هدیه تبلیغاتی کالاهایی هستند که عمدتاً بر روی آن ها نام تجاری، لوگو ( آرم ) یا شعار قرار می گیرد. هدایای تبلیغاتی به منظور استفاده در بخش بازاریابی ( Matketing ) و به منظور استفاده در برنامه ارتباط گرفتن با مشتریان استفاده می گردند. [ ۲] این هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها و کنفرانس ها اهدا می شوند تا نام یک شرکت یا سازمان، برند یا یک اتفاق خاص را در میان مخاطبان ترویج کنند. اهدای هدایای تبلیغاتی عموماً بخشی از کمپین تبلیغاتی چریکی ( پارتیزانی ) به حساب می آید. [ ۳]
هدیه تبلیغاتی هدیه ای است که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی جهت معرفی مجموعه یا محصول یا برند خود یا ترویج و تبلیغ از محصولاتی به عنوان هدیه استفاده می نماید که نام و برند خود را روی آن حک نموده و آن را به مخاطبین خود ( بازار هدف از قبل تعیین شده ) تقدیم می نماید. به این گونه محصولات، هدیه یا هدایای تبلیغاتی گفته می شود. [ ۴] [ ۵]
در سال ۱۷۸۹ اولین هدایای تبلیغاتی در ایالت متحده جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد. این هدایای تبلیغاتی دکمه های یادبود بودند. هرچند در اوایل قرن نوزدهم هیچ سازمانی برای ایجاد و توزیع اقلام تبلیغاتی آن وجود نداشت، ولی استفاده از تقویم های تبلیغاتی مرسوم شده بود. [ ۷]
در دهه های اخیر بسیاری از شرکت های ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند کالاهای تبلیغاتی خود را از طریق شرکت های توزیع کننده کالاهای تبلیغاتی تهیه می کنند. این توزیع کنندگان «توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی» یا «مشاوران تبلیغاتی» نامیده می شوند. [ ۸]
نتایج یکی از تحقیقاتی که در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی انجام شده است، نشان می دهد که بیشتر دریافت کنندگان این نوع هدایا تمایل دارند که از آنها در زندگی روزمره شان استفاده کنند؛ بنابراین، صرفاً ارائه هدایای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست و بهتر است که از هدایای کاربردی تر استفاده شود. [ ۹] همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که عمر متوسط استفاده از هدایای تبلیغاتی بین ۸ تا ۱۴ ماه است؛ بنابراین استفاده از محصولات بی کیفیت که طول عمری کمتر از این میزان داشته باشند، از اعتبار شرکت شما می کاهد و عملاً نتیجه قابل قبولی از کمپین تبلیغاتی خود کسب نخواهید کرد. [ ۱۰] [ ۱۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهدیه تبلیغاتی هدیه ای است که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی جهت معرفی مجموعه یا محصول یا برند خود یا ترویج و تبلیغ از محصولاتی به عنوان هدیه استفاده می نماید که نام و برند خود را روی آن حک نموده و آن را به مخاطبین خود ( بازار هدف از قبل تعیین شده ) تقدیم می نماید. به این گونه محصولات، هدیه یا هدایای تبلیغاتی گفته می شود. [ ۴] [ ۵]
در سال ۱۷۸۹ اولین هدایای تبلیغاتی در ایالت متحده جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد. این هدایای تبلیغاتی دکمه های یادبود بودند. هرچند در اوایل قرن نوزدهم هیچ سازمانی برای ایجاد و توزیع اقلام تبلیغاتی آن وجود نداشت، ولی استفاده از تقویم های تبلیغاتی مرسوم شده بود. [ ۷]
در دهه های اخیر بسیاری از شرکت های ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند کالاهای تبلیغاتی خود را از طریق شرکت های توزیع کننده کالاهای تبلیغاتی تهیه می کنند. این توزیع کنندگان «توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی» یا «مشاوران تبلیغاتی» نامیده می شوند. [ ۸]
نتایج یکی از تحقیقاتی که در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی انجام شده است، نشان می دهد که بیشتر دریافت کنندگان این نوع هدایا تمایل دارند که از آنها در زندگی روزمره شان استفاده کنند؛ بنابراین، صرفاً ارائه هدایای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست و بهتر است که از هدایای کاربردی تر استفاده شود. [ ۹] همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که عمر متوسط استفاده از هدایای تبلیغاتی بین ۸ تا ۱۴ ماه است؛ بنابراین استفاده از محصولات بی کیفیت که طول عمری کمتر از این میزان داشته باشند، از اعتبار شرکت شما می کاهد و عملاً نتیجه قابل قبولی از کمپین تبلیغاتی خود کسب نخواهید کرد. [ ۱۰] [ ۱۱]
wiki: هدیه تبلیغاتی