هیدکی کامیا ( 神谷 英樹, Kamiya Hideki؟, زاده ۱۹ دسامبر ۱۹۷۰ ) یک طراح و تهیه کننده بازی ویدئویی ژاپنی است. او کارش را با کارگردانی در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. رزیدنت ایول ۲ ( ۱۹۹۸ ) ، شیطان هم می گرید ( ۲۰۰۱ ) ، جوی خوشگل ( ۲۰۰۳ ) ، و اوکامی ( ۲۰۰۶ ) از جمله آثار او هستند. او از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۶، او در استودیوی کلاور کپ کام مشغول به کار بود. بعد از ترک شرکت کپ کام، کامیا و دیگر اعضای سابق استودیوی کلاور، استودیوی پلاتینیوم گیمز را در سال ۲۰۰۶ پدیدآوردند. آثار او در پلاتینیوم گیمز شامل بایونتا ( ۲۰۰۹ ) و شگفت انگیز ۱۰۱ ( ۲۰۱۳ ) می شد.
کامیا در سال ۱۹۷۰ در ماتسوموتو در استان ناگانو متولد شد. در جوانی، او به لطف همسایه ای که اغلب او را دعوت می کرد تا با کنسول Epoch Cassette Vision بازی کند، او طرفدار بازی های ویدئویی بود. گیمینگ عمدتاً به دلیل صداهایی که تولید می کرد برای کامیا جذاب بود. در سالهای ابتدایی مدرسه ابتدایی، او اولین کنسول مخصوص خود، فَمیکام نینتندو را خریداری کرد. اولین بازی او خرید Nuts & Milk بود. [ ۱] در دبیرستان، کامیا برای مطالعه برنامه نویسیNEC PC - 8801 خرید، اما هر روز به بازی های ویدئویی مشغول می شد. [ ۲]
اولین نرم افزاری که برای کامپیوتر PC - 8801 MA خود خریداری کرد، Hydlide 3: The Space Memories بود. او در کودکی عاشق فیلم های هیولایی مانند گودزیلا و اولترامن بود. [ ۳]
به عنوان طراح بازی، کامیا اظهار داشت که بیشترین الهام را از بازی های افسانه زلدا: پیوندی به گذشته و Gradius گرفته است. بازی اکشن مورد علاقه او کسلوانیا است. [ ۴] از دیگر بازی های مورد علاقه می توان به اسپیس هریر ( Space Harrier ) ، سایبرناتور ( Cybernator ) ، پانج آوت ( Punch - Out ) ، پسر شگفت انگیز در سرزمین هیولا ( Wonder Boy in Monster Land ) ، اسنتچر ( Snatcher ) ، جادویی ( Sorcerian ) و رزمناو ستاره ( Star Cruiser ) اشاره کرد. [ ۵]
هنگام خواندن مجله خانواده رایانه او به مصاحبه ای بازی سازانی چون شیگرو میاموتو و اندو ماسانوبو را می بیند، همین جا است که کامیا تصمیم گرفت که یک بازی ساز بازی های ویدئویی شود. [ ۶] پس از فارغ التحصیلی از کالج، کامیا برای کار به استودیوهای بازی های مختلف درخواست استخدام داد. درخواست او توسط شرکت سگا رد شد اما شرکت نامکو درخواستش را پذیرفت. با این حال، نامکو می خواست او یک هنرمند باشد نه یک طراح بازی. [ ۷]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفکامیا در سال ۱۹۷۰ در ماتسوموتو در استان ناگانو متولد شد. در جوانی، او به لطف همسایه ای که اغلب او را دعوت می کرد تا با کنسول Epoch Cassette Vision بازی کند، او طرفدار بازی های ویدئویی بود. گیمینگ عمدتاً به دلیل صداهایی که تولید می کرد برای کامیا جذاب بود. در سالهای ابتدایی مدرسه ابتدایی، او اولین کنسول مخصوص خود، فَمیکام نینتندو را خریداری کرد. اولین بازی او خرید Nuts & Milk بود. [ ۱] در دبیرستان، کامیا برای مطالعه برنامه نویسیNEC PC - 8801 خرید، اما هر روز به بازی های ویدئویی مشغول می شد. [ ۲]
اولین نرم افزاری که برای کامپیوتر PC - 8801 MA خود خریداری کرد، Hydlide 3: The Space Memories بود. او در کودکی عاشق فیلم های هیولایی مانند گودزیلا و اولترامن بود. [ ۳]
به عنوان طراح بازی، کامیا اظهار داشت که بیشترین الهام را از بازی های افسانه زلدا: پیوندی به گذشته و Gradius گرفته است. بازی اکشن مورد علاقه او کسلوانیا است. [ ۴] از دیگر بازی های مورد علاقه می توان به اسپیس هریر ( Space Harrier ) ، سایبرناتور ( Cybernator ) ، پانج آوت ( Punch - Out ) ، پسر شگفت انگیز در سرزمین هیولا ( Wonder Boy in Monster Land ) ، اسنتچر ( Snatcher ) ، جادویی ( Sorcerian ) و رزمناو ستاره ( Star Cruiser ) اشاره کرد. [ ۵]
هنگام خواندن مجله خانواده رایانه او به مصاحبه ای بازی سازانی چون شیگرو میاموتو و اندو ماسانوبو را می بیند، همین جا است که کامیا تصمیم گرفت که یک بازی ساز بازی های ویدئویی شود. [ ۶] پس از فارغ التحصیلی از کالج، کامیا برای کار به استودیوهای بازی های مختلف درخواست استخدام داد. درخواست او توسط شرکت سگا رد شد اما شرکت نامکو درخواستش را پذیرفت. با این حال، نامکو می خواست او یک هنرمند باشد نه یک طراح بازی. [ ۷]
wiki: هیدکی کامیا