مدونای بروخه ( انگلیسی: Madonna of Bruges ) یک مجسمه سنگ مرمر از مریم به همراه عیسیِ کودک می باشد که از کارهای هنرمند ایتالیایی رنسانس، میکل آنژ است. تصویر هنری و ذهنیت شکل گرفته در تصورات میکل آنژ از مدونا و کودک ( که در چند اثر دیگر وی با همین موضوع وجود دارد ) دارای بازنمایی متفاوت و بسیار جلوتر از کارهای مشابه از دیگران در همین زمینه است.
به نظر می رسد که میکل آنژ تمایل به ویژگی هایی همچون یک باکره مومنِ خندان دارد که کودکش را در آغوش گرفته اما در اینجا و این اثر هنری عیسی به حالت ایستاده و راست قامت است. تقریباً می توان گفت که توسط مریم پشتیبانی نشده و فقط آزادانه با دست چپ مریم مهار و کنترل می شود. این در حالی است که مریم به فرزندش چسبیده نیست یا حتی اگر به وی دقت نمایید متوجه خواهید شد که خیره به پایین نگاه می کند. اعتقاد بر این است که این کار، ابتدا برای یک قطعه محراب در نظر گرفته شده بود. در آغاز سده ۱۵ میلادی مجسمه های ساخته شده بخصوص در سبک رنسانس از یک شیوه هِرمی تبعیت می کردند و این مورد در اغلب کارهای داوینچی هم در اواخر سده ۱۴۰۰ کاملاً مشهود است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبه نظر می رسد که میکل آنژ تمایل به ویژگی هایی همچون یک باکره مومنِ خندان دارد که کودکش را در آغوش گرفته اما در اینجا و این اثر هنری عیسی به حالت ایستاده و راست قامت است. تقریباً می توان گفت که توسط مریم پشتیبانی نشده و فقط آزادانه با دست چپ مریم مهار و کنترل می شود. این در حالی است که مریم به فرزندش چسبیده نیست یا حتی اگر به وی دقت نمایید متوجه خواهید شد که خیره به پایین نگاه می کند. اعتقاد بر این است که این کار، ابتدا برای یک قطعه محراب در نظر گرفته شده بود. در آغاز سده ۱۵ میلادی مجسمه های ساخته شده بخصوص در سبک رنسانس از یک شیوه هِرمی تبعیت می کردند و این مورد در اغلب کارهای داوینچی هم در اواخر سده ۱۴۰۰ کاملاً مشهود است.
wiki: مدونای بروخه