نسکافه ( به انگلیسی: Nescafé ) یک برند قهوه فوری است که توسط شرکت نستله تولید می شود.
شرکت نسکافه در سال ۱۹۳۸ برای نخستین بار یک فرایند بسیار پیشرفته تر نسبت به دیگر رقیبان برای ساخت قهوهٔ فوری ارائه داد و از آن هنگام تاکنون، یکی از تولیدکنندگان تجاری بزرگ در زمینهٔ تولید قهوهٔ فوری در جهان به شمار می رود.
در وبسایت رسمی فارسی شرکت نستله درمورد تاریخچه برند نسکافه، این گونه نوشته شده است:
نسکافه در دهه ۱۹۳۰ میلادی در برزیل به وجود آمد. این قهوه، به عنوان مظهر نوآوری و پیشرفتی مداوم شناخته می شود. ما با تکیه بر تخصص خود در تولید شیر نستله، نوعی قهوهٔ قابل حل تهیه کردیم. با این کار، توانستیم به هزاران کشاورز برزیلی در تحمل سختی و کاهش مازاد محصول کمک کنیم. با استناد به میراث خود، به حمایت و همکاری با کشاورزان در سراسر جهان ادامه می دهیم. نسکافه در سال ۱۹۳۸ در سوئیس عرضه شد. این محصول تنها با افزودن آب جوش، یک فنجان قهوهٔ باکیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. نسکافه در مدت زمان کوتاهی به فرانسه، انگلستان و آمریکا صادر شد. نسکافه در سال ۱۹۶۵، نام تجاری خود را با نوآوری جدیدی تحت عنوان «گلد بلند» گسترش داد. نسکافهٔ «گلد بلند»، قهوه ای خشک و قابل حل است. در طول این سال ها، این محصول با افزایش نوآوری های متعدد و عطر و طعم طبیعی دانه های قهوه در آن کامل شده است. امروزه مصرف کنندگان در سراسر جهان از کیفیت، طعم، عطر و سهولت طبیعی انواع مختلف نسکافه لذت می برند.
قهوهٔ «نستله»، برای پاسخ گویی به سلایق و نیازهای افراد مختلف، در انواع متفاوتی عرضه می شود. این محصول، برندهای مختلفی از «نسکافه رد ماگ» تا محصولاتی نظیر «نسکافه گلد» را در بر می گیرد. «نسکافهٔ گلد» در نوع بدون کافئین با همان طعم و رایحهٔ مطلوب، مناسب برای افراد دارای منع مصرف کافئین نیز عرضه می شود. [ ۱]
در انگلستان، یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی تحت عنوان Gold Blend Couple ( زوج مخلوط طلا ) در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ در ۱۲ قسمت ساخته و پخش شد که در آن «آنتونی هد» و «شارون مگان» بازی کردند.
رمانی به همین نام توسط «سوزان مودی» با نام مستعار Susannah James در همان سال منتشر شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت برند Nescafé را مجدداَ در کانادا و ایالات متحده معرفی کرد؛ این محصول هم اکنون با عنوان Nescafé Taster's Choice شناخته می شود و در سوپر مارکت های آمریکای شمالی به دو صورت بسته بندی شیشه ای و پلاستیکی به فروش می رسد. هرچند که نام تجاری Nescafé برای قهوهٔ محلول ایجاد شده است، اما بعداً به عنوان یک برَند چتر و پوشش دهندهٔ تعدادی از محصولات قهوهٔ فوری دیگر به کار رفت.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشرکت نسکافه در سال ۱۹۳۸ برای نخستین بار یک فرایند بسیار پیشرفته تر نسبت به دیگر رقیبان برای ساخت قهوهٔ فوری ارائه داد و از آن هنگام تاکنون، یکی از تولیدکنندگان تجاری بزرگ در زمینهٔ تولید قهوهٔ فوری در جهان به شمار می رود.
در وبسایت رسمی فارسی شرکت نستله درمورد تاریخچه برند نسکافه، این گونه نوشته شده است:
نسکافه در دهه ۱۹۳۰ میلادی در برزیل به وجود آمد. این قهوه، به عنوان مظهر نوآوری و پیشرفتی مداوم شناخته می شود. ما با تکیه بر تخصص خود در تولید شیر نستله، نوعی قهوهٔ قابل حل تهیه کردیم. با این کار، توانستیم به هزاران کشاورز برزیلی در تحمل سختی و کاهش مازاد محصول کمک کنیم. با استناد به میراث خود، به حمایت و همکاری با کشاورزان در سراسر جهان ادامه می دهیم. نسکافه در سال ۱۹۳۸ در سوئیس عرضه شد. این محصول تنها با افزودن آب جوش، یک فنجان قهوهٔ باکیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. نسکافه در مدت زمان کوتاهی به فرانسه، انگلستان و آمریکا صادر شد. نسکافه در سال ۱۹۶۵، نام تجاری خود را با نوآوری جدیدی تحت عنوان «گلد بلند» گسترش داد. نسکافهٔ «گلد بلند»، قهوه ای خشک و قابل حل است. در طول این سال ها، این محصول با افزایش نوآوری های متعدد و عطر و طعم طبیعی دانه های قهوه در آن کامل شده است. امروزه مصرف کنندگان در سراسر جهان از کیفیت، طعم، عطر و سهولت طبیعی انواع مختلف نسکافه لذت می برند.
قهوهٔ «نستله»، برای پاسخ گویی به سلایق و نیازهای افراد مختلف، در انواع متفاوتی عرضه می شود. این محصول، برندهای مختلفی از «نسکافه رد ماگ» تا محصولاتی نظیر «نسکافه گلد» را در بر می گیرد. «نسکافهٔ گلد» در نوع بدون کافئین با همان طعم و رایحهٔ مطلوب، مناسب برای افراد دارای منع مصرف کافئین نیز عرضه می شود. [ ۱]
در انگلستان، یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی تحت عنوان Gold Blend Couple ( زوج مخلوط طلا ) در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ در ۱۲ قسمت ساخته و پخش شد که در آن «آنتونی هد» و «شارون مگان» بازی کردند.
رمانی به همین نام توسط «سوزان مودی» با نام مستعار Susannah James در همان سال منتشر شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت برند Nescafé را مجدداَ در کانادا و ایالات متحده معرفی کرد؛ این محصول هم اکنون با عنوان Nescafé Taster's Choice شناخته می شود و در سوپر مارکت های آمریکای شمالی به دو صورت بسته بندی شیشه ای و پلاستیکی به فروش می رسد. هرچند که نام تجاری Nescafé برای قهوهٔ محلول ایجاد شده است، اما بعداً به عنوان یک برَند چتر و پوشش دهندهٔ تعدادی از محصولات قهوهٔ فوری دیگر به کار رفت.
wiki: نسکافه