پپسی

دانشنامه عمومی

پپسی ( در گذشته پپسی کولا ) نام یک نوع نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که تا سال ۱۹۶۵ توسط شرکت پپسی کولا تولید می شد. از سال ۱۹۶۵ در پی ادغام شرکت پپسی کولا و شرکت فریتو - لی، این محصول توسط شرکت پپسی کو تولید می شود. تقریبا وجه مشترک در محصولات پپسی ، وجود قند می باشد.
این محصول هم اکنون در کنار سایر محصولات شرکت پپسی کو مانند پپسی رژیمی، پپسی کریستال، پپسی لیمویی، پپسی آبی، پپسی طلایی و پپسی مکس که هرکدام طعم و مشخصات خاص خود را دارند تولید می شود. همواره رقیب اصلی پپسی، کوکاکولا بوده است. نوشابه ها قبلاً بدون اضافه کردن اسیدهای نگهدارنده به بازار عرضه می شدند. اما از سال ۲۰۱۰ نوشابه ها بخاطر طعم های فراوان و طول عمر بیشتر با انواع اسیدها مخلوط شدند که همین امر اثرات مضر نوشابه ها را بیشتر کرد.
نوشابه پپسی اولین بار در سال ۱۸۹۳ توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود. برخی چنین اظهار نموده اند که ممکن است نام پپسی بر گرفته شده از آنزیم پپسین باشد که همان آنزیم پروتئینی ترشح شده از سلول های اصلی معده است[ ۲] [ ۳] و به هضم پروتئین ها کمک می کند هر چند، آنزیم پپسین هیچگاه به عنوان مادهٔ افزودنی برای پپسی کولا استفاده نشد. [ ۴] فرمول اصلی این نوشیدنی ( در آغاز ) شامل شکر و وانیل بود. [ ۴] برادهم تلاش داشت تا یک نوع نوشیدنی را ابداع نماید که انرژی دهنده و هضم کنندهٔ غذا باشد. [ ۴]
در سال ۱۹۲۳ شرکت پپسی - کولا ورشکسته شد. روی سی. مگارگل موفق شد که نشان تجاری برند پپسی را خریداری نماید[ ۴] هر چند در احیای نام تجاری آن ناموفق بود و پس از زمان کوتاهی، چارلز گوت رئیس کمپانی شکلات سازی لوفت، پپسی را خریداری نمود. در ادامه، وی از شمیدان های شرکت خود خواست تا فرمول شربت پپسی - کولا را از پایه تغییر دهند تا بتواند به رقابت با کوکاکولا بپردازد. [ ۵] در سه نوبت میان سال های ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۳ شرکت کوکاکولا پیشنهاد خرید شرکت پپسی را مطرح نمود که در هر سه مورد، پیشنهاد آنها توسط پپسی رد شد. [ ۶]
والتر استانتون مک جونیور در سال ۱۹۴۰ میلادی منصب ریاست کمپانی را به دست آورد. مک جونیور حامی آرمان های ترقی خواهی بود و متوجه شد که شرکت پپسی در استفاده از تبلیغات خود، مخاطبان آمریکایی - آفریقایی تبار یا به تعبیر دیگر سیاهپوستان را نادیده می گیرد. مک جونیور به درستی متوجه شد که بازار سیاهپوستان ایالات متحده، بازاری بکر و دست نخورده و در حقیقت، یک جاویژه بازار است و پپسی می تواند با هدف قرار دادن تبلیغات مستقیم و متمرکز خود بر این بازار، سهم عمده ای از درآمدها را نصیب شرکت نماید. [ ۷] به همین منظور وی هنان اسمیت، یکی از مدیران تبلیغاتی را برای هدایت و ساماندهی یک تیم فروش متشکل از سیاهپوستان استخدام نمود که در ادامه و به دلیل آغاز جنگ جهانی دوم این برنامه با وقفه مواجه شد.
عکس پپسیعکس پپسیعکس پپسیعکس پپسیعکس پپسیعکس پپسی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس