گوگل اَدسِنس ( به انگلیسی: AdSense ) یک برنامهٔ تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل است. دارندگان وبگاه ها و نرم افزارهای موبایل می توانند در این برنامه نام نویسی کنند تا روی وبگاه هایشان تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی فعّال شود. درآمد حاصل از این تبلیغات تحت مدیرت گوگل، از روش های پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای مشاهده محاسبه می شود. . گوگل علاوه بر راه های یادشده، آزمایش هایی برای اجرای خدمات پرداخت به ازای فعالیت انجام داده است اما آن پروژه در سال ۲۰۰۸ متوقف شد. گوگل در سال ۲۰۱۴ درآمدی به میزان ۱۳٫۶ میلیارد دلار به از طریق ادسنس به دست آورد. این مبلغ معادل ۲۲ درصد مجموع درآمدهای گوگل در سال ۲۰۱۴ بود. [ ۱] در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۸٫۳ میلیون وبگاه از خدمات گوگل ادسنس استفاده می کنند. [ ۲]
گوگل ادسنس یکی از سرویس های رایگان شرکت گوگل است که سالیانه بخش بزرگی از درآمدهای گوگل توسط آن به دست می آید. این سرویس به وب مسترها، وبلاگ نویسان و کسانی که تمایل به قرار دادن تبلیغ در وب سایت خود دارند، اجازه می دهد تا انواع محتوا را به صورت متنی، پویانمایی، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چندرسانه ای مرتبط با محتوا و مخاطبان خود را بر روی وب سایت خود قرار داده و از طریق نمایش یا کلیک روی این تبلیغات کسب درآمد کنند. [ ۳]
برای استفاده از این سرویس، ابتدا شما در سرویس گوگل ادسنس ثبت نام خواهید کرد و سپس بر اساس موضوع و محتوای وب سایت شما، گوگل تعدادی تبلیغات مرتبط به شما می دهد که باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. تفاوت عمده گوگل ادوردز و گوگل ادسنس در رسیدن به نتیجه سریع است. به عبارتی شما با تبلیغات در گوگل ادوردز نسبت به گوگل ادسنس، سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید. روش درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از:
CPM ( پرداخت به ازای بازدیدکننده ) : بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.
CTR ( میانگین تعداد کلیک ) : بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.
همان طور که می دانید، روش CPM، برای صاحبان وب سایت از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می بخشند. گوگل ادسنس در اواسط سال ۲۰۰۳ توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های تبلیغاتی در اینترنت است. ادسنس فرصت خوبی برای مدیران و صاحبان وب سایت ها ایجاد می کند تا بتوانند از ترافیک موجود در وب سایت خود سود ببرند. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفگوگل ادسنس یکی از سرویس های رایگان شرکت گوگل است که سالیانه بخش بزرگی از درآمدهای گوگل توسط آن به دست می آید. این سرویس به وب مسترها، وبلاگ نویسان و کسانی که تمایل به قرار دادن تبلیغ در وب سایت خود دارند، اجازه می دهد تا انواع محتوا را به صورت متنی، پویانمایی، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چندرسانه ای مرتبط با محتوا و مخاطبان خود را بر روی وب سایت خود قرار داده و از طریق نمایش یا کلیک روی این تبلیغات کسب درآمد کنند. [ ۳]
برای استفاده از این سرویس، ابتدا شما در سرویس گوگل ادسنس ثبت نام خواهید کرد و سپس بر اساس موضوع و محتوای وب سایت شما، گوگل تعدادی تبلیغات مرتبط به شما می دهد که باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. تفاوت عمده گوگل ادوردز و گوگل ادسنس در رسیدن به نتیجه سریع است. به عبارتی شما با تبلیغات در گوگل ادوردز نسبت به گوگل ادسنس، سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید. روش درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از:
CPM ( پرداخت به ازای بازدیدکننده ) : بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.
CTR ( میانگین تعداد کلیک ) : بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.
همان طور که می دانید، روش CPM، برای صاحبان وب سایت از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می بخشند. گوگل ادسنس در اواسط سال ۲۰۰۳ توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های تبلیغاتی در اینترنت است. ادسنس فرصت خوبی برای مدیران و صاحبان وب سایت ها ایجاد می کند تا بتوانند از ترافیک موجود در وب سایت خود سود ببرند. [ ۴]
wiki: گوگل ادسنس