مدل تبلیغاتی

دانشنامه عمومی

مدل تبلیغاتی ( انگلیسی: Promotional model ) به مدل یا مانکنی گفته می شود که برای بالابردن تقاضا و تبلیغِ یک محصول مصرفی، برند، سرویس خدماتی یا ارتباط مستقیم با مشتریان و خریدارانِ بالقوه استخدام می شوند.
بیشتر مدل های تبلیغاتی از لحاظ چهره و ظاهر فیزیکی، جذاب و زیبا هستند. وظیفهٔ آنان این است که محصول را در ذهن مشتری خواستنی تر جلوه دهند. معمولاً در نمایشگاه ها، مدل های تبلیغاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران و مشتریان نیز هستند.
اگر چه این نوع بازاریابی، در مقایسه با روش های سنتی تبلیغات رسانه ای، هزینهٔ بیشتری دارد و افراد کمتری را مخاطب قرار می دهد، اما افزایش درک و آگاهی مشتریان از یک برند، محصول، سرویس خدماتی یا کمپانی با این روش، که دربرگیرندهٔ برخورد فرد - به - فرد است، بیشتر و مؤثرتر انجام می شود.
وظیفهٔ مدل های تبلیغاتی بر حسب اهداف بازاریابی متفاوت و شاملِ افزایش آگاهی دربارهٔ محصول، اطلاع رسانی، ایجاد ارتباط بین یک محصول و یک پیام خاص در ذهن مشتری، دادن بروشور، کاتالوگ و نمونه کالا، هدایای کوچک به بازدیدکنندگان و مشتریان است.
این مدل ها می توانند در اماکنی چون فروشگاه های خرده فروشی، پاساژها و مجتمع های خرید، نمایشگاه بازرگانی، کلوپ های اختصاصی و حتی فضاهای عمومی شهر مستقر شوند و به وظایفِ محوله شان بپردازند.
عکس مدل تبلیغاتیعکس مدل تبلیغاتی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس