هنر کلمبیایی دارای ۳۵۰۰ سال پیشینه و طیف های بسیار گسترده ای است که از نقاشی های مذهبی باروک گرفته تا آثار تمدن کیمبایا و نقاشی های آلخاندرو اوبرگون ( ۱۹۲۰–۱۹۹۲ ) . سرشناس ترین هنرمند کلمبیایی در سطح جهانی که آثاری تحسین برانگیز دارد، فرناندو بوترو ( ۱۹۳۲ ) بوده است. [ ۱] [ ۲]
شواهد باستان شناسی وجود دارد که نشان می دهد سرامیک ها در ساحل کارائیب کلمبیا زودتر از هر جای دیگر قارهٔ آمریکا در حوضه آمازون تولید شدند. سرامیک های فیبری در ناحیهٔ مونسو ۵۹۴۰ سال پیش از تاریخ در کلمبیا به وجود آمده اند. [ ۳] [ ۴] [ ۵] فرهنگ پیارتال ( ۷۵۰–۱۲۵۰ پیش از میلاد ) در نواحی کوهستانی مرز کلمبیا - اکوادور روش های منحصر به فرد تولید سفال و الگوهای الهام گرفته از پوست پستانداران یا مار را تولید کردند. [ ۶]
اولین نمونه های صنایع طلاکاری به مردم توماکو در سواحل اقیانوس آرام مربوط می شود و حدود ۳۲۵ سال قبل از میلاد بوده اند. طلا نقش مهمی در جذب اسپانیایی ها به منطقه ای که اکنون کلمبیا شناخته می شود، داشت. ( نگاه کنید به: ال دورادو ) .
یکی از ارزشمندترین مصنوعات طلا و نقره پیشا کلمبی، پوپورو کویمبیا, است که کوچک ( ۲۳٫۵ × 11. 4 cm ) و توخالی بوده و مرتبط با مراسم جویدن برگ مخدر کوکا است که به شیطان پرستی شناخته می شود. [ نیازمند منبع]
موزه اورو در بوگوتا مهمترین مجموعهٔ صنایع دستی طلائی پیشا کلمبی را در آمریکا در خود دارد.
تقریباً بین ۲۰۰ سال قبل از میلاد و ۸۰۰ سال پیش از میلاد، فرهنگ سن آگوستین، وارد «دوره کلاسیک» شد و اماکن سنگی و تزئینات سنگ نما ساخت.
در ارتباط با فرهنگ سن آگوستین، در شهر باستانی تیرادنترو سازه های ساخته شده از سنگ و مقبره ها و سقف های دارای تزئین مورد توجه اند.
نقاشی در دورهٔ استعماری قدرت و اعتبار کلیسای کاتولیک و اشراف اسپانیایی کلمبیا را بازتاب می داد. این روند چه در زمان پادشاهی نو گرانادا ( سقوط ۱۷۴۸–۱۵۴۸ ) و چه بعداً در شاهزاده نشین نو گرانادا ( ۱۷۱۷–۱۸۱۷ ) ادامه داشت.
نقاشی کلمبیایی در این دوره ( ۱۵۳۰–۱۶۵۰ ) برگرفته از نقاشی های رنسانسی اسپانیا بود و مضامین مسیحیت را شامل می شد. هنر بومی در این دوره تأثیر ناچیزی بر نقاشی های دینی داشت.
کارگاه های آموزشی در سویا بسیاری از نقاشی های اولیه را به کلمبیا فرستاد. هنرمندان کلمبیایی در این دوره عمدتاً معامله گران معمولی بودند، مانند کوبلر یا کوپر. نقاشان معمولاً نامشخص و بی نام هستند و تنها به نیازهای ایدئولوژیک مشتریان پاسخ می دهند. کلیساها و خانهٔ اشراف در شهرهای اصلی مستعمره مملو از این نقاشی های تزئینی بود. [ ۷]





این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشواهد باستان شناسی وجود دارد که نشان می دهد سرامیک ها در ساحل کارائیب کلمبیا زودتر از هر جای دیگر قارهٔ آمریکا در حوضه آمازون تولید شدند. سرامیک های فیبری در ناحیهٔ مونسو ۵۹۴۰ سال پیش از تاریخ در کلمبیا به وجود آمده اند. [ ۳] [ ۴] [ ۵] فرهنگ پیارتال ( ۷۵۰–۱۲۵۰ پیش از میلاد ) در نواحی کوهستانی مرز کلمبیا - اکوادور روش های منحصر به فرد تولید سفال و الگوهای الهام گرفته از پوست پستانداران یا مار را تولید کردند. [ ۶]
اولین نمونه های صنایع طلاکاری به مردم توماکو در سواحل اقیانوس آرام مربوط می شود و حدود ۳۲۵ سال قبل از میلاد بوده اند. طلا نقش مهمی در جذب اسپانیایی ها به منطقه ای که اکنون کلمبیا شناخته می شود، داشت. ( نگاه کنید به: ال دورادو ) .
یکی از ارزشمندترین مصنوعات طلا و نقره پیشا کلمبی، پوپورو کویمبیا, است که کوچک ( ۲۳٫۵ × 11. 4 cm ) و توخالی بوده و مرتبط با مراسم جویدن برگ مخدر کوکا است که به شیطان پرستی شناخته می شود. [ نیازمند منبع]
موزه اورو در بوگوتا مهمترین مجموعهٔ صنایع دستی طلائی پیشا کلمبی را در آمریکا در خود دارد.
تقریباً بین ۲۰۰ سال قبل از میلاد و ۸۰۰ سال پیش از میلاد، فرهنگ سن آگوستین، وارد «دوره کلاسیک» شد و اماکن سنگی و تزئینات سنگ نما ساخت.
در ارتباط با فرهنگ سن آگوستین، در شهر باستانی تیرادنترو سازه های ساخته شده از سنگ و مقبره ها و سقف های دارای تزئین مورد توجه اند.
نقاشی در دورهٔ استعماری قدرت و اعتبار کلیسای کاتولیک و اشراف اسپانیایی کلمبیا را بازتاب می داد. این روند چه در زمان پادشاهی نو گرانادا ( سقوط ۱۷۴۸–۱۵۴۸ ) و چه بعداً در شاهزاده نشین نو گرانادا ( ۱۷۱۷–۱۸۱۷ ) ادامه داشت.
نقاشی کلمبیایی در این دوره ( ۱۵۳۰–۱۶۵۰ ) برگرفته از نقاشی های رنسانسی اسپانیا بود و مضامین مسیحیت را شامل می شد. هنر بومی در این دوره تأثیر ناچیزی بر نقاشی های دینی داشت.
کارگاه های آموزشی در سویا بسیاری از نقاشی های اولیه را به کلمبیا فرستاد. هنرمندان کلمبیایی در این دوره عمدتاً معامله گران معمولی بودند، مانند کوبلر یا کوپر. نقاشان معمولاً نامشخص و بی نام هستند و تنها به نیازهای ایدئولوژیک مشتریان پاسخ می دهند. کلیساها و خانهٔ اشراف در شهرهای اصلی مستعمره مملو از این نقاشی های تزئینی بود. [ ۷]






wiki: هنر کلمبیایی