گوتار واگون فابریک ( به آلمانی: Gothaer Waggonfabrik ) یک تولیدکننده آلمانی بود که در اواخر سده نوزدهم در گوتا تأسیس شد.
در جنگ جهانی اول، گوتا سازنده یک سری بمب افکن بسیار موفق بود که بر اساس طرحی در سال ۱۹۱۴ توسط اوسکار اورسینوس ساخته شد، اما به شدت توسط هانس بورکارد تصور شد. از سال ۱۹۱۷، هواپیمای بمب افکن دو فروند هل دهنده با طرح ( Burkhard ) قادر به انجام مأموریت های استراتژیک بمب گذاری بر فراز انگلیس بود، اولین هواپیمای سنگین تر از هوا که در این نقش استفاده می شود. ده ها مورد از این بمب افکن ها در تعدادی از زیرمجموعه ها ساخته شده اند - Gotha G. I مستقر در اورسینوس، و G. II , G. III , G. IV و G. V. این آخرین نوع، پرکارترین بود و در یک نقطه سی و شش نفر در سرویس اسکادران بودند.
در حالی که آلمان با پیمان ورسای از ساخت هواپیماهای نظامی منع شده بود، گوتا به تلاش های راه آهن خود بازگشت، اما با ظهور رایش سوم و کنار گذاشتن محدودیت های پیمان به هواپیما بازگشت.
در سال ۱۹۲۱ این شرکت ( Automobilwerk Eisenach ) را خریداری کرد و بدین ترتیب وارد تولید خودرو شد و با ( Dixi 3/15 DA - 1 ) سهم مهمی در گسترش بازار خودرو آلمان برای خریدارانی داشت که تا آن زمان فقط به عنوان موتورسوار فعالیت می کردند. با این حال، این شرکت در سال ۱۹۲۸ با بحران نقدی روبرو شد و تجارت اتومبیل مارک Dixi به BMW فروخته شد: ( Dixi 3/15 DA - 1 ) در سال ۱۹۲۸ با نام ( BMW 3/15 DA - 2 ) تغییر نام یافت، نامی که امروز توسط آن ماشین کوچک بهتر به یاد می آورد
در سال ۱۹۲۴، تولیدکننده ( Cyklon Maschinenfabrik ) ، که متمرکز بر موتور دوچرخه و اتومبیل های دوچرخه سواری بود، از طریق یک مسیر خرید و فروش نسبتاً غیر مستقیم در تجارت بزرگ ( Gothaer Waggonfabrik ) ادغام شد. این امر باعث شد Cyklon به شبکه فروش و توزیع مناسب Dixi دسترسی پیدا کند و آرزو کند تا به یک تولیدکننده جدی اتومبیل تبدیل شود. بین سالهای ۱۹۲۷ و ۱۹۲۹ این شرکت سیکلون ۹/۴۰ را تولید کرد که در آن زمان ارزان ترین اتومبیل شش سیلندر بود که در آلمان به فروش می رسید. این اتومبیل محافظه کار دارای بدنه کاملاً فولادی مدرن است که توسط تولیدکننده برجسته بدنه اتومبیل های فولادی در آلمان تولید می شود، تجارت مستقر در Ambi - Budd's Berlin. در حقیقت، این اولین بدنه اتومبیل استاندارد تمام استیل تولید شده توسط ( Ambi - Budd ) در برلین بود و به طور ناخوشایند برای برخی از خوانندگان مدرن، با Adler Standard 6 به اشتراک گذاشته شد، یک ماشین شش سیلندر قدرتمندتر و با قیمت بالاتر از یکی از آلمان ها جریان اصلی خودروسازان دهه ۱۹۳۰. فروش توسط ( Gothaer Waggonfabrik ) از تجارت Dixi محدود به پول نقد به BMW به معنای پایان دسترسی سیکلون به یک شبکه فروش بود و کمبود پول برای اداره تجارت اتومبیل را نشان داد که پس از سال ۱۹۲۸ به سرعت از بین رفت، اگرچه Cyklon به طور رسمی زخمی نشده بود. تا سال ۱۹۳۱.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر جنگ جهانی اول، گوتا سازنده یک سری بمب افکن بسیار موفق بود که بر اساس طرحی در سال ۱۹۱۴ توسط اوسکار اورسینوس ساخته شد، اما به شدت توسط هانس بورکارد تصور شد. از سال ۱۹۱۷، هواپیمای بمب افکن دو فروند هل دهنده با طرح ( Burkhard ) قادر به انجام مأموریت های استراتژیک بمب گذاری بر فراز انگلیس بود، اولین هواپیمای سنگین تر از هوا که در این نقش استفاده می شود. ده ها مورد از این بمب افکن ها در تعدادی از زیرمجموعه ها ساخته شده اند - Gotha G. I مستقر در اورسینوس، و G. II , G. III , G. IV و G. V. این آخرین نوع، پرکارترین بود و در یک نقطه سی و شش نفر در سرویس اسکادران بودند.
