انحراف اولیه ( به انگلیسی: Primary Deviance ) مرحله اولیه در تعریف رفتار انحرافی است که ادوین لمرت ( ۸ می ۱۹۱۲–۱۰ نوامبر ۱۹۹۶ ) استاد جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا آن را ارائه کرد. [ ۱] انحراف اولیه را به عنوان درگیر شدن در عمل اولیه انحراف تصور می کند. این در سراسر جامعه بسیار رایج است زیرا همه در نقض فرم اساسی شرکت می کنند. [ ۲] انحراف اولیه منجر به درونی کردن هویت انحرافی در شخص نمی شود، بنابراین فرد خودپنداره خود را تغییر نمی دهد تا این هویت انحرافی را شامل شود. انحراف ثانویه ممکن است به وقوع بپیوندد تا زمانی که عمل برچسب گذاری یا برچسب گذاری نشود. به گفته ادوین لمرت، انحراف اولیه اعمالی است که توسط فرد انجام می شود و به آنها اجازه می دهد برچسب انحرافی را با خود حمل کنند. [ ۳]
حمایت والدین و تأثیری که والدین بر فرزندان خود دارند، یکی از مهم ترین عواملی است که در رفتار نوجوانان نقش دارد. این مرحله اولیه ای است که در آن رفتارها، اخلاقیات و ارزش ها آموخته و اتخاذ می شود. هدف از راهنمایی والدین شکل دادن و شکل دادن به رفتارهایی است که آنها را واجد شرایط عملکرد مناسب در جامعه می کند. ستایش، عشق، محبت، تشویق و بسیاری از جنبه های دیگر اعمال مثبت یکی از بزرگ ترین مؤلفه های حمایت والدین است. با این حال، این تمام چیزی نیست که برای جلوگیری از شکل گیری و بروز رفتارهای انحرافی لازم است. والدین باید تکنیک های مؤثر انضباط، نظارت و حل مسئله را اجرا کنند. [ ۴] کودکانی که از خانه هایی می آیند که والدین در آن رفتارهای مثبت را اعمال نمی کنند و رفتارهای انحرافی را به درستی تنبیه نمی کنند، کودکانی هستند که احتمال دارد رفتارهای انحرافی انجام دهند. این نوع پیوند ضعیف تلقی می شود و باعث انحراف در کودک می شود. [ ۵]
پیوندهای قوی با والدین برای گروه اجتماعی که کودک انتخاب می کند با آنها ارتباط برقرار کند ضروری است. زمانی که در خانه کنترل کمی وجود داشته باشد، هیچ اجبار مثبتی از سوی والدین وجود نداشته باشد و کودک احساسات مثبتی نسبت به مدرسه و تحصیل نداشته باشد. آنها به احتمال زیاد با همسالان منحرف ارتباط دارند. [ ۶] هنگام معاشرت با همسالان منحرف، رفتارهای انحرافی را بیشتر می پذیرند تا زمانی که کودک گروه اجتماعی دیگری را انتخاب کند. به همین دلیل است که پیوند والد - کودک قوی است زیرا تأثیر نهایی بر همسالانی که انتخاب می کنند می گذارد و اگر آنها در نوجوانی رفتارهای انحرافی اولیه را انتخاب کنند، تأثیر خواهد داشت.


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفحمایت والدین و تأثیری که والدین بر فرزندان خود دارند، یکی از مهم ترین عواملی است که در رفتار نوجوانان نقش دارد. این مرحله اولیه ای است که در آن رفتارها، اخلاقیات و ارزش ها آموخته و اتخاذ می شود. هدف از راهنمایی والدین شکل دادن و شکل دادن به رفتارهایی است که آنها را واجد شرایط عملکرد مناسب در جامعه می کند. ستایش، عشق، محبت، تشویق و بسیاری از جنبه های دیگر اعمال مثبت یکی از بزرگ ترین مؤلفه های حمایت والدین است. با این حال، این تمام چیزی نیست که برای جلوگیری از شکل گیری و بروز رفتارهای انحرافی لازم است. والدین باید تکنیک های مؤثر انضباط، نظارت و حل مسئله را اجرا کنند. [ ۴] کودکانی که از خانه هایی می آیند که والدین در آن رفتارهای مثبت را اعمال نمی کنند و رفتارهای انحرافی را به درستی تنبیه نمی کنند، کودکانی هستند که احتمال دارد رفتارهای انحرافی انجام دهند. این نوع پیوند ضعیف تلقی می شود و باعث انحراف در کودک می شود. [ ۵]
پیوندهای قوی با والدین برای گروه اجتماعی که کودک انتخاب می کند با آنها ارتباط برقرار کند ضروری است. زمانی که در خانه کنترل کمی وجود داشته باشد، هیچ اجبار مثبتی از سوی والدین وجود نداشته باشد و کودک احساسات مثبتی نسبت به مدرسه و تحصیل نداشته باشد. آنها به احتمال زیاد با همسالان منحرف ارتباط دارند. [ ۶] هنگام معاشرت با همسالان منحرف، رفتارهای انحرافی را بیشتر می پذیرند تا زمانی که کودک گروه اجتماعی دیگری را انتخاب کند. به همین دلیل است که پیوند والد - کودک قوی است زیرا تأثیر نهایی بر همسالانی که انتخاب می کنند می گذارد و اگر آنها در نوجوانی رفتارهای انحرافی اولیه را انتخاب کنند، تأثیر خواهد داشت.



wiki: انحراف اولیه