نسکافه

دانشنامه عمومی

نسکافه ( به انگلیسی: Nescafé ) یک برند قهوه فوری است که توسط شرکت نستله تولید می شود.
شرکت نسکافه در سال ۱۹۳۸ برای نخستین بار یک فرایند بسیار پیشرفته تر نسبت به دیگر رقیبان برای ساخت قهوهٔ فوری ارائه داد و از آن هنگام تاکنون، یکی از تولیدکنندگان تجاری بزرگ در زمینهٔ تولید قهوهٔ فوری در جهان به شمار می رود.
در وبسایت رسمی فارسی شرکت نستله درمورد تاریخچه برند نسکافه، این گونه نوشته شده است:
نسکافه در دهه ۱۹۳۰ میلادی در برزیل به وجود آمد. این قهوه، به عنوان مظهر نوآوری و پیشرفتی مداوم شناخته می شود. ما با تکیه بر تخصص خود در تولید شیر نستله، نوعی قهوهٔ قابل حل تهیه کردیم. با این کار، توانستیم به هزاران کشاورز برزیلی در تحمل سختی و کاهش مازاد محصول کمک کنیم. با استناد به میراث خود، به حمایت و همکاری با کشاورزان در سراسر جهان ادامه می دهیم. نسکافه در سال ۱۹۳۸ در سوئیس عرضه شد. این محصول تنها با افزودن آب جوش، یک فنجان قهوهٔ باکیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. نسکافه در مدت زمان کوتاهی به فرانسه، انگلستان و آمریکا صادر شد. نسکافه در سال ۱۹۶۵، نام تجاری خود را با نوآوری جدیدی تحت عنوان «گلد بلند» گسترش داد. نسکافهٔ «گلد بلند»، قهوه ای خشک و قابل حل است. در طول این سال ها، این محصول با افزایش نوآوری های متعدد و عطر و طعم طبیعی دانه های قهوه در آن کامل شده است. امروزه مصرف کنندگان در سراسر جهان از کیفیت، طعم، عطر و سهولت طبیعی انواع مختلف نسکافه لذت می برند.
قهوهٔ «نستله»، برای پاسخ گویی به سلایق و نیازهای افراد مختلف، در انواع متفاوتی عرضه می شود. این محصول، برندهای مختلفی از «نسکافه رد ماگ» تا محصولاتی نظیر «نسکافه گلد» را در بر می گیرد. «نسکافهٔ گلد» در نوع بدون کافئین با همان طعم و رایحهٔ مطلوب، مناسب برای افراد دارای منع مصرف کافئین نیز عرضه می شود. [ ۱]
در انگلستان، یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی تحت عنوان Gold Blend Couple ( زوج مخلوط طلا ) در سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳ در ۱۲ قسمت ساخته و پخش شد که در آن «آنتونی هد» و «شارون مگان» بازی کردند.
رمانی به همین نام توسط «سوزان مودی» با نام مستعار Susannah James در همان سال منتشر شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت برند Nescafé را مجدداَ در کانادا و ایالات متحده معرفی کرد؛ این محصول هم اکنون با عنوان Nescafé Taster's Choice شناخته می شود و در سوپر مارکت های آمریکای شمالی به دو صورت بسته بندی شیشه ای و پلاستیکی به فروش می رسد. هرچند که نام تجاری Nescafé برای قهوهٔ محلول ایجاد شده است، اما بعداً به عنوان یک برَند چتر و پوشش دهندهٔ تعدادی از محصولات قهوهٔ فوری دیگر به کار رفت.
عکس نسکافهعکس نسکافه
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

برای هرکاری مثلاً ایجاد موقعیت شغلی یا ورود به دنیای هنر و غیره انسان نیاز به عقبه و خواهان دارد . نظر بهتری هست که خدا بخواهد ، در هر موضوعی اگر خواست همت کنم نخواست همت نکنم .
نسکافهنسکافه
غلط مصطلح: بسیاری تصور میکنند که نسکافه نوع خاصی از قهوه است، در حالیکه چنین نیست.
نسکافه نام یک نماد تجاری یا نمانام متعلق به شرکت نستله است و از ترکیب دو کلمه نستله کافه ( در انگلیسی بمعنی قهوه ) = نسکافه ساخته شده است. این نمانام روی محصولات قهوه فوری این شرکت نقش بسته است، انواع مختلف قوی، معتدل، ضعیف، بدون کافئین، و غیره را نامی به آن افزوده مثل نسکافه آزور و غیره. پس محصول قهوه فوری است و نمانام نسکافه.
...
[مشاهده متن کامل]

Nestl� Coffee = Nescaf�
شرکتهای زیادی قهوه فوری تولید میکنند که در آن میان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- گلها
- نیوشا
- فرمند
- لپ لپ
- علی کافه
- شاهسوند
و غیره

نسکافه
نس کافه=متن، گرداگرد لب قهوه خانه، همگی، همه=متنی که با لب همگی گفته میشه
نوعی قهوه که به صورت اماده و پودری دیده میشود
نسکافه خوری
ظرفی جهت خوردن نسکافه
قهوه فوری که به قهوه آماده معروف است و به صورت پودر قهوه دیده می شود، از دانه های قهوه به عمل آمده و فرآوری می شود و به صورت نوشیدنی قابل استفاده است.
نسکافه نوعی قهوه فوری یا Instant coffee :
قهوه فوری نوعی از قهوه است که با روش های متفاوت صنعتی فراوری و خشک شده که حاصل آن “کریستال”های قهوه است که دم آوردن و مصرف قهوه را تسریع می کند.
این نوع قهوه در ایران اکثرا با نام نسکافه ( که خود برند بخشی از محصولات نستله است ) شناخته می شود.
...
[مشاهده متن کامل]

این نوع قهوه به دلیل روش طبخ بسیار سریع و آسان آن بسیار محبوب است. صرفا ریختن آب روی این نوع قهوه به دلیل فرم کریستالی آن باعث می شود تا به سرعت با آب مخلوط شود و احتیاجی به هیچ دستگاه و حتی دم آوردن نیست. معمولا از شکر، شیر یا شیر غیر لبنیاتی ( کافی میت ) برای لایت و شیرین کردن آن استفاده می شود. حاصل قهوه ای سبک و مناسب برای کسانی است که به تلخی شدیدتر انواع دیگر علاقه ای ندارند.
دو گونه بسیار رایج قهوه فوری به صورت تجاری موجود است، نوع طلایی یا گلد و سیاه یا کلاسیک. نوع کلاسیک آن کیفیت کمتری نسبت به نوع طلایی دارد و انواع پست تر دانه های قهوه و با روندی کم هزینه تر تولید می شود. نوع گلد طعم مطبوع تر و کیفیت بالاتری دارد و رایحه آن قوی تر است و ترشی کمتری نیز در طعم آن احساس می شود.

بپرس