پلت فرم EMP2 پی اس ای. پلت فرم EMP2 پی اس ای ( به انگلیسی: PSA EMP2 Platform ) یک پلت فرم طراحی شده و توسعه یافته به وسیله گروه پی اس ای می باشد که از آن برای طراحی خودروهای کامپکت، اندازه متوسط، شرکتی، اس یووی و ون با موتورهای عرضی این گروه استفاده می شود. این پلت فرم نخستین بار در سال ۲۰۱۳ و بر روی پژو ۳۰۸ نسل دوم استفاده شد.
اصطلاح EMP مخفف Efficient Modular Platform می باشد که به معنی پلت فرم تطبیق پذیر کارا بوده و این تطبیق پذیری، انعطاف پلت فرم را برای طراحی انواع خودرو با فاصله بین دو محور متفاوت، ارتفاع های متفاوت خودرو و استفاده از سیستم های تعلیق میله پیچشی و مولتی لینک افزایش می دهد. در این پلت فرم، از فولاد کم آلیاژ پراستحکام، آلیاژ آلومینیوم - منیزیوم و مواد کامپوزیتی استفاده شده است که باعث کاهش ۷۰ کیلوگرمی پلت فرم، نسبت به پلت فرم PF2 می شود. [ ۱]
این پلت فرم، جانشین پلت فرم PF2 پی اس ای و پلت فرم PF3 پی اس ای می باشد. طراحی و توسعه این پلت فرم، ۶۳۰ میلیون یورو برای گروه پی اس ای هزینه دربرداشته است. [ ۲]
بعضی از خودروهایی که بر مبنای این پلت فرم تولید شده اند به این شرح هستند:
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاصطلاح EMP مخفف Efficient Modular Platform می باشد که به معنی پلت فرم تطبیق پذیر کارا بوده و این تطبیق پذیری، انعطاف پلت فرم را برای طراحی انواع خودرو با فاصله بین دو محور متفاوت، ارتفاع های متفاوت خودرو و استفاده از سیستم های تعلیق میله پیچشی و مولتی لینک افزایش می دهد. در این پلت فرم، از فولاد کم آلیاژ پراستحکام، آلیاژ آلومینیوم - منیزیوم و مواد کامپوزیتی استفاده شده است که باعث کاهش ۷۰ کیلوگرمی پلت فرم، نسبت به پلت فرم PF2 می شود. [ ۱]
این پلت فرم، جانشین پلت فرم PF2 پی اس ای و پلت فرم PF3 پی اس ای می باشد. طراحی و توسعه این پلت فرم، ۶۳۰ میلیون یورو برای گروه پی اس ای هزینه دربرداشته است. [ ۲]
بعضی از خودروهایی که بر مبنای این پلت فرم تولید شده اند به این شرح هستند:
wiki: پلت فرم EMP2 پی اس ای