١ رأی
تیک ٧ پاسخ
١,٣١٥ بازدید
١٦,٠٠٠
تومان

چه تفاوت‌هایی میان اثر وبلنVeblen Goods و اثر اسنوپ (Snoob Effect) وجود دارد، و چگونه هر دو بر رفتار مصرف‌کنندگان لوکس تأثیر می‌گذارند؟

١ هفته پیش
٠ رأی

اثر اسناب درباره دوری از محصولات معمول و رایج و در جهت و جستجوی انحصاری بودن است، بدون توجه به قیمت.
اما کالاهای وبلن درباره استقبال از محصولات گران قیمت است، زیرا هزینه بالای آن ها به خودی خود نشان دهنده اشرافی و درجه بالا بودن است و جنبه انحصاری و خاص بودن به خریدار میدهد.

١ هفته پیش
٢ رأی
تیک ٩ پاسخ
٣,١٩٧ بازدید
١٦,٠٠٠
تومان

از منظر علوم اعصاب شناختی، چگونه پاداش‌های دوپامینی مرتبط با مصرف کالاهای لوکس می‌توانند باعث ایجاد تله‌ی تجملLuxury Trap  شوند؟

١ هفته پیش
٠ رأی

از منظر علوم اعصاب شناختی، پاداش های دوپامینی مرتبط با مصرف کالاهای لوکس می توانند با فعال کردن سیستم پاداش دهی مغز، احساس لذت و رضایت ایجاد کند. این فعال سازی باعث پیشرفت رفتار خرید و تمایل به تکرار ...

١ هفته پیش
١ رأی
٣ پاسخ
٩٠ بازدید
٢ رأی

درود.
فک میکنم منظورتون shattered my confidence باشه
این اصطلاح وقتی به کار میره که چیزی یا کسی به هر گونه ای باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، باور ها و حتی عقاید یک شخص بشه و اون شخص رو پریشان حال و یا افسرده کنه.

١ هفته پیش