کونیگزگ رگرا ( به انگلیسی: Koenigsegg Regera ) یک خودروی اسپورت هیبریدی با تولید محدود است که توسط شرکت خودروسازی سوئدی کونیگزگ تولید شده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. واژهٔ «رگرا» در زبان سوئدی یک فعل به معنی «حکمرانی کردن» یا «حکومت کردن» است. شرکت کونیگزگ تنها ۸۰ دستگاه از این خودرو را تولید کرد که تمامی آن ها از پیش فروخته شده اند. [ ۸] [ ۹]
خودروی رگرا با هدف تولید یک خودروی گرند تورینگ کاربردی تر و لوکس تر به موازات سایر خودروهای اسپورت و سبک وزن ساخت شرکت کونیگزگ، یعنی مدل ابتدایی آگرا و مدل کنونی جسکو، طراحی و ساخته شده است؛ در نتیجه رگرا با تمرکز کمتر بر روی قابلیت های میدانی و کاهش وزن چشمگیر برای بهبود عملکرد، بیشتر بر روی انتقال لحظه ای و یکنواخت قدرت با استفاده از مجموعهٔ پیشرانهٔ بهبود یافته متمرکز است. شرکت کونیگزگ اعلام کرده است که رگرا یکی از قدرتمندترین و پرشتاب ترین خودروهای هایبرید تولیدشده تا امروز است. [ ۱۰]
با معرفی مدل رگرا در کنار مدل آگرا آراس در سال ۲۰۱۵، شرکت کونیگزگ برای اولین بار دو خودروی متفاوت را به طور همزمان تولید و عرضه کرد. [ ۷] این نقش در سال ۲۰۱۸ به مدل جسکو واگذار شد که از آن سال تا کنون به طور مشترک با مدل رگرا در کارخانهٔ کونیگزگ تولید می شود.
بنیان گذار کونیگزگ، کریستین فون کونیگزگ، در سال ۲۰۱۳ یک خودروی تسلا مدل اس پی۸۵+ را خریداری کرد و متوجه قابلیت این خودرو در تحویل لحظه ای قدرت بدون نیاز به دنده معکوس یا تحمل تأخیر توربوشارژر شد. [ ۱۱] او به طور ویژه تحت تأثیر واکنش سریع و تجربهٔ رانندگی با خودروهای الکتریکی همانند تسلا قرار گرفته بود که به عقیدهٔ او پاسخ فوری پیشرانهٔ این خودرو چیزی بود که خودروهای فرمول یک با موتورهای سنتی درون سوز نیز به آن دسترسی نداشتند. [ ۱۲] در نتیجهٔ این تجربه، فون کونیگزگ تصمیم گرفت که این جنبهٔ مطلوب پیشرانه های الکتریکی را با تجربیات سنتی کونیگزگ در تولید خودروهای سبک و قدرتمند ترکیب کند.
فون کونیگزگ که دریافته بود همگام شدن با موج خودروهای الکتریکی برای خودروسازان مهم و لازم است، تصمیم به بررسی این نوع خودروها گرفت. برای جبران افزایش وزنی که با نصب ۳ موتور الکتریکی جدید و باتری ۴٫۵ کیلووات ساعتی در مقایسه با مدل های پیشین آگرا به مدل جدید رگرا تحمیل شده بود، کونیگزگ جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته را با یک نمونهٔ یک سرعتهٔ مجهز به سیستم انتقال مستقیم جایگزین کرد. [ ۱۲] این جعبه دندهٔ یک سرعته، امکان دستیابی به پاسخ فوری و مطلوب فون کونیگزگ را فراهم می کرد؛ در عین حال یک موتور درون سوز نیز در سرعت های بالا، که موتورهای الکتریکی کارایی کمتری پیدا می کردند، می توانست دستیابی به شتاب ثانویهٔ مناسب را تضمین کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفخودروی رگرا با هدف تولید یک خودروی گرند تورینگ کاربردی تر و لوکس تر به موازات سایر خودروهای اسپورت و سبک وزن ساخت شرکت کونیگزگ، یعنی مدل ابتدایی آگرا و مدل کنونی جسکو، طراحی و ساخته شده است؛ در نتیجه رگرا با تمرکز کمتر بر روی قابلیت های میدانی و کاهش وزن چشمگیر برای بهبود عملکرد، بیشتر بر روی انتقال لحظه ای و یکنواخت قدرت با استفاده از مجموعهٔ پیشرانهٔ بهبود یافته متمرکز است. شرکت کونیگزگ اعلام کرده است که رگرا یکی از قدرتمندترین و پرشتاب ترین خودروهای هایبرید تولیدشده تا امروز است. [ ۱۰]
با معرفی مدل رگرا در کنار مدل آگرا آراس در سال ۲۰۱۵، شرکت کونیگزگ برای اولین بار دو خودروی متفاوت را به طور همزمان تولید و عرضه کرد. [ ۷] این نقش در سال ۲۰۱۸ به مدل جسکو واگذار شد که از آن سال تا کنون به طور مشترک با مدل رگرا در کارخانهٔ کونیگزگ تولید می شود.
بنیان گذار کونیگزگ، کریستین فون کونیگزگ، در سال ۲۰۱۳ یک خودروی تسلا مدل اس پی۸۵+ را خریداری کرد و متوجه قابلیت این خودرو در تحویل لحظه ای قدرت بدون نیاز به دنده معکوس یا تحمل تأخیر توربوشارژر شد. [ ۱۱] او به طور ویژه تحت تأثیر واکنش سریع و تجربهٔ رانندگی با خودروهای الکتریکی همانند تسلا قرار گرفته بود که به عقیدهٔ او پاسخ فوری پیشرانهٔ این خودرو چیزی بود که خودروهای فرمول یک با موتورهای سنتی درون سوز نیز به آن دسترسی نداشتند. [ ۱۲] در نتیجهٔ این تجربه، فون کونیگزگ تصمیم گرفت که این جنبهٔ مطلوب پیشرانه های الکتریکی را با تجربیات سنتی کونیگزگ در تولید خودروهای سبک و قدرتمند ترکیب کند.
فون کونیگزگ که دریافته بود همگام شدن با موج خودروهای الکتریکی برای خودروسازان مهم و لازم است، تصمیم به بررسی این نوع خودروها گرفت. برای جبران افزایش وزنی که با نصب ۳ موتور الکتریکی جدید و باتری ۴٫۵ کیلووات ساعتی در مقایسه با مدل های پیشین آگرا به مدل جدید رگرا تحمیل شده بود، کونیگزگ جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته را با یک نمونهٔ یک سرعتهٔ مجهز به سیستم انتقال مستقیم جایگزین کرد. [ ۱۲] این جعبه دندهٔ یک سرعته، امکان دستیابی به پاسخ فوری و مطلوب فون کونیگزگ را فراهم می کرد؛ در عین حال یک موتور درون سوز نیز در سرعت های بالا، که موتورهای الکتریکی کارایی کمتری پیدا می کردند، می توانست دستیابی به شتاب ثانویهٔ مناسب را تضمین کند.
wiki: کونیگزگ رگرا