اخلاق رسانه ای

دانشنامه عمومی

اخلاق رسانه ای بهترین بخش اخلاق کاربردی است که با اصول و معیارهای اخلاقی خاص رسانه ها، از جمله رسانه های پخش، فیلم، تئاتر، هنر، رسانه های چاپی و اینترنت سروکار دارد. این امر رشته موضوعات متنوع و بسیار بحث برانگیزی را شامل می شود، از روزنامه نگاری جنگ گرفته تا کمپین های تبلیغاتی بنتون.
اخلاق رسانه ای از ارزشهایی مانند احترام جهانی به زندگی و حاکمیت قانون و مطابقت با قانون، حمایت و دفاع می کند. [ ۱] اخلاق رسانه ای سوالات اخلاقی راجع به چگونگی استفاده رسانه ها از متن ها و تصاویر تهیه شده توسط شهروندان را تعریف و با آنها سروکار دارد.
ادبیات مربوط به روش هایی که به طور خاص اینترنت بر اخلاق رسانه ای در روزنامه نگاری آنلاین تأثیر می گذارد کم است، بنابراین ایده کد جهانی اخلاق رسانه ای را پیچیده می کند. [ ۲]
تحقیقات و نشریات در زمینه اطلاعات اخلاقی به دهه ۱۹۸۰ بر می گردد. [ ۳] آمار و ارقام قابل توجه به حساب می آید و رابرت هاپتمن ( که کار خود را به طور خاص در سانسور، حفظ حریم خصوصی، با تمرکز دسترسی به اطلاعات، تعادل در توسعه مجموعه، کپی رایت، استفاده منصفانه و کدهای اخلاق ) ، رافائل کاپورو، Barbara J. Kostrewski و چارلز اوپنهایم ( که مقاله " اخلاق در علم اطلاعات"، بحث در مورد مواردی مانند محرمانه بودن اطلاعات، سوگیری در اطلاعات ارائه شده به مشتریان یا مصرف کنندگان، کیفیت داده های ارائه شده توسط فروشندگان آنلاین و غیره نوشت ) .
در دهه ۱۹۹۰، به کارگیری اصطلاح «اخلاق اطلاعات» توسط بخشهای مختلف علوم کامپیوتر و اطلاعات در ایالات متحده آغاز شد. [ ۴]
در اواخر ۱۹۹۰، کتاب های درسی از جمله اصول اخلاق و اطلاعات کامپیوتر از ریچارد سورسون، اخلاق اطلاعات و کامپیوتر از مارشا کوک وودبری و اخلاق کامپیوتر دبورا جی. جانسون منتشر شد. [ ۵]
اخلاق رسانه ای: مباحث اصول و ارزشهای اخلاقی که در رفتار، نقشها و * محتوای رسانه های جمعی اعمال می شود، به ویژه اخلاق و معیارهای روزنامه نگاری و اخلاق بازاریابی. همچنین رشته تحصیلی مربوط به این موضوع است. در رابطه با پوشش خبری شامل مواردی مانند بی طرفی، عینیت، تعادل، سوگیری، حریم خصوصی و منافع عمومی است. به طور کلی، این همچنین شامل کلیشه ها، سلیقه و نجابت، فحاشی، آزادی بیان، شیوه های تبلیغاتی مانند قرار دادن محصول و موارد حقوقی مانند افترا است. در سطح نهادی شامل بحث در مورد مالکیت و کنترل رسانه ها، تجاری سازی، پاسخگویی، ارتباط رسانه ها با سیستم سیاسی، مسائل ناشی از مقررات ( به عنوان مثال سانسور ) و مقررات زدایی است.
عکس اخلاق رسانه ای
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس