آزمایش محصول. آزمایش محصول ( به انگلیسی: Product testing ) ، همچنین به نام آزمایش مصرف کننده یا آزمایش مقایسه ای، فرایند اندازه گیری ویژگی ها یا عملکرد محصولات است.
دیدگاه این است که از زمان ظهور تولید انبوه، تولیدکنندگان محصولات برند تولید می کنند که در برخی از استانداردهای فنی آن ها ادعا و تبلیغ می کنند.
آزمایش محصول با هدف اطمینان از اینکه مصرف کنندگان می توانند درک کنند چه محصولاتی برای آن ها کار خواهد کرد و کدام محصول بهترین ارزش را دارد، انجام می شود. آزمایش محصول استراتژی برای افزایش حمایت از مصرف کنندگان با بررسی ادعاهای ارائه شده در استراتژی های بازاریابی مانند تبلیغات است که به موجب ماهیت آن ها منافع سازمانی است که توزیع خدمات را انجام می دهد و لزوماً به نفع مصرف کننده نیست. ظهور آزمایش محصول آغاز جنبش مدرن مصرف کننده بود.
آزمایش محصول ممکن است توسط سازنده، یک آزمایشگاه مستقل، یک سازمان دولتی و غیره انجام شود. اغلب روش آزمایش رسمی موجود به عنوان پایه ای برای آزمایش استفاده می شود. دیگر وقت مهندسین روش هایی را برای تست در نظر می گیرند که برای هدف خاص مناسب هستند. آزمایش ها مقایسه ای چندین نمونه تکراری از محصولات مشابه را به شرایط آزمایش مشابه می دهد.
آزمایش محصول ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، از قبیل:
• تعیین یا تأیید الزامات مشخصات، مقررات یا قرارداد مشخص شده
• تصمیم گیری در مورد برنامه مسیر توسعه محصول جدید: نشان دادن اثبات مفهوم
• ارائه داده های استاندارد برای دیگر توابع علمی، مهندسی و تضمین کیفیت
• تأیید اعتبار برای استفاده نهایی
• ارائه مبنایی برای ارتباطات فنی
• ارائه یک روش فنی برای مقایسه چندین گزینه
• ارائه شواهد موجود در پرونده های قانونی: مسئولیت محصول، اختراعات، ادعاهای محصول و غیره
• کمک به حل مشکلات با محصول فعلی
• کمک به شناسایی هزینه های احتمالی در محصولات
آزمایش محصول می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای:
• قرار دادن محصول در معرض تنش و دینامیک مورد انتظار در استفاده
• بازسازی انواع آسیب به محصولات موجود در حین استفاده مصرف کننده
• کنترل یکنواختی تولید محصولات یا اجزاء
آزمایش محصول فرایندهایی می باشد که با استفاده از آن محقق عملکرد، ایمنی، کیفیت و انطباق با استانداردهای تعیین شده را اندازه گیری می کند. عنصر اصلی که یک برنامه آزمایش مقایسه ای را تشکیل می دهد، این است که محقق می تواند آزمایش ها را مستقل از تولید کنندگان، تأمین کنندگان و بازاریابان محصولات انجام دهد.



این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدیدگاه این است که از زمان ظهور تولید انبوه، تولیدکنندگان محصولات برند تولید می کنند که در برخی از استانداردهای فنی آن ها ادعا و تبلیغ می کنند.
آزمایش محصول با هدف اطمینان از اینکه مصرف کنندگان می توانند درک کنند چه محصولاتی برای آن ها کار خواهد کرد و کدام محصول بهترین ارزش را دارد، انجام می شود. آزمایش محصول استراتژی برای افزایش حمایت از مصرف کنندگان با بررسی ادعاهای ارائه شده در استراتژی های بازاریابی مانند تبلیغات است که به موجب ماهیت آن ها منافع سازمانی است که توزیع خدمات را انجام می دهد و لزوماً به نفع مصرف کننده نیست. ظهور آزمایش محصول آغاز جنبش مدرن مصرف کننده بود.
آزمایش محصول ممکن است توسط سازنده، یک آزمایشگاه مستقل، یک سازمان دولتی و غیره انجام شود. اغلب روش آزمایش رسمی موجود به عنوان پایه ای برای آزمایش استفاده می شود. دیگر وقت مهندسین روش هایی را برای تست در نظر می گیرند که برای هدف خاص مناسب هستند. آزمایش ها مقایسه ای چندین نمونه تکراری از محصولات مشابه را به شرایط آزمایش مشابه می دهد.
آزمایش محصول ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، از قبیل:
• تعیین یا تأیید الزامات مشخصات، مقررات یا قرارداد مشخص شده
• تصمیم گیری در مورد برنامه مسیر توسعه محصول جدید: نشان دادن اثبات مفهوم
• ارائه داده های استاندارد برای دیگر توابع علمی، مهندسی و تضمین کیفیت
• تأیید اعتبار برای استفاده نهایی
• ارائه مبنایی برای ارتباطات فنی
• ارائه یک روش فنی برای مقایسه چندین گزینه
• ارائه شواهد موجود در پرونده های قانونی: مسئولیت محصول، اختراعات، ادعاهای محصول و غیره
• کمک به حل مشکلات با محصول فعلی
• کمک به شناسایی هزینه های احتمالی در محصولات
آزمایش محصول می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای:
• قرار دادن محصول در معرض تنش و دینامیک مورد انتظار در استفاده
• بازسازی انواع آسیب به محصولات موجود در حین استفاده مصرف کننده
• کنترل یکنواختی تولید محصولات یا اجزاء
آزمایش محصول فرایندهایی می باشد که با استفاده از آن محقق عملکرد، ایمنی، کیفیت و انطباق با استانداردهای تعیین شده را اندازه گیری می کند. عنصر اصلی که یک برنامه آزمایش مقایسه ای را تشکیل می دهد، این است که محقق می تواند آزمایش ها را مستقل از تولید کنندگان، تأمین کنندگان و بازاریابان محصولات انجام دهد.




wiki: آزمایش محصول