ارتباطات بازاریابی

دانشنامه عمومی

ارتباطات بازاریابی ( به انگلیسی: Marketing communications ) به اختصار ( MC یا marcom یا فقط ارتباطات ) به استفاده از کانالها و ابزارهای مختلف بازاریابی به صورت ترکیبی اشاره دارد. کانالهای ارتباطی بازاریابی بر هر راهی که یک کسب و کار پیامی را به بازار مورد نظر خود یا هر بازار به طور کلی منتقل کند تمرکز دارد. یک ابزار ارتباط بازاریابی می تواند شامل هر چیزی باشد: تبلیغات، فروش شخصی، بازاریابی مستقیم، حمایت مالی، ارتباطات، رسانه های اجتماعی و ارتقاء روابط عمومی. [ ۱] ارتباطات بازاریابی از دو اصطلاح بازاریابی و ارتباطات ساخته شده است. [ ۲]
MC از آمیخته بازاریابی تشکیل شده است که از 4P نشئت گرفته است: قیمت، تبلیغات، مکان و محصول، برای مشاغل فروش کالا یا 7P: قیمت، تبلیغات، مکان، محصول، افراد، شواهد فیزیکی و فرایند، برای مشاغل مبتنی بر خدمات
ارتباطات بازاریابی شامل تبلیغات، پروموشن یا ترویج فروش، فروش، نام تجاری، کمپین و تبلیغات آنلاین است. این فرایند به عموم مردم این امکان را می دهد که یک برند را بشناسند و در مورد آنچه برند ارائه می دهد ایده روشنی کسب کنند. با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک ها، امکان مشارکت مستقیم برای مشتریان در شناخت آنچه برندها ارائه می دهند ایجادشده است. این کار با درنظر گرفتن ایده ها و خلاقیت های آنها، در توسعه محصول و ارتقاء نام تجاری انجام می شود. برندسازی موفق شامل هدف قرار دادن مخاطبانی است که از برنامه بازاریابی سازمان جهت افزایش اطلاعات نسبت به برند یا نام تجاری استفاده می کنند. [ ۳]
تبلیغات بخش کوچکی اما مهم در ارتباطات بازاریابی است. آمیخته ارتباطات بازاریابی مجموعه ای از ابزارها است که می تواند برای ارائه یک پیام واضح و سازگار به مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً به آن آمیخته تبلیغاتی نیز می گویند. کروسیه ( ۱۹۹۰ ) بیان می کند که همه اصطلاحات در زمینه 4ps یکسان هستند: محصول، قیمت، مکان و تبلیغ. قیمت می تواند پیامی را برای مخاطبان هدف ارسال کند. به عنوان مثال، اگر یک کیف ۵۰ دلاری را با یک کیف ۱۰ دلاری مقایسه کنید، ممکن است مورد اول به عنوان یک کالای لوکس یا با دوام تر در نظر گرفته شود. [ ۴]
برنامه بازاریابی فرصت ها، تهدیدها، ضعف ها و نقاط قوت کلیدی را مشخص می کند، اهداف را تعیین می کند و یک برنامه عملی برای دستیابی به اهداف بازاریابی تدوین می کند. هر بخش از 4P هدف خاص خود را تنظیم می کند. به عنوان مثال، هدف قیمت گذاری می تواند افزایش فروش در یک بازار جغرافیایی خاص با قیمت گذاری محصول یا خدمات خود کمتر از رقبای خود باشد. این امر تغییر قابل توجهی در بازار ایجاد می کند زیرا افراد بیشتری از بازار هدف نسبت به رقبای شما قصد تجارت با سازمان شما را دارند، زیرا قیمت گذاری یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی است که می تواند کل بازار را به طور مثبت یا منفی تغییر دهد. [ ۵]
عکس ارتباطات بازاریابی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس