هیوندای آیونیک ۶. هیوندای آیونیک ۶ ( به کره ای: 현대 아이오닉 6 ) یک خودروی سدان متوسط برقی است که شرکت هیوندای موتور قصد تولید آن را دارد.
این خودرو بر اساس طراحی خودروی مفهومی برقی هیوندای پروپسی عرضه خواهد شد. عرضهٔ رسمی این خودرو برای ژوئیه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. این خودرو در کارخانهٔ آسان در کره جنوبی که سوناتا و گرانجور را تولید می کند، تولید خواهد شد.
ویدئوی IONIQ 6 Electrified Steramliner Extractiliner اولین بار در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. موضوع ویدئو شبح عصر جدید است. این ویدئو شامل محتویات یک خودروی برقی با طراحی ساده است. [ ۲] [ ۳]
تصاویر تبلیغاتی این خودرو اولین بار در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. [ ۴] طراحی طرح مفهومی منتشر شده نشان دهندهٔ طراحی Electrified Streamliner است که زبان طراحی جدید خودروهای الکتریکی شرکت هیوندای موتور می باشد و طراحی نرم و روانی است که مقاومت هوا در آن به کمترین میزان ممکن است. پلت فرم این خودرو همان پلت فرم اختصاصی هیوندای برای خودروهای برقی است که ئی - جی ام پی نام دارد. [ ۵]
تمام طراحی هیوندای آیونیک ۶ در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. این خودرو در جلو از چراغ های پیکسل پارامتریک و هود بهره می برد. [ ۶] علاوه بر این، نماد جدید هیوندای، که به شکل یک هواپیمای نازک ساخته شده از آلومینیوم است، برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. در بخش جانبی نیز از یک خط پنجرهٔ ساده، یک دستگیرهٔ در داخلی و یک آینهٔ جانبی دیجیتال استفاده شده است و در قسمت عقب، اسپویلر عقب با یک چراغ ترمز پیکسل پارامتریک ترکیب شده است. طراحی داخلی دارای فضای داخلی الهام گرفته از پیله و فضای داخلی بزرگ با فاصله بین دو محور بلند است. واحد عملیات عملکرد خودرو به صورت متمرکز طراحی شده و فضای ذخیره سازی نیز با استفاده از یک کنسول مرکزی گسترش یافته است. علاوه بر این، در متریال کابین این خودرو از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است. [ ۷]
در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲، این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودروی بوسان ۲۰۲۲ در کره جنوبی رونمایی شد. [ ۸] فن آوری های آیرودینامیکی مانند اسپویلرهای عقب، فلاپ های هوای فعال خارجی و پرده های هوای چرخ ها در این خودرو به کار رفته اند. این خودرو دارای ضریب پسار ۰٫۲۱ است و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش ۵۲۴ کیلومتر را دارد. علاوه بر تمام این ها، در آیونیک ۶ از فناوری تنظیم عملکرد برقی، صدای رانندگی مجازی خودروی الکتریکی و طراحی صدای فعال خودروی الکتریکی استفاده شده است. دامنهٔ کاربرد فناوری به روزرسانی نرم افزار OTA به سیستم تعلیق، ترمز و کیسه هوا نیز گسترش یافته است. علاوه بر این، فناوری های مربوط به کمک به رانندگی مانند کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، کمک رانندگی بزرگراه ۲ و کمک پارک هوشمند از راه دور ۲ نیز در این
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین خودرو بر اساس طراحی خودروی مفهومی برقی هیوندای پروپسی عرضه خواهد شد. عرضهٔ رسمی این خودرو برای ژوئیه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. این خودرو در کارخانهٔ آسان در کره جنوبی که سوناتا و گرانجور را تولید می کند، تولید خواهد شد.
ویدئوی IONIQ 6 Electrified Steramliner Extractiliner اولین بار در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. موضوع ویدئو شبح عصر جدید است. این ویدئو شامل محتویات یک خودروی برقی با طراحی ساده است. [ ۲] [ ۳]
تصاویر تبلیغاتی این خودرو اولین بار در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. [ ۴] طراحی طرح مفهومی منتشر شده نشان دهندهٔ طراحی Electrified Streamliner است که زبان طراحی جدید خودروهای الکتریکی شرکت هیوندای موتور می باشد و طراحی نرم و روانی است که مقاومت هوا در آن به کمترین میزان ممکن است. پلت فرم این خودرو همان پلت فرم اختصاصی هیوندای برای خودروهای برقی است که ئی - جی ام پی نام دارد. [ ۵]
تمام طراحی هیوندای آیونیک ۶ در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. این خودرو در جلو از چراغ های پیکسل پارامتریک و هود بهره می برد. [ ۶] علاوه بر این، نماد جدید هیوندای، که به شکل یک هواپیمای نازک ساخته شده از آلومینیوم است، برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. در بخش جانبی نیز از یک خط پنجرهٔ ساده، یک دستگیرهٔ در داخلی و یک آینهٔ جانبی دیجیتال استفاده شده است و در قسمت عقب، اسپویلر عقب با یک چراغ ترمز پیکسل پارامتریک ترکیب شده است. طراحی داخلی دارای فضای داخلی الهام گرفته از پیله و فضای داخلی بزرگ با فاصله بین دو محور بلند است. واحد عملیات عملکرد خودرو به صورت متمرکز طراحی شده و فضای ذخیره سازی نیز با استفاده از یک کنسول مرکزی گسترش یافته است. علاوه بر این، در متریال کابین این خودرو از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است. [ ۷]
در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲، این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودروی بوسان ۲۰۲۲ در کره جنوبی رونمایی شد. [ ۸] فن آوری های آیرودینامیکی مانند اسپویلرهای عقب، فلاپ های هوای فعال خارجی و پرده های هوای چرخ ها در این خودرو به کار رفته اند. این خودرو دارای ضریب پسار ۰٫۲۱ است و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش ۵۲۴ کیلومتر را دارد. علاوه بر تمام این ها، در آیونیک ۶ از فناوری تنظیم عملکرد برقی، صدای رانندگی مجازی خودروی الکتریکی و طراحی صدای فعال خودروی الکتریکی استفاده شده است. دامنهٔ کاربرد فناوری به روزرسانی نرم افزار OTA به سیستم تعلیق، ترمز و کیسه هوا نیز گسترش یافته است. علاوه بر این، فناوری های مربوط به کمک به رانندگی مانند کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، کمک رانندگی بزرگراه ۲ و کمک پارک هوشمند از راه دور ۲ نیز در این
wiki: هیوندای آیونیک ۶