چرخ دنده های جنگ یا ابزار جنگ ( به انگلیسی: Gears of War ) یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی سوم شخص و عنوان نخستین قسمت در مجموعه بازی های چرخ دنده های جنگ است که توسط شرکت اپیک گیمز ساخته شده و بوسیلهٔ استودیو مایکروسافت در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۰۶، برای کنسول اکس باکس ۳۶۰ منتشر شد. [ ۳] این بازی ابتدا قرار بود به طور انحصاری برای کنسول اکس باکس ۳۶۰ عرضه شود، اما بعدها با پیوستن استودیو لهستانی «پیپل کن فلای»، نسخه ای سازگار شده از بازی یک سال بعد در نوامبر ۲۰۰۷ برای مایکروسافت ویندوز نیز منتشر شد. دنباله هایی برای این بازی به نام های چرخ دنده های جنگ ۲ ( ۲۰۰۸ ) و چرخ دنده های جنگ ۳ ( ۲۰۱۱ ) نیز عرضه شده اند.
چرخ دنده های جنگ یک بازی شوتر سوم شخص است که تأکید زیادی بر کاور گرفتن برای ضربه نخوردن در حین یورش به سمت دشمنان می کند.
بازی تعداد زیادی اسلحه را دارا می باشد اما بازیکن ها غالباً از «لَنسر» به عنوان اصلی ترین تفنگ بازی یاد می کنند؛ این تفنگ دارای یک اره برقی است که زیر آن سوار شده است و در نبردهای نزدیک بسیار کمک می کند.
در مجموع بازیکن ها ۴ بخش برای اسلحه های خود دارند: ۲ تا از آنها با تفنگ های اصلی و بزرگ پر می شود، یکی با نارنجک و آخری نیز با اسلحه ای کوچک تر مثل یک کلت پر می شود.
یکی از ویژگی های خاص این بازی در ریلود کردن اسلحه ها است. در این بازی با دکمه RB، اسلحه ها را ریلود می کنیم، اما همان طور که گفته شد یک ویژگی مخصوص این بازی این است که اگر در حین ریلود، در یک زمان خاص، بار دیگر دکمه RB را بزنیم، اسلحه ما به اصطلاح «اکتیو ریلود» می شود که باعث می شود آسیبی که تفنگ می زند برای مدتی کوتاه بیشتر بشود؛ با این حال اگر در زمان اشتباهی، دکمه RB را در حین ریلود بزنیم، باعث می شود که تفنگ ما قفل شود و ریلود آن مدت بیشتری به طول می انجامد.
هنگامی که بازیکن آسیب می بیند، یکی از نمادهای اصلی بازی یعنی یک چرخ دنده بر روی صفحه ظاهر می شود؛ هر چه این چرخ دنده قرمزتر بشود، یعنی آسیب بیشتری دیده ایم؛ در این حین می توانیم با پناه گرفتن پشت اشیاء مختلف سلامتی خود را بازگردانیم، با این حال ممکن است در این حین شکست بخوریم. هنگامی که سلامتی ما به صورت کامل خالی شد، یک اسکلت، فضای خالی میان چرخ دنده را پر می کند و ما روی زمین می افتیم؛ در این حین، ۳ حالت ممکن است: یا با کمک هم تیمی هایمان به میدان نبرد برمی گردیم، یا توسط نیروهای دشمن سلاخی می شویم یا آنقدر خون ریزی می کنیم که می میریم.
چرخ دنده های جنگ یک بازی شوتر سوم شخص است که تأکید زیادی بر کاور گرفتن برای ضربه نخوردن در حین یورش به سمت دشمنان می کند.
بازی تعداد زیادی اسلحه را دارا می باشد اما بازیکن ها غالباً از «لَنسر» به عنوان اصلی ترین تفنگ بازی یاد می کنند؛ این تفنگ دارای یک اره برقی است که زیر آن سوار شده است و در نبردهای نزدیک بسیار کمک می کند.
در مجموع بازیکن ها ۴ بخش برای اسلحه های خود دارند: ۲ تا از آنها با تفنگ های اصلی و بزرگ پر می شود، یکی با نارنجک و آخری نیز با اسلحه ای کوچک تر مثل یک کلت پر می شود.
