نامبر وانز

دانشنامه عمومی

نامبر وانز (آلبوم). نامبر وانز ( به انگلیسی: Number Ones ) ( به فارسی: ممتازها، درجه یک ها، بهترین ها ) یک آلبوم گردآوری شده از آثار برتر و شماره یک خواننده و ترانه سرای آمریکایی، مایکل جکسون است. این آلبوم توسط سونی میوزیک در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۳ در سراسر جهان منتشر شد. این آلبوم در سراسر جهان موفق بود و در بریتانیا رتبهٔ اول و در ایالات متحده رتبهٔ دوم را کسب نمود. این آلبوم پس از مرگ ناگهانی جکسون در سال ۲۰۰۹، شش هفتهٔ متوالی در صدر جدول پرفروش ترین آلبوم های ایالات متحده و بیست و یک هفته در جدول کاتالوگ آثار برتر پاپ بود. [ ۱] [ ۲]
از این آلبوم تک آهنگ جدید یک شانس بیشتر نیز منتشر شد که به رتبهٔ ۱ در جداول موسیقی جهان دست یافت.
درکل ۱۳ میلیون کپی از این آلبوم فروخته شد و ۴، ۱۳۸، ۹۰۰ دلار فروش داشت.
عکس نامبر وانز (آلبوم)

نامبر وانز (آلبوم جنت جکسون). نامبر وانز که در سطح بین المللی باعنوان بهترین ( انگلیسی: Number Ones released internationally as The Best ) دومین آلبوم برتر از جنت جکسون خوانندۀ آمریکایی است که در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۹ توسط اینترسکوپ گفن ای اندام رکوردز و آنیورسال میوزیک اینترپریز منتشر شد. [ ۱] این آلبوم دو - دیسکی از ۳۳ تک آهنگ شماره یک او در نمودارهای موسیقی مختلف در سراسر جهان تشکیل شده است.
عکس نامبر وانز (آلبوم جنت جکسون)

نامبر وانز (آلبوم ماریا کری). نامبروان ها ( انگلیسی: Number 1's, انگلیسی: #1's ) نخستین آلبوم گردآوری شده ماریا کری، خواننده - ترانه سرا و تهیه کننده آمریکایی است که در ۱۷ نوامبر ۱۹۹۸ توسط کلمبیا رکوردز منتشر شد. این آلبوم شامل سیزده تک آهنگ شماره یک کری در ۱۰۰ تک آهنگ داغ بیلبورد و همچنین چهار ترانه جدید بود. در ژاپن، این آلبوم شامل تک آهنگ محبوب او «تمام چیزی که برای کریسمس می خواهم تو هستی» است که بزرگترین فروش کری در آنجا بود. کری اگرچه ویژگی های یک آلبوم منظم و عالی را نشان می داد، اما از لیست آهنگ ها که آن را مجموعه بزرگی از تجاری ترین تک آهنگ های خود می خواند، ابراز تنفر می کند. او به طور مرتب ناامیدی خود را از انتخاب قطعه های آلبوم ابراز داشته و ناامیدی خود را از حذف «ترانه های مورد علاقه» خود ابراز داشته است.
آلبوم با انتقاداتی در مورد ترانه های جدید و تصمیم در مورد فقط ورودی های شماره یک کری در ایالات متحده روبرو شد. این آلبوم در سراسر جهان به موفقیت تجاری رسید. این آلبوم در شمارهٔ چهار در بیلبورد ۲۰۰ آغاز به کار کرد، شماره یک در ژاپن و در میان ده بازار برتر در سراسر بازار موسیقی در سراسر جهان قرار گرفت. نامبروان ها پنج گواهی نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا ( RIAA ) و دو پلاتین از فدراسیون بین المللی صنعت فونوگرافی ( IFPI ) دریافت کرد. فروش این آلبوم در ژاپن ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سه ماه اول اعلام شد و همچنان پرفروش ترین آلبوم تاریخ در ژاپن توسط یک هنرمند غیرآسیایی است.
«وقتی باور کردی»، یک دوخوانی با ویتنی هیوستون، در سراسر جهان نمودارهای خوبی را کسب کرد، و در ایالات متحده آمریکا به مقام پانزده، دو تای برتر نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس و پنج تای بلژیک، فرانسه، هلند و انگلستان و به شماره یک در مجارستان رسید. «وقتی باور کردی» در موسیقی متن فیلم شاهزاده مصر قرار گرفت و جایزه اسکار بهترین ترانه اصلی را دریافت کرد. سومین تک آلبوم با نام «من هنوز ایمان دارم» با بهترین عملکرد از بین چهار ترانه جدید، در جایگاه چهارم قرار گرفت.
در ۱۵ مه ۲۰۱۵، کری همزمان با آغاز نمایش اقامتی خود به همین نام در لاس وگاس، شماره یک تا بی نهایت، نسخه به روز شده نامبروان ها با تمام ۱۸ شماره یک خود را منتشر کرد. [ ۴] این آلبوم بیش از ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰ واحد در سراسر جهان فروخته است. [ ۵]
عکس نامبر وانز (آلبوم ماریا کری)

نامبر وانز (ویدئو). نامبر وانز ( به انگلیسی: Number Ones ) ( به فارسی: ممتازها، درجه یک ها، شماره یک ها، بهترین ها ) نام آلبومی ویدئویی، اثر مایکل جکسون، موسیقی دان معروف است که در سال ۲۰۰۳ و در قالب دی وی دی منتشر شد. بیش از ۱. ۵ میلیون کپی از این دی وی دی تا به امروز به فروش رفته است. نامبر وانز، در کشور استرالیا، پرفروش ترین آلبوم ویدئویی ای است که تا به امروز توسط یک هنرمند مَرد منتشر شده است.
مایکل جکسون در سال ۱۹۷۲ میلادی ( ۱۳۵۱ ه. ش ) در حالی که هنوز در جکسون فایو به عنوان رهبر گروه فعالیت می کرد، اولین آلبوم استودیویی و تک نفرهٔ خود را با نام باید آنجا باشم منتشر کرد. با وجود آن که ۴ تک آهنگ از این آلبوم منتشر شد، اما هیچ موزیک ویدئویی برای آن ها ساخته نشد. برای سه آلبوم بعدی مایکل با نام های بن، موسیقی و من و مایکل، برای همیشه هم موزیک ویدئویی ساخته نشد. اما در سال ۱۹۷۹ ( ۱۳۵۸ ه. ش ) ، مایکل اولین موزیک ویدئوی انفرادی خود را برای ترانهٔ «تا به اندازهٔ کافی گیرت نیومده بس نکن» از آلبوم غیر معمول را منتشر کرد.
در سال ۱۹۸۳ و با شروع انتشار سه موزیک ویدئوی آلبوم تریلر با نام های «بیلی جین»، «بزن به چاک» و «تریلر مایکل جکسون»، هنر ساخت موزیک ویدئو به صورت بنیادی تغییر کرد. او موزیک ویدئوها را از مجموعه ای از تصاویر و عکس ها، به روایتی داستانی، به صورتی که امروز می بینیم تبدیل کرد و انقلابی در صنعت موسیقی به پا کرد. [ ۱] او فرم سادهٔ موزیک ویدئوها را از طریق داستان، حرکات رقص و جلوه های ویژه، به یک حالت هنری و یک ابزار تبلیغاتی تبدیل نمود. [ ۲] محبوبیت این ۳ موزیک ویدئو و پخش مداوم آن ها توسط شبکهٔ ام تی وی، باعث «روی نقشه» قرار گرفتن این کانال تازه تأسیس شد. [ ۳]
در سال های بعد نیز مایکل با انتشار موزیک ویدئوهایی همانند «سیاه یا سفید»، «زمان رو به یاد بیار» و «جیغ» باعث نوآوری های بیشتری در هنر موزیک ویدئو شد به طوری که مطالب مرتبط به این موزیک ویدئوها به عنصرهای اصلی شبکهٔ ام تی وی در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل شد. همچنین طولانی بودن موزیک های مایکل به صورتی بود که آن ها را بیشتر شبیه به فیلم کوتاه می کرد تا موزیک ویدئو. موزیک ویدئوی ۳۷ دقیقه ای «ارواح» نیز در جشنوارهٔ فیلم کَن در سال ۱۹۹۷ اکران شد.
مایکل جکسون از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳، سی و شش موزیک ویدئو منتشر کرد که برخی از آن ها افتخاراتی همانند ثبت رکوردهایی جهانی همانند: «طولانی ترین»، «موفق ترین»، «پرفروش ترین» و «پرهزینه ترین» موزیک ویدئوهای جهان را در کتاب رکوردهای جهانی گینس در دست دارند.
عکس نامبر وانز (ویدئو)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس