باورپذیری یا اعتبار اجزای عینی و ذهنی قابل باور بودن یک پیام یا منبع را در بر می گیرد. باورپذیری دو عنصر کلیدی شامل قابل اعتماد بودن و تخصص را داراست که خود نیز دارای اجزای بیرونی و درون زا می باشند. بعد از این دو عنصر، پویایی و کاریزمای منبع نیز اهمیت دارد. [ ۱]
اهمیت اعتبار و قابل باور بودن در دوران اینترنت افزایش یافته است، تا جایی که برخی مراکز پژوهشی مانند دانشگاه استنفورد نسبت به تدوین معیارهای باورپذیری آنلاین اقدام کرده اند. [ ۲] [ ۳]
از جمله باورپذیری هایی که بیشتر مورد پژوهش قرار گرفته اند می توان به اعتبار رسانهای، اعتبار علمی، اعتبار پزشکی، اعتبار تجاری و اعتبار آکادمیک اشاره کرد. [ ۴] [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاهمیت اعتبار و قابل باور بودن در دوران اینترنت افزایش یافته است، تا جایی که برخی مراکز پژوهشی مانند دانشگاه استنفورد نسبت به تدوین معیارهای باورپذیری آنلاین اقدام کرده اند. [ ۲] [ ۳]
از جمله باورپذیری هایی که بیشتر مورد پژوهش قرار گرفته اند می توان به اعتبار رسانهای، اعتبار علمی، اعتبار پزشکی، اعتبار تجاری و اعتبار آکادمیک اشاره کرد. [ ۴] [ ۵]

wiki: باورپذیری