پیشینه پویانمایی مدت ها قبل از پیشرفت فیلم برداری آغاز شد. احتمالاً انسان ها سعی کردند که حرکت را در دوره پارینه سنگی به تصویر بکشند. خیلی بعد، سایه بازی و فانوس جادو ( از حدود سال ۱۶۵۹ ) نمایش های مشهوری را بر روی صفحه نمایش ارائه می داد که در نتیجه دستکاری با دست و / یا مکانیک های جزئی حرکت می کرد. دیسک استروبوسکوپی ( که بیشتر به عنوان فریب بین شناخته می شود ) اصول پویانمایی مدرن را معرفی کرد، که ده ها سال بعد نیز زمینه فیلمبرداری را فراهم نمود. بین سالهای ۱۸۹۵ و ۱۹۲۰، در طی ظهور صنعت سینما، چندین تکنیک انیمیشن مختلف، از جمله استاپ موشن، عروسک ها، خاک رس یا برش ها، و پویانمایی خمیری یا کات اوت توسعه یافت. انیمیشن نقاشی شده روی سل، در غالب قرن بیستم روش غالب بود و به عنوان سل انیمیشن شناخته شد.
امروزه، پویانمایی رایانه ای به تکنیک غالب انیمیشن تبدیل شد ( در حالی که انیمه ژاپنی و سل انیمیشن اروپا همچنان محبوبیت زیادی دارند ) . پویانمایی رایانه ای بیشتر با ظاهری سه بعدی با سایه زنی دقیق همراه است، اگرچه بسیاری از سبک های مختلف انیمیشن با رایانه ها تولید یا شبیه سازی شده اند. برخی از تولیدات ممکن است به عنوان انیمیشن فلش شناخته شود، اما در واقع، یک پویانمایی رایانه ای با ظاهری نسبتاً دو بعدی محسوب می شود که به طور کلی «انیمیشن سنتی» تلقی می شود. به عنوان مثال، اولین فیلم سینمایی ساخته شده در کامپیوتر، بدون دوربین فیلم برداری، امدادگران: مأموریت زیرزمینی ( ۱۹۹۰ ) است، اما به سختی می توان سبک آن را از سل انیمیشن متمایز کرد.
نمونه های اولیه از تلاش برای ثبت پدیده حرکت در تصاویر ثابت را می توان در نقاشی های غارهای دوران پارینه سنگی یافت که حیوانات اغلب دارای چندین دست و پا هستند و در حالت های مختلف نشان داده شده اند که مقصود از آن ها به وضوح، رساندن حس حرکت است. یک جام سفالی که در شهر سوخته ۵۲۰۰ ساله در جنوب شرقی ایران کشف شد، احتمالاً قدیمی ترین نمونه از انیمیشن را نشان می دهد. این جام دارای ۵ تصویر متوالی است که یک بز کوهی ایرانی را نشان می دهد که در حال پرش برای خوردن برگ های یک درخت است.
اولین نمونه ها ناشی از تصاویر ثابت بوده است؛ که می توان آن ها را در نقاشی غارها یافت کرد. جایی که حیوانات را با مجموعه های متعدد از پاها در موقعیت های متفاوت ترسیم می کردند.
یکی از اولین دستگاه ها برای ایجاد تصاویر متحرک زنده گرد بود. نمونه اولیه زنده گرد در چین توسط مخترعی به نام دینگ هوآن ساخته شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفامروزه، پویانمایی رایانه ای به تکنیک غالب انیمیشن تبدیل شد ( در حالی که انیمه ژاپنی و سل انیمیشن اروپا همچنان محبوبیت زیادی دارند ) . پویانمایی رایانه ای بیشتر با ظاهری سه بعدی با سایه زنی دقیق همراه است، اگرچه بسیاری از سبک های مختلف انیمیشن با رایانه ها تولید یا شبیه سازی شده اند. برخی از تولیدات ممکن است به عنوان انیمیشن فلش شناخته شود، اما در واقع، یک پویانمایی رایانه ای با ظاهری نسبتاً دو بعدی محسوب می شود که به طور کلی «انیمیشن سنتی» تلقی می شود. به عنوان مثال، اولین فیلم سینمایی ساخته شده در کامپیوتر، بدون دوربین فیلم برداری، امدادگران: مأموریت زیرزمینی ( ۱۹۹۰ ) است، اما به سختی می توان سبک آن را از سل انیمیشن متمایز کرد.
نمونه های اولیه از تلاش برای ثبت پدیده حرکت در تصاویر ثابت را می توان در نقاشی های غارهای دوران پارینه سنگی یافت که حیوانات اغلب دارای چندین دست و پا هستند و در حالت های مختلف نشان داده شده اند که مقصود از آن ها به وضوح، رساندن حس حرکت است. یک جام سفالی که در شهر سوخته ۵۲۰۰ ساله در جنوب شرقی ایران کشف شد، احتمالاً قدیمی ترین نمونه از انیمیشن را نشان می دهد. این جام دارای ۵ تصویر متوالی است که یک بز کوهی ایرانی را نشان می دهد که در حال پرش برای خوردن برگ های یک درخت است.
اولین نمونه ها ناشی از تصاویر ثابت بوده است؛ که می توان آن ها را در نقاشی غارها یافت کرد. جایی که حیوانات را با مجموعه های متعدد از پاها در موقعیت های متفاوت ترسیم می کردند.
یکی از اولین دستگاه ها برای ایجاد تصاویر متحرک زنده گرد بود. نمونه اولیه زنده گرد در چین توسط مخترعی به نام دینگ هوآن ساخته شد.
wiki: پیشینه پویانمایی