یکی از ویژگی های خاص این بازی در ریلود کردن اسلحه ها است. در این بازی با دکمه RB، اسلحه ها را ریلود می کنیم، اما همان طور که گفته شد یک ویژگی مخصوص این بازی این است که اگر در حین ریلود، در یک زمان خاص، بار دیگر دکمه RB را بزنیم، اسلحه ما به اصطلاح «اکتیو ریلود» می شود که باعث می شود آسیبی که تفنگ می زند برای مدتی کوتاه بیشتر بشود؛ با این حال اگر در زمان اشتباهی، دکمه RB را در حین ریلود بزنیم، باعث می شود که تفنگ ما قفل شود و ریلود آن مدت بیشتری به طول می انجامد.
هنگامی که بازیکن آسیب می بیند، یکی از نمادهای اصلی بازی یعنی یک چرخ دنده بر روی صفحه ظاهر می شود؛ هر چه این چرخ دنده قرمزتر بشود، یعنی آسیب بیشتری دیده ایم؛ در این حین می توانیم با پناه گرفتن پشت اشیاء مختلف سلامتی خود را بازگردانیم، با این حال ممکن است در این حین شکست بخوریم. هنگامی که سلامتی ما به صورت کامل خالی شد، یک اسکلت، فضای خالی میان چرخ دنده را پر می کند و ما روی زمین می افتیم؛ در این حین، ۳ حالت ممکن است: یا با کمک هم تیمی هایمان به میدان نبرد برمی گردیم، یا توسط نیروهای دشمن سلاخی می شویم یا آنقدر خون ریزی می کنیم که می میریم.
wiki: چرخ دنده های جنگ
چرخ دنده های جنگ (مجموعه بازی). چرخ دنده های جنگ یا ابزار جنگ ( به انگلیسی: Gears of War ) عنوان یک مجموعه و فرنچایز بازی ویدئویی به سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط شرکت اپیک گیمز خلق شده است و توسط شرکت کانادایی «The Coalition» توسعه یافته و کار انتشار آن بوسیلهٔ استودیو مایکروسافت انجام می پذیرد. اولین نسخه از این سری تحت عنوان چرخ دنده های جنگ در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۰۶، برای کنسول اکس باکس ۳۶۰ منتشر شد.
داستان بازی به دنبال شخصیت مارکوس فنیکس است، یک سرباز کهنه کار که وظیفه رهبری آخرین تلاش انسان ها برای نابودی لوکاس هورد ( خزندگان فرازمینی انسان گونه ) و نجات بشریت را بر عهده دارد. دو دنباله به نام های چرخ دنده های جنگ ۲ ( ۲۰۰۸ ) و چرخ دنده های جنگ ۳ ( ۲۰۱۱ ) نیز عرضه شده اند که همچنان به دنبال درگیری مداوم فنیکس و بشریت با لوکاس هورد و نیروهای لمبنت می پردازد. در سال ۲۰۱۳، اپیک گیمز و استودیو مایکروسافت نسخه ای با عنوان چرخ دنده های جنگ: داوری را منتشر نمودند که پیش درآمدی بر قسمت نخست این سری به شمار می رفت. قسمت چهارم بازی چرخ دنده های جنگ ۴، ۲۵ سال پس از چرخ دنده های جنگ ۳ دنبال می شود و شخصیت اصلی آن «جِی دی»، پسر فنیکس است. آخرین نسخه از این سری نیز به نام چرخ دنده های ۵ در سال ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز و اکس باکس وان منتشر شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفداستان بازی به دنبال شخصیت مارکوس فنیکس است، یک سرباز کهنه کار که وظیفه رهبری آخرین تلاش انسان ها برای نابودی لوکاس هورد ( خزندگان فرازمینی انسان گونه ) و نجات بشریت را بر عهده دارد. دو دنباله به نام های چرخ دنده های جنگ ۲ ( ۲۰۰۸ ) و چرخ دنده های جنگ ۳ ( ۲۰۱۱ ) نیز عرضه شده اند که همچنان به دنبال درگیری مداوم فنیکس و بشریت با لوکاس هورد و نیروهای لمبنت می پردازد. در سال ۲۰۱۳، اپیک گیمز و استودیو مایکروسافت نسخه ای با عنوان چرخ دنده های جنگ: داوری را منتشر نمودند که پیش درآمدی بر قسمت نخست این سری به شمار می رفت. قسمت چهارم بازی چرخ دنده های جنگ ۴، ۲۵ سال پس از چرخ دنده های جنگ ۳ دنبال می شود و شخصیت اصلی آن «جِی دی»، پسر فنیکس است. آخرین نسخه از این سری نیز به نام چرخ دنده های ۵ در سال ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز و اکس باکس وان منتشر شد.