در حالی که آلمان با پیمان ورسای از ساخت هواپیماهای نظامی منع شده بود، گوتا به تلاش های راه آهن خود بازگشت، اما با ظهور رایش سوم و کنار گذاشتن محدودیت های پیمان به هواپیما بازگشت.
در سال ۱۹۲۱ این شرکت ( Automobilwerk Eisenach ) را خریداری کرد و بدین ترتیب وارد تولید خودرو شد و با ( Dixi 3/15 DA - 1 ) سهم مهمی در گسترش بازار خودرو آلمان برای خریدارانی داشت که تا آن زمان فقط به عنوان موتورسوار فعالیت می کردند. با این حال، این شرکت در سال ۱۹۲۸ با بحران نقدی روبرو شد و تجارت اتومبیل مارک Dixi به BMW فروخته شد: ( Dixi 3/15 DA - 1 ) در سال ۱۹۲۸ با نام ( BMW 3/15 DA - 2 ) تغییر نام یافت، نامی که امروز توسط آن ماشین کوچک بهتر به یاد می آورد
در سال ۱۹۲۴، تولیدکننده ( Cyklon Maschinenfabrik ) ، که متمرکز بر موتور دوچرخه و اتومبیل های دوچرخه سواری بود، از طریق یک مسیر خرید و فروش نسبتاً غیر مستقیم در تجارت بزرگ ( Gothaer Waggonfabrik ) ادغام شد. این امر باعث شد Cyklon به شبکه فروش و توزیع مناسب Dixi دسترسی پیدا کند و آرزو کند تا به یک تولیدکننده جدی اتومبیل تبدیل شود. بین سالهای ۱۹۲۷ و ۱۹۲۹ این شرکت سیکلون ۹/۴۰ را تولید کرد که در آن زمان ارزان ترین اتومبیل شش سیلندر بود که در آلمان به فروش می رسید. این اتومبیل محافظه کار دارای بدنه کاملاً فولادی مدرن است که توسط تولیدکننده برجسته بدنه اتومبیل های فولادی در آلمان تولید می شود، تجارت مستقر در Ambi - Budd's Berlin. در حقیقت، این اولین بدنه اتومبیل استاندارد تمام استیل تولید شده توسط ( Ambi - Budd ) در برلین بود و به طور ناخوشایند برای برخی از خوانندگان مدرن، با Adler Standard 6 به اشتراک گذاشته شد، یک ماشین شش سیلندر قدرتمندتر و با قیمت بالاتر از یکی از آلمان ها جریان اصلی خودروسازان دهه ۱۹۳۰. فروش توسط ( Gothaer Waggonfabrik ) از تجارت Dixi محدود به پول نقد به BMW به معنای پایان دسترسی سیکلون به یک شبکه فروش بود و کمبود پول برای اداره تجارت اتومبیل را نشان داد که پس از سال ۱۹۲۸ به سرعت از بین رفت، اگرچه Cyklon به طور رسمی زخمی نشده بود. تا سال ۱۹۳۱.
wiki: گوتار واگون فابریک