پراسسینگ (زبان برنامه نویسی). پراسسینگ ( به انگلیسی Processing ) یک کتابخانه گرافیکی منبع باز و محیط توسعه یکپارچه ( IDE ) برای کارآموزی جوامع هنرهای الکترونیکی، هنر رسانه های جدید و طراحی بصری است که هدف آن آموزش مبانی برنامه نویسی رایانه ای در یک زمینه بصری است.
پراسسینگ از زبان برنامه نویسی جاوا، به کمک ابزارهای اضافی ساده مانند کلاس های اضافی و توابع ریاضی و عملیات تعریف شده استفاده می کند. همچنین یک رابط کاربری گرافیکی برای ساده سازی مرحله تدوین و اجرا دارد.
زبان پراسسینگ و IDE بسیاری از پروژه های دیگر، به ویژه Arduino , Wiring و p5. js را پیش برده است.
این پروژه در سال ۲۰۰۱ توسط کیسی ریس و بن فرای، که قبلاً عضو گروه زیبایی شناسی و محاسبات در آزمایشگاه رسانه MIT بودند آغاز شد. در سال ۲۰۱۲، آنها بنیاد پراسسینگ را همراه با دانیل شیفمن، که به عنوان سرپرست سوم پروژه پیوست، شروع کردند. یوهاندا هدوا در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر پشتیبانی به این پروژه پیوست. [ ۲]
در اصل، پراسسینگ نشانی اینترنتی proce55ing. net را داشت، زیرا دامنه پراسسینگ اشغال شده بود. سپس ریس و فرای دامنهٔ processing. org را به دست آوردند. [ ۳] گرچه این نام ترکیبی از حروف و اعداد بود، اما همچنان پراسسینگ خوانده می شود. آنها Proce55ing را ترجیح نمی دهند. علی رغم تغییر نام دامنه، پراسسینگ هنوز هم اصطلاح p5 را به عنوان نام اختصاری نامیده است ( P5 بجای p55 استفاده می شود ) ، به عنوان مثال p5. js که به آن اشاره دارد. [ ۴]
پردازش شامل یک sketchbook ( محیطی به نام دفترچه نقاشی ) و یک جایگزین کم حجم محیط توسعه یکپارچه ( IDE ) برای سازماندهی پروژه ها است. [ ۵]
هر sketch پراسسینگ، در واقع یک زیر کلاس از کلاس PApplet Java است ( قبلاً یک زیر کلاس از Applet جاوا بود ) که اکثر ویژگی های زبان را اجرا می کند. [ ۶]
هنگام برنامه نویسی در پراسسینگ، تمام کلاس های اضافی تعریف شده به عنوان کلاس های داخلی در نظر گرفته می شوند، زمانی که کد قبل از کامپایل شدن به زبان جاوا تبدیل می شود. [ ۷] این بدان معنی است که استفاده از متغیرهای استاتیک و method ها در کلاس ها ممنوع است، مگر اینکه در حالت جاوای خالص پراسسینگ کد زده شود.
پراسسینگ اجازه می دهد تا کاربران کلاس های خود را در PApplet sketch ایجاد کنند. این کار اجازه می دهد که انواع داده های پیچیده بتواند شامل هر تعداد آرگومان باشند و از محدودیت هایی با استفاده از انواع داده های استاندارد مانند: int ( عدد صحیح ) ، کاراکتر ( شخصیت ) ، شناور ( تعداد واقعی ) و رنگ ( RGB, RGBA, hex ) به وجود می آیند، اجتناب کنند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپراسسینگ از زبان برنامه نویسی جاوا، به کمک ابزارهای اضافی ساده مانند کلاس های اضافی و توابع ریاضی و عملیات تعریف شده استفاده می کند. همچنین یک رابط کاربری گرافیکی برای ساده سازی مرحله تدوین و اجرا دارد.
زبان پراسسینگ و IDE بسیاری از پروژه های دیگر، به ویژه Arduino , Wiring و p5. js را پیش برده است.
این پروژه در سال ۲۰۰۱ توسط کیسی ریس و بن فرای، که قبلاً عضو گروه زیبایی شناسی و محاسبات در آزمایشگاه رسانه MIT بودند آغاز شد. در سال ۲۰۱۲، آنها بنیاد پراسسینگ را همراه با دانیل شیفمن، که به عنوان سرپرست سوم پروژه پیوست، شروع کردند. یوهاندا هدوا در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر پشتیبانی به این پروژه پیوست. [ ۲]
در اصل، پراسسینگ نشانی اینترنتی proce55ing. net را داشت، زیرا دامنه پراسسینگ اشغال شده بود. سپس ریس و فرای دامنهٔ processing. org را به دست آوردند. [ ۳] گرچه این نام ترکیبی از حروف و اعداد بود، اما همچنان پراسسینگ خوانده می شود. آنها Proce55ing را ترجیح نمی دهند. علی رغم تغییر نام دامنه، پراسسینگ هنوز هم اصطلاح p5 را به عنوان نام اختصاری نامیده است ( P5 بجای p55 استفاده می شود ) ، به عنوان مثال p5. js که به آن اشاره دارد. [ ۴]
پردازش شامل یک sketchbook ( محیطی به نام دفترچه نقاشی ) و یک جایگزین کم حجم محیط توسعه یکپارچه ( IDE ) برای سازماندهی پروژه ها است. [ ۵]
هر sketch پراسسینگ، در واقع یک زیر کلاس از کلاس PApplet Java است ( قبلاً یک زیر کلاس از Applet جاوا بود ) که اکثر ویژگی های زبان را اجرا می کند. [ ۶]
هنگام برنامه نویسی در پراسسینگ، تمام کلاس های اضافی تعریف شده به عنوان کلاس های داخلی در نظر گرفته می شوند، زمانی که کد قبل از کامپایل شدن به زبان جاوا تبدیل می شود. [ ۷] این بدان معنی است که استفاده از متغیرهای استاتیک و method ها در کلاس ها ممنوع است، مگر اینکه در حالت جاوای خالص پراسسینگ کد زده شود.
پراسسینگ اجازه می دهد تا کاربران کلاس های خود را در PApplet sketch ایجاد کنند. این کار اجازه می دهد که انواع داده های پیچیده بتواند شامل هر تعداد آرگومان باشند و از محدودیت هایی با استفاده از انواع داده های استاندارد مانند: int ( عدد صحیح ) ، کاراکتر ( شخصیت ) ، شناور ( تعداد واقعی ) و رنگ ( RGB, RGBA, hex ) به وجود می آیند، اجتناب کنند.