کارزار تبلیغاتی

دانشنامه عمومی

کارزار تبلیغاتی ( به انگلیسی: Advertising campaign ) مجموعه ای از پیام های تبلیغاتی است که یک ایده و موضوع واحد را به اشتراک می گذارد و یک بازاریابی یک پارچه را تشکیل می دهد. بازاریابی یک پارچه بستری است که در آن گروهی از افراد می توانند ایده ها، باورها و مفاهیم خود را در یک پایگاه رسانه ای بزرگ گروه بندی کنند. کمپین های تبلیغاتی از کانال های رسانه ای متنوع در یک بازه زمانی خاص استفاده می کنند و مخاطبان شناسایی شده را هدف قرار می دهند. [ ۱] [ ۲]
موضوع کمپین در فعالیت های تبلیغاتی اصلی ترین پیامی است که دریافت می شود و تمرکز اصلی کمپین تبلیغاتی است. مضامین کمپین معمولاً با هدف استفاده برای مدت زمان قابل توجهی تولید می شوند، اما بسیاری از آنها به دلیل عواملی مانند مؤثر نبودن یا شرایط بازار، رقابت و … موقتی هستند. [ ۳]
بسیاری از دانشمندان علوم ارتباطات تلاش کرده اند تا مرز مشخصی میان علم روابط عمومی، علم تبلیغات، علم بازاریابی و علم فروش ترسیم کنند. در نقطه مقابل این گروه، بعضی نظریه پردازان، همه علوم روابط عمومی، تبلیغات و فروش را زیر مجموعه علم بازاریابی می دانند محمدیان ) ۱۳۸۲، ص ۴۶ . ( اگر از حوزه نظریه پردازی های ذهنی خارج و به میدان عمل وارد شویم در میابیم که دستاوردهای تبلیغات، بازاریابی، فروش و روابط عمومی در اغلب موارد همراه با یکدیگر به کار گرفته می شوند. به عنوان مثال، وقتی صحبت از نگارش و اجرای کمپین تبلیغاتی برای تولد یک محصول تولیدی یا خدمتی جدید است، قطعاً از همه دستاوردهای علم بازاریابی، تبلیغات، فروش و روابط عمومی در آن کمپین استفاده می شود. در کمپین بازاریابی نیز دستاوردهای علم تبلیغات، فروش و روابط عمومی به کار گرفته می شوند. تجربه چهل ساله نگارنده در طراحی و اجرا و سنجش اثربخشی ده ها کمپین تبلیغاتی، بازاریابی و فروش ثابت کرده است که نگاه یک بعدی، با واقعیت های موجود در بازار تجارت و ارائه خدمات سازگار نیست. ویژگی دستاوردهای علمی این است که به صورت سیال، در همه شاخه های علمی ۴ دیگر، قابل استفاده اند. [ ۴] متأسفانه مقاومت بسیاری از مدیران مراکز تولیدی و خدماتی کشور در برابر ضرورت استفاده از کمپین، ناشی از عدم اعتقاد آنها به برنامه ریزی علمی است که موجب ورشکستگی صاحبان سرمایه به علت تولد ضعیف محصول تولیدی یا ورود ضعیف به بازار مصرف می شود و گاهی مرگ زود هنگام آن محصول یا شرکت را در پی دارد! این حقایق تلخ بیانگر آن است که تخصص و تجربه انباشته جهانی در علوم ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و فروش مورد پذیرش بسیاری از مدیران صنایع و مراکز تولیدی و خدماتی کشور نیست. دهقان، ( ۱۳۹۱، ص ۱۶ )
عکس کارزار تبلیغاتی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس