یوزو (شبیه ساز). یوزو یک شبیه ساز کنسول بازی نرم افزار آزاد و متن باز نینتندو سوئیچ است که در زبان برنامه نویسی سطح میانی با کاربرد عمومی یا C++ توسعه یافته است. یوزو در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸، [ ۱] [ ۲] ۱۰ ماه پس از انتشار نینتندو سوییچ در حال توسعه اعلام شد. [ ۳]
این شبیه ساز توسط توسعه دهندگان شبیه ساز نینتندو ۳دی اس سیترا ساخته شده است و کد قابل توجهی بین پروژه ها به اشتراک گذاشته شده است. در اصل، یوزو فقط از برنامه های آزمایشی و بازی های ویدیویی پشتیبانی می کرد، اما از جولای ۲۰۱۹، تعداد کمی از بازی ها بدون مشکل کار می کنند. [ ۴] [ ۵] [ ۶] [ ۷]
یوزو از یک سرویس شبکه به نام باکس کت به عنوان جایگزینی برای شبکه محتوای پویا BCAT نینتندو استفاده کرد. [ ۸] این ویژگی بعداً به دلیل غیر کاربردی بودن حذف شد. این پیاده سازی در نهایت با برنامه ای جایگزین می شود که امکان استفاده از فایل های BCAT محلی را که از یک نینتندو سوییچ حذف می شوند، می دهد. [ ۹]
یوزو همچنین ویژگی تغییر مقیاس رزولوشن را ارائه می کند که وضوح های docked, undocked و غیر بومی را شبیه سازی می کند. پس از افزودن پشتیبانی اولیه به وضوح فراتر از بومی، این ویژگی به دلیل مشکلات پایداری و رفتار ناسازگار در تولیدکنندگان مختلف GPU کمی بعد دوباره حذف شد. [ ۱۰] [ ۱۱] دو سال پس از حذف، این ویژگی در نهایت با نام رمز "Project ART" دوباره اضافه شد. [ ۱۲]
در دسامبر ۲۰۱۹، یوزو یک رندر آزمایشی Vulkan را به ساخت دسترسی زودهنگام خود اضافه کرد و آن را به بیلدهای خط اصلی خود آورد. [ ۱۳] در ۹ می ۲۰۲۰، تیم توسعه یک به روزرسانی را اعلام کرد که شامل شبیه سازی آزمایشی CPU چند هسته ای[ ۱۴] [ ۱۵] با اسم رمز Prometheus بود.
در نوامبر ۲۰۲۰، توسعه دهندگان یوزو قابلیت آنلاین را به شبیه ساز اضافه کردند اما مدت کوتاهی پس از آن آن را حذف کردند. [ ۱۶] [ ۱۷]
در ژوئن ۲۰۲۱، پشتیبانی Fastmem به بیلدهای دسترسی اولیه یوزو اضافه شد. [ ۱۸]
در جولای ۲۰۲۱، یوزو «پروژه هادس» را به پایان رساند که هدف آن بازنویسی دیکامپایلر Shader بود که باعث بهبود عملکرد کلی شبیه ساز شد[ ۱۹]
در اکتبر ۲۰۱۸، Kotaku مقاله ای منتشر کرد و اشاره کرد که Super Mario Odyssey قابل بازی است. نویسنده مقاله از توانایی یوزو برای تقلید از بازی هایی که در آن زمان به صورت تجاری در دسترس بودند ابراز نگرانی کرد. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین شبیه ساز توسط توسعه دهندگان شبیه ساز نینتندو ۳دی اس سیترا ساخته شده است و کد قابل توجهی بین پروژه ها به اشتراک گذاشته شده است. در اصل، یوزو فقط از برنامه های آزمایشی و بازی های ویدیویی پشتیبانی می کرد، اما از جولای ۲۰۱۹، تعداد کمی از بازی ها بدون مشکل کار می کنند. [ ۴] [ ۵] [ ۶] [ ۷]
یوزو از یک سرویس شبکه به نام باکس کت به عنوان جایگزینی برای شبکه محتوای پویا BCAT نینتندو استفاده کرد. [ ۸] این ویژگی بعداً به دلیل غیر کاربردی بودن حذف شد. این پیاده سازی در نهایت با برنامه ای جایگزین می شود که امکان استفاده از فایل های BCAT محلی را که از یک نینتندو سوییچ حذف می شوند، می دهد. [ ۹]
یوزو همچنین ویژگی تغییر مقیاس رزولوشن را ارائه می کند که وضوح های docked, undocked و غیر بومی را شبیه سازی می کند. پس از افزودن پشتیبانی اولیه به وضوح فراتر از بومی، این ویژگی به دلیل مشکلات پایداری و رفتار ناسازگار در تولیدکنندگان مختلف GPU کمی بعد دوباره حذف شد. [ ۱۰] [ ۱۱] دو سال پس از حذف، این ویژگی در نهایت با نام رمز "Project ART" دوباره اضافه شد. [ ۱۲]
در دسامبر ۲۰۱۹، یوزو یک رندر آزمایشی Vulkan را به ساخت دسترسی زودهنگام خود اضافه کرد و آن را به بیلدهای خط اصلی خود آورد. [ ۱۳] در ۹ می ۲۰۲۰، تیم توسعه یک به روزرسانی را اعلام کرد که شامل شبیه سازی آزمایشی CPU چند هسته ای[ ۱۴] [ ۱۵] با اسم رمز Prometheus بود.
در نوامبر ۲۰۲۰، توسعه دهندگان یوزو قابلیت آنلاین را به شبیه ساز اضافه کردند اما مدت کوتاهی پس از آن آن را حذف کردند. [ ۱۶] [ ۱۷]
در ژوئن ۲۰۲۱، پشتیبانی Fastmem به بیلدهای دسترسی اولیه یوزو اضافه شد. [ ۱۸]
در جولای ۲۰۲۱، یوزو «پروژه هادس» را به پایان رساند که هدف آن بازنویسی دیکامپایلر Shader بود که باعث بهبود عملکرد کلی شبیه ساز شد[ ۱۹]
در اکتبر ۲۰۱۸، Kotaku مقاله ای منتشر کرد و اشاره کرد که Super Mario Odyssey قابل بازی است. نویسنده مقاله از توانایی یوزو برای تقلید از بازی هایی که در آن زمان به صورت تجاری در دسترس بودند ابراز نگرانی کرد. [ ۷]
wiki: یوزو (شبیه ساز)