چهار رقاص ( به انگلیسی: Four Dancers ) از آثار بزرگ نقاش فرانسوی ادگار دگا ( ۱۸۳۴ - ۱۹۱۷ میلادی ) است که سال ۱۸۹۹ کشیده شد.
دگا در این اثر جاودانه اش رنگ را طوری بر سطح کار پخش کرده است که بی اختیار، کاربرد پاستل با همان سطوح مات و حسی نرم به بیننده دست می دهد. او ابتدا صحنه نمایش را با ترکیب رنگ های سرد ( سبز و آبی ) و به صورت مسطح نقاشی کرده است، سپس رنگ های مکمل قرمز و نارنجی را در مو و لباس چهار رقاص بر روی پس زمینه سبزآبی قرار داده است.
او پس از تکمیل زنجیره رقاصان در قسمت چپ کار، با ضربه های آرام و بریده بریده قلمو، فضاسازی کرده است که خط های پیرامون این چهار پیکره را به هم ریخته و نگاهی گره خورده ( به گفته خود نقاش؛ در رُبانی از قدم هایش که پیچ می خورد و به هم می پیوست. ) القا می کند.
تحقیقات جدید در مورد این اثر فاش کرده است که دگا، حرکات تنها یک رقاص را در فریم هایی چهارگانه ثبت کرده و با زیرکی در کنار یکدیگر به تصویر کشیده است. دگا از بنیانگذاران سبک امپرسیونیسم ( البته خود هیچگاه این لقب را در مورد سبک کارهایش نپذیرفت و همیشه از سبک واقع گرایی در عنوان آثارش استفاده می کرد. ) و یکی از نقاشانی بود که در کنار مونه، سیسلی و سزان در آتلیه فلیکس نادار، نخستین لحظه های دریافتگری را ثبت کردند.
این اثر هم اکنون در نگارخانه ملی هنر در شهر واشنگتن نگهداری می شود.
• "Four Dancers", The National Gallery of Art, Washington D. C. , USA, https://web. archive. org/web/20080130071043/http://www. nga. gov/collection/gallery/gg89/gg89 - 46314. 0. html ( accessed December 15, 2007 ) .
• درگاه هنرهای تجسمی
• نقاشی های ادگار دگا
• نقاشی های ۱۸۹۹ ( میلادی )
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
• پیوند رده انبار که به صورت محلی تعریف شده است
• همه مقاله های خرد
• مقاله های خرد هنر
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدگا در این اثر جاودانه اش رنگ را طوری بر سطح کار پخش کرده است که بی اختیار، کاربرد پاستل با همان سطوح مات و حسی نرم به بیننده دست می دهد. او ابتدا صحنه نمایش را با ترکیب رنگ های سرد ( سبز و آبی ) و به صورت مسطح نقاشی کرده است، سپس رنگ های مکمل قرمز و نارنجی را در مو و لباس چهار رقاص بر روی پس زمینه سبزآبی قرار داده است.
او پس از تکمیل زنجیره رقاصان در قسمت چپ کار، با ضربه های آرام و بریده بریده قلمو، فضاسازی کرده است که خط های پیرامون این چهار پیکره را به هم ریخته و نگاهی گره خورده ( به گفته خود نقاش؛ در رُبانی از قدم هایش که پیچ می خورد و به هم می پیوست. ) القا می کند.
تحقیقات جدید در مورد این اثر فاش کرده است که دگا، حرکات تنها یک رقاص را در فریم هایی چهارگانه ثبت کرده و با زیرکی در کنار یکدیگر به تصویر کشیده است. دگا از بنیانگذاران سبک امپرسیونیسم ( البته خود هیچگاه این لقب را در مورد سبک کارهایش نپذیرفت و همیشه از سبک واقع گرایی در عنوان آثارش استفاده می کرد. ) و یکی از نقاشانی بود که در کنار مونه، سیسلی و سزان در آتلیه فلیکس نادار، نخستین لحظه های دریافتگری را ثبت کردند.
این اثر هم اکنون در نگارخانه ملی هنر در شهر واشنگتن نگهداری می شود.
• "Four Dancers", The National Gallery of Art, Washington D. C. , USA, https://web. archive. org/web/20080130071043/http://www. nga. gov/collection/gallery/gg89/gg89 - 46314. 0. html ( accessed December 15, 2007 ) .
• درگاه هنرهای تجسمی
• نقاشی های ادگار دگا
• نقاشی های ۱۸۹۹ ( میلادی )
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
• پیوند رده انبار که به صورت محلی تعریف شده است
• همه مقاله های خرد
• مقاله های خرد هنر

wiki: چهار رقاص