گیمیک

دانشنامه عمومی

گیمیک ( انگلیسی: Gimmick ) یک وسیله یا ایده جدید است که عمدتاً برای جلب توجه یا افزایش جذابیت طراحی شده است، گیمیک ها معمولاً ارزش ذاتی کمی دارند. [ ۱] [ ۲] وقتی از گیمیگ برای بازاریابی خرده فروشی استفاده می کنیم، این یک ویژگی منحصربه فرد یا عجیب است که برای «متمایز کردن» یک محصول یا خدمات از رقبای خود طراحی شده است. گیمیک های محصول گاهی اوقات صرفاً تازگی و همزمان با عملکرد محصول در نظر گرفته می شوند. ترفندها گهگاه به صورت منفی نگریسته می شوند، اما برخی از حقه های به ظاهر بی اهمیت گذشته به ویژگی های مفید و دائمی تبدیل شده اند. این اصطلاح همچنین گاهی اوقات برای توصیف ویژگی ها یا سبک های بازی غیرمعمول در بازی های ویدیویی استفاده می شود، معمولاً اگر غیرضروری یا ناپسند باشند.
منشأ اصطلاح «گیمیک» نامشخص است. ریشه شناسان معتقدند که این اصطلاح در اوایل قرن بیستم در ایالات متحده ظهور کرد. فرهنگ لغت آکسفورد نشان می دهد که ممکن است در اصل یک اصطلاح عامیانه برای چیزی باشد که یک شیاد یا شعبده باز برای ایجاد ظاهری متفاوت از واقعیت دستکاری کرده و به تدریج معنای آن را تغییر داده و به هر «دستگاه جادوگران» اشاره می کند. خود این کلمه ممکن است شبیه سازی تقریبی کلمه جادو باشد. [ ۳] منشأ احتمالی دیگر این است که ممکن است در میان میزهای بازی مورد استفاده قرار گرفته باشد. [ ۴] این اصطلاح اولین بار در دهه های ۱۹۱۰ و ۱۹۲۰ در روزنامه های آمریکایی ظاهر شد. [ ۵]
در بازاریابی، استفاده از گیمیک ها می تواند بخش مهمی از تلاش برای تبلیغات فروش باشد. با این حال، یافتن یک ترفند موفق برای یک محصول پیش پا افتاده می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا به تلاشی برای تطبیق اهداف تبلیغاتی با ترفند و انتخاب مواردی نیاز دارد که به طور ایده آل به یادآوری برند پایدار کمک می کند.
عکس گیمیک
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس