ایمنی خودرو

دانشنامه عمومی

ایمنی خودرو مطالعه و تمرین طراحی، ساخت، تجهیزات و مقررات برای به حداقل رساندن وقوع و پیامدهای تصادفات ترافیکی با وسایل نقلیه موتوری است. ایمنی ترافیک جاده به طور گسترده تری شامل طراحی جاده می شود.
یکی از اولین مطالعات رسمی دانشگاهی در زمینه بهبود ایمنی وسایل نقلیه موتوری توسط آزمایشگاه هوانوردی کورنل ( Cornell Aeronautical Laboratory ) در بوفالو، نیویورک انجام شد. نتیجه اصلی گزارش گسترده آنها اهمیت حیاتی کمربند ایمنی و داشبوردهای پوشیده شده است. [ ۱] با این حال، ناقل اصلی مرگ و میر و جراحات مرتبط با ترافیک، وزن و سرعت نامتناسب خودروها می باشند و نه عابران پیاده. [ نیازمند منبع]
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) ، ۸۰ درصد خودروهای فروخته شده در جهان با استانداردهای اصلی ایمنی مطابقت ندارند. تنها ۴۰ کشور مجموعه کاملی از هفت مقررات مهم ایمنی خودرو را پذیرفته اند. [ ۲]
در ایالات متحده، هر ۸ دقیقه یک عابر پیاده توسط یک وسیله نقلیه موتوری مجروح می شود و احتمال کشته شدن سرنشینان آن در تصادف یک وسیله نقلیه موتوری در هر گردش، ۱٫۵ برابر بیشتر است. [ ۳]
بهبود در طراحی جاده ها و وسایل نقلیه موتوری به طور پیوسته میزان جراحات و مرگ و میر را در همه کشورهای جهان اول کاهش داده است. با این وجود، تصادفات رانندگی علت اصلی مرگ و میر ناشی از جراحات است که در مجموع ۱٫۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴، یا ۲۵٪ از کل همه علل های تصادف تخمین زده می شود.
نزدیک به دو سوم از کشته شدگان توسط خودروها عابران پیاده هستند. [ ۴] تئوری جبران ریسک ( Risk compensation ) در استدلال علیه وسایل ایمنی، مقررات و اصلاحات وسایل نقلیه علیرغم اثربخشی نجات جان افراد مورد استفاده قرار گرفته است. [ ۵]
ائتلاف هایی برای ارتقای ایمنی جاده ها و خودروها، مانند با هم برای جاده های ایمن Together for Safer Roads ( TSR ) ، شرکت های بخش خصوصی جهانی را در سراسر صنایع گرد هم می آورد تا در بهبود ایمنی جاده ها همکاری کنند. TSR دانش، داده ها، فناوری و شبکه های جهانی اعضا را گرد هم می آورد تا بر پنج حوزه ایمنی جاده ای تمرکز کند که در سطح جهانی و در جوامع محلی تأثیرگذار خواهد بود. [ ۶]
روند رو به رشد وسایل خودران عمدتاً ناشی از حرکت به سمت خودروی خودران است که هم به مسائل اصلی ایمنی موجود می پردازد و هم مسائل جدیدی را ایجاد می کند. انتظار می رود خودروی خودران با حذف خطرناک ترین عنصر یعنی راننده، ایمن تر از وسایل نقلیه موجود باشد. مرکز اینترنت و جامعه در دانشکده حقوق استنفورد ادعا می کند که "حدود نود درصد تصادفات وسایل نقلیه موتوری حداقل تا حدی ناشی از خطای انسانی است ". [ ۷] اما در حالی که استانداردهای ایمنی مانند ISO 26262 ایمنی مورد نیاز را مشخص می کند، هنوز هم نشان دادن ایمنی قابل قبول بر دوش صنعت است.
عکس ایمنی خودروعکس ایمنی خودروعکس ایمنی خودروعکس ایمنی خودروعکس ایمنی خودروعکس ایمنی خودرو
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس