن ) درخواست آنلاین وسیله نقلیه کرایه ای برای سفرهای درونشهری است. در حال حاضر دامنه فعالیت تپسی به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، کرمان، یزد، اراک، قزوین، گرگان، ساری، نیشابور، بابل، آمل، قائمشهر، بندرانزلی و لاهیجان و سبزوار رسیده است. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]
این نرم افزار، در حال حاضر برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس و به صورت وب اپلیکیشن برای کاربران ویندوز قابل استفاده است. [ ۵]
افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپسی هستند درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می کنند تا یکی از رانندگانی ( سفیرانی ) که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه خدمات است آن را تأیید کند. هزینه سفر با توجه به زمان درخواست خودرو و مسافت و مدت زمانی که قرار است راننده در اختیار درخواست کننده باشد از پیش توسط خود برنامه تعیین می شود و مسافر می تواند حتی پس از ارسال درخواست خود، و مشخص شدن راننده، آن را بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد، لغو کند. [ ۶]
تپ tap به معنای اشاره یا موبایل تاچ لمسی است.
تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است. میلاد منشی پور با عنوان مدیرعامل، حمید مهینی با عنوان مدیر فنی و هومن دمیرچی با عنوان مدیر عملیات از پایه گذاران این سامانه هستند، که طراحی نرم افزار تپسی را به کمک گروهی از کارشناسان ایرانی به انجام رسانده اند. مدیریت و سرمایه گذاری تپسی کاملاً ایرانی است. [ ۷]
دمیرچی پیش از مشارکت با منشی پور و مهینی دو سامانه هوشمند درخواست خودرو اسنپ و تاکسی یاب را در کشور راه اندازی کرده بود. [ ۸]
میلاد منشی پور در برنامه ای تلویزیونی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد تپسی به زیرساخت کاملاً بومی آن اشاره کرده و گفته است که مجموعه تپسی با بیش از ۸۰۰ نیروی پرسنل در سرتاسر کشور، میزبان ده ها نفر از نخبگان مهاجر است که برای همکاری با تپسی به کشور بازگشته اند. [ ۹]
از دیدگاه دولت ایران، تپسی یک شرکت دانش بنیان است. [ ۱۰]
• برآورد هزینه سفر
نرم افزار تپسی به طور خودکار هزینه سفر را محاسبه کرده و پیش از درخواست خودرو به مسافر مبلغ کرایه را اطلاع می دهد. هزینه سفرها معمولاً ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از سفرهایی است که به روش های سنتی مانند تاکسی تلفنی و آژانس انجام می شوند. پرداخت هزینه سفر نیز می تواند به صورت نقدی یا اعتباری ( آنلاین ) باشد. [ ۱۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین نرم افزار، در حال حاضر برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس و به صورت وب اپلیکیشن برای کاربران ویندوز قابل استفاده است. [ ۵]
افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپسی هستند درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می کنند تا یکی از رانندگانی ( سفیرانی ) که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه خدمات است آن را تأیید کند. هزینه سفر با توجه به زمان درخواست خودرو و مسافت و مدت زمانی که قرار است راننده در اختیار درخواست کننده باشد از پیش توسط خود برنامه تعیین می شود و مسافر می تواند حتی پس از ارسال درخواست خود، و مشخص شدن راننده، آن را بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد، لغو کند. [ ۶]
تپ tap به معنای اشاره یا موبایل تاچ لمسی است.
تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است. میلاد منشی پور با عنوان مدیرعامل، حمید مهینی با عنوان مدیر فنی و هومن دمیرچی با عنوان مدیر عملیات از پایه گذاران این سامانه هستند، که طراحی نرم افزار تپسی را به کمک گروهی از کارشناسان ایرانی به انجام رسانده اند. مدیریت و سرمایه گذاری تپسی کاملاً ایرانی است. [ ۷]
دمیرچی پیش از مشارکت با منشی پور و مهینی دو سامانه هوشمند درخواست خودرو اسنپ و تاکسی یاب را در کشور راه اندازی کرده بود. [ ۸]
میلاد منشی پور در برنامه ای تلویزیونی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد تپسی به زیرساخت کاملاً بومی آن اشاره کرده و گفته است که مجموعه تپسی با بیش از ۸۰۰ نیروی پرسنل در سرتاسر کشور، میزبان ده ها نفر از نخبگان مهاجر است که برای همکاری با تپسی به کشور بازگشته اند. [ ۹]
از دیدگاه دولت ایران، تپسی یک شرکت دانش بنیان است. [ ۱۰]
• برآورد هزینه سفر
نرم افزار تپسی به طور خودکار هزینه سفر را محاسبه کرده و پیش از درخواست خودرو به مسافر مبلغ کرایه را اطلاع می دهد. هزینه سفرها معمولاً ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از سفرهایی است که به روش های سنتی مانند تاکسی تلفنی و آژانس انجام می شوند. پرداخت هزینه سفر نیز می تواند به صورت نقدی یا اعتباری ( آنلاین ) باشد. [ ۱۱]
wiki: تپسی