[ویکی فقه] مرجع الطلاب فی الإعراب (کتاب). مرجع الطلاب فی الإعراب، ابراهیم شمس الدین است.
«مرجع الطلاب فی الإعراب»، تألیف ابراهیم شمس الدین از آثار معاصر با موضوع علم نحو است که با تحقیق فوزیه طرمباتی، به زبان عربی، در یک جلد منتشر شده است.
«مرجع الطلاب فی الإعراب»، تألیف ابراهیم شمس الدین از آثار معاصر با موضوع علم نحو است که با تحقیق فوزیه طرمباتی، به زبان عربی، در یک جلد منتشر شده است.
[ویکی نور] مرجع الطلاب فی الإعراب، تألیف ابراهیم شمس الدین از آثار معاصر با موضوع علم نحو است که با تحقیق فوزیه طرمباتی، به زبان عربی، در یک جلد منتشر شده است.
کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و چهل و هشت فصل است. نویسنده با رعایت متد آموزشی، هر فصل کتاب را در دو بخش تعریف و مثال تدوین نموده است که در فراگیری مطالب تأثیر بسزایی دارد.
نویسنده در مقدمه کتاب، چنین می نویسد: «قواعد لغت عرب دائماً متهم به خشکی و دشواری در فهم و درک کامل آن بوده اند». وی شیوه عرضه این قواعد را سبب ایجاد این دیدگاه دانسته است
شمس الدین در توضیح هدف نگارش کتاب چنین توضیح می دهد که دانشجو دائماً نیازمند شناخت اعراب مفردات و جمله های لغت عرب است و البته رسیدن به این هدف با استفاده از کتاب های مفصل موجود مشکل است؛ لذا سبب می شود که دانشجو این موضوع مهم را رها کند. با درک این موضوع وی تصمیم به نگارش کتابی مبسوط در زمینه اعراب با استفاده از کتب مختص به این موضوع می گیرد
نویسنده، مباحث کتاب را با ذکر تعاریف مختلف «اعراب» و اقسام سه گانه اعراب آغاز کرده است. پس از آن اعراب افعال خمسه، فعل ماضی و مضارع و امر، اسم مقصور و منقوص، اسم علم، اسم فعل و اشاره و موصول و اعراب ادوات شرط، کنایات و... را ذکر نموده است.
کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و چهل و هشت فصل است. نویسنده با رعایت متد آموزشی، هر فصل کتاب را در دو بخش تعریف و مثال تدوین نموده است که در فراگیری مطالب تأثیر بسزایی دارد.
نویسنده در مقدمه کتاب، چنین می نویسد: «قواعد لغت عرب دائماً متهم به خشکی و دشواری در فهم و درک کامل آن بوده اند». وی شیوه عرضه این قواعد را سبب ایجاد این دیدگاه دانسته است
شمس الدین در توضیح هدف نگارش کتاب چنین توضیح می دهد که دانشجو دائماً نیازمند شناخت اعراب مفردات و جمله های لغت عرب است و البته رسیدن به این هدف با استفاده از کتاب های مفصل موجود مشکل است؛ لذا سبب می شود که دانشجو این موضوع مهم را رها کند. با درک این موضوع وی تصمیم به نگارش کتابی مبسوط در زمینه اعراب با استفاده از کتب مختص به این موضوع می گیرد
نویسنده، مباحث کتاب را با ذکر تعاریف مختلف «اعراب» و اقسام سه گانه اعراب آغاز کرده است. پس از آن اعراب افعال خمسه، فعل ماضی و مضارع و امر، اسم مقصور و منقوص، اسم علم، اسم فعل و اشاره و موصول و اعراب ادوات شرط، کنایات و... را ذکر نموده است.
wikinoor: مرجع_الطلاب_فی_الإعراب
[ویکی فقه] مرجع الطلاب فی الاعراب (کتاب). مرجع الطلاب فی الإعراب، ابراهیم شمس الدین است.
«مرجع الطلاب فی الإعراب»، تألیف ابراهیم شمس الدین از آثار معاصر با موضوع علم نحو است که با تحقیق فوزیه طرمباتی، به زبان عربی، در یک جلد منتشر شده است.
ساختار
کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و چهل و هشت فصل است. نویسنده با رعایت متد آموزشی، هر فصل کتاب را در دو بخش تعریف و مثال تدوین نموده است که در فراگیری مطالب تأثیر بسزایی دارد.
گزارش محتوا
نویسنده در مقدمه کتاب، چنین می نویسد: «قواعد لغت عرب دائماً متهم به خشکی و دشواری در فهم و درک کامل آن بوده اند». وی شیوه عرضه این قواعد را سبب ایجاد این دیدگاه دانسته است.
← هدف نویسنده
...
«مرجع الطلاب فی الإعراب»، تألیف ابراهیم شمس الدین از آثار معاصر با موضوع علم نحو است که با تحقیق فوزیه طرمباتی، به زبان عربی، در یک جلد منتشر شده است.
ساختار
کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و چهل و هشت فصل است. نویسنده با رعایت متد آموزشی، هر فصل کتاب را در دو بخش تعریف و مثال تدوین نموده است که در فراگیری مطالب تأثیر بسزایی دارد.
گزارش محتوا
نویسنده در مقدمه کتاب، چنین می نویسد: «قواعد لغت عرب دائماً متهم به خشکی و دشواری در فهم و درک کامل آن بوده اند». وی شیوه عرضه این قواعد را سبب ایجاد این دیدگاه دانسته است.
← هدف نویسنده
...
wikifeqh: مرجع_الطلاب_فی_الإعراب_(کتاب)