معماری رایانه
فرهنگستان زبان و ادب
دانشنامه عمومی
معماری رایانه[ ۱] در مهندسی رایانه، مجموعه ای از قوانین و روش هاست که عملکرد، سازماندهی و روند اجرای سیستم های رایانهای را توصیف می کند. برخی تعاریف معماری، آن را به عنوان توصیف توانایی ها و مدل برنامه نویسی رایانه، تعریف می کنند که در عین حال جنبه اجرایی ندارد. در تعاریف دیگر، معماری رایانه شامل طراحی مجموعه معماری، طراحی معماری خرد، طراحی منطق و پیاده سازی است.
اولین معماری مستند رایانه در مکاتبات چارلز بابیج و آدا لاولاس بود که موتور تحلیلی را توصیف می کرد. هنگام ساخت رایانه Z1 در سال 1936 ، کنراد زوزه در دو برنامه ثبت اختراع برای پروژه های آینده خود توضیح داد که دستورالعمل های ماشین می توانند در همان حافظه ای که داده ها ذخیره شده اند ذخیره گردند. . [ ۲] [ ۳] دو مثال اولیه و مهم دیگر عبارتند از:
• مقاله جان فون نویمان در سال 1945 ، به نام First Draft of a Report on the EDVAC ، که توصیف کننده سازمانی از عناصر منطقی است.
• ماشین حساب الکترونیکی آلن تورینگ که جزئیات بیشتری دارد، پیشنهاد شده برای موتور محاسبات اتوماتیک، همچنین در سال 1945 به مقاله جان فون نویمان اشاره کرده است. [ ۴]
اصطلاح "معماری" در ادبیات رایانه را می توان در آثار لایل آر جانسون و فردریک پی بروکس جونیور، اعضای بخش سازمان ماشین در مرکز تحقیقات اصلی IBM در سال 1959 جستجو کرد. جانسون این فرصت را داشت که یک مقاله تحقیقاتی اختصاصی درباره Stretch ، ابررایانه IBM تولید شده برای آزمایشگاه ملی Los Alamos ( در آن زمان به عنوان آزمایشگاه علمی Los Alamos ) ، بنویسد. وی برای توصیف سطح جزئیات برای بحث در مورد رایانه لوکس و مجلل، خاطرنشان کرد که توصیف او از قالب ها، انواع دستورالعمل ها، پارامترهای سخت افزاری و بالا بردن سرعت، در سطح "معماری سیستم" است، اصطلاحی که مفیدتر از "سازمان ماشین" به نظر می رسد " [ ۵]
متعاقباً، بروکس، یک طراح Stretch ، فصل 2 کتابPlanning a Computer System: Project Stretch by stating را "معماری رایانه" نامید.
مانند سایر معماری ها، هنر، تعیین نیازهای کاربر از یک سازه و سپس طراحی آن برای رفع نیازها تا حد ممکن با توجه به محدودیت های اقتصادی و فناوری است. "
بروکس در ادامه به توسعه خط رایانه های IBM System / 360 ( که اکنون IBM zSeries نامیده می شود ) کمک می کند، که در آن "معماری" به عنوان "آنچه کاربر باید بداند" تعریف می شود. [ ۶] بعدا کاربران رایانه از این اصطلاح به ندرت در موقعیت مناسب استفاده کردند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاولین معماری مستند رایانه در مکاتبات چارلز بابیج و آدا لاولاس بود که موتور تحلیلی را توصیف می کرد. هنگام ساخت رایانه Z1 در سال 1936 ، کنراد زوزه در دو برنامه ثبت اختراع برای پروژه های آینده خود توضیح داد که دستورالعمل های ماشین می توانند در همان حافظه ای که داده ها ذخیره شده اند ذخیره گردند. . [ ۲] [ ۳] دو مثال اولیه و مهم دیگر عبارتند از:
• مقاله جان فون نویمان در سال 1945 ، به نام First Draft of a Report on the EDVAC ، که توصیف کننده سازمانی از عناصر منطقی است.
• ماشین حساب الکترونیکی آلن تورینگ که جزئیات بیشتری دارد، پیشنهاد شده برای موتور محاسبات اتوماتیک، همچنین در سال 1945 به مقاله جان فون نویمان اشاره کرده است. [ ۴]
اصطلاح "معماری" در ادبیات رایانه را می توان در آثار لایل آر جانسون و فردریک پی بروکس جونیور، اعضای بخش سازمان ماشین در مرکز تحقیقات اصلی IBM در سال 1959 جستجو کرد. جانسون این فرصت را داشت که یک مقاله تحقیقاتی اختصاصی درباره Stretch ، ابررایانه IBM تولید شده برای آزمایشگاه ملی Los Alamos ( در آن زمان به عنوان آزمایشگاه علمی Los Alamos ) ، بنویسد. وی برای توصیف سطح جزئیات برای بحث در مورد رایانه لوکس و مجلل، خاطرنشان کرد که توصیف او از قالب ها، انواع دستورالعمل ها، پارامترهای سخت افزاری و بالا بردن سرعت، در سطح "معماری سیستم" است، اصطلاحی که مفیدتر از "سازمان ماشین" به نظر می رسد " [ ۵]
متعاقباً، بروکس، یک طراح Stretch ، فصل 2 کتابPlanning a Computer System: Project Stretch by stating را "معماری رایانه" نامید.
مانند سایر معماری ها، هنر، تعیین نیازهای کاربر از یک سازه و سپس طراحی آن برای رفع نیازها تا حد ممکن با توجه به محدودیت های اقتصادی و فناوری است. "
بروکس در ادامه به توسعه خط رایانه های IBM System / 360 ( که اکنون IBM zSeries نامیده می شود ) کمک می کند، که در آن "معماری" به عنوان "آنچه کاربر باید بداند" تعریف می شود. [ ۶] بعدا کاربران رایانه از این اصطلاح به ندرت در موقعیت مناسب استفاده کردند.
wiki: معماری رایانه
پیشنهاد کاربران
پیشنهادی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید