مخارج مصرف کننده ( به انگلیسی:Consumer spending ) کل پولی است که برای کالاها و خدمات نهایی توسط افراد و خانوارها خرج می شود. [ ۱]
دو جزء در مخارج مصرف کننده وجود دارد: مصرف القایی ( که تحت تأثیر سطح درآمد است ) و مصرف مستقل ( که تحت تأثیر سطح درآمد نیست ) .
مالیات ابزاری در تعدیل اقتصاد است. سیاست های مالیاتی طراحی شده توسط دولت ها بر گروه های مصرف کننده، مخارج خالص مصرف کننده و اعتماد مصرف کننده تأثیر می گذارد. اقتصاددانان انتظار دارند که دستکاری مالیاتی باعث افزایش یا کاهش هزینه های مصرف کننده شود، اگرچه تأثیر دقیق دستکاری های خاص اغلب موضوع بحث است.
دستکاری مالیاتی به عنوان یک محرک یا سرکوب هزینه های مصرف کننده معادله ای برای تولید ناخالص داخلی ( GDP ) است. [ ۲]
احساسات مصرف کننده نگرش کلی نسبت به اقتصاد و سلامت بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار می دهد و احساسات یک جزء قوی مخارج مصرف کننده هستند. احساسات توانایی قدرتمندی در ایجاد نوسانات در اقتصاد دارند، زیرا اگر نگرش مصرف کننده نسبت به وضعیت اقتصاد بد باشد، تمایلی به هزینه کردن وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، احساسات پیش بینی کننده قدرتمندی برای اقتصاد هستند، زیرا وقتی مردم به اقتصاد یا آنچه که فکر می کنند به زودی اتفاق می افتد ایمان داشته باشند، با اطمینان هزینه و سرمایه گذاری می کنند. با این حال احساسات همیشه بر عادات خرج کردن برخی افراد به اندازه دیگران تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، برخی از خانوارها مخارج خود را کاملاً از درآمد خود جدا می کنند، به طوری که درآمد آنها تقریباً برابر یا تقریباً برابر با مصرف آنها ( از جمله پس انداز ) است. دیگران بر اساس احساسات خود نحوه خرج کردن درآمد خود را کنترل می کنند.
در مواقع مشکلات اقتصادی یا بلاتکلیفی، دولت اغلب سعی می کند با توزیع محرک های اقتصادی، اغلب به صورت تخفیف یا چک، موضوعات اقتصادی را اصلاح کند. با این حال چنین تکنیک هایی در گذشته به دلایل متعدد شکست خورده اند.
هنگامی که عرضه سوخت مختل می شود، تقاضا برای کالاهایی که به سوخت وابسته هستند، مانند وسایل نقلیه موتوری و ماشین آلات، ممکن است کاهش یابد. اختلال در تأمین انرژی باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد در دسترس بودن و قیمت های آتی این منابع می شود. اغلب، مصرف کنندگان محصولات وابسته به انرژی را خریداری نمی کنند تا زمانی که مطمئن شوند که سوخت برای استفاده از محصول در دسترس است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدو جزء در مخارج مصرف کننده وجود دارد: مصرف القایی ( که تحت تأثیر سطح درآمد است ) و مصرف مستقل ( که تحت تأثیر سطح درآمد نیست ) .
مالیات ابزاری در تعدیل اقتصاد است. سیاست های مالیاتی طراحی شده توسط دولت ها بر گروه های مصرف کننده، مخارج خالص مصرف کننده و اعتماد مصرف کننده تأثیر می گذارد. اقتصاددانان انتظار دارند که دستکاری مالیاتی باعث افزایش یا کاهش هزینه های مصرف کننده شود، اگرچه تأثیر دقیق دستکاری های خاص اغلب موضوع بحث است.
دستکاری مالیاتی به عنوان یک محرک یا سرکوب هزینه های مصرف کننده معادله ای برای تولید ناخالص داخلی ( GDP ) است. [ ۲]
احساسات مصرف کننده نگرش کلی نسبت به اقتصاد و سلامت بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار می دهد و احساسات یک جزء قوی مخارج مصرف کننده هستند. احساسات توانایی قدرتمندی در ایجاد نوسانات در اقتصاد دارند، زیرا اگر نگرش مصرف کننده نسبت به وضعیت اقتصاد بد باشد، تمایلی به هزینه کردن وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، احساسات پیش بینی کننده قدرتمندی برای اقتصاد هستند، زیرا وقتی مردم به اقتصاد یا آنچه که فکر می کنند به زودی اتفاق می افتد ایمان داشته باشند، با اطمینان هزینه و سرمایه گذاری می کنند. با این حال احساسات همیشه بر عادات خرج کردن برخی افراد به اندازه دیگران تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، برخی از خانوارها مخارج خود را کاملاً از درآمد خود جدا می کنند، به طوری که درآمد آنها تقریباً برابر یا تقریباً برابر با مصرف آنها ( از جمله پس انداز ) است. دیگران بر اساس احساسات خود نحوه خرج کردن درآمد خود را کنترل می کنند.
در مواقع مشکلات اقتصادی یا بلاتکلیفی، دولت اغلب سعی می کند با توزیع محرک های اقتصادی، اغلب به صورت تخفیف یا چک، موضوعات اقتصادی را اصلاح کند. با این حال چنین تکنیک هایی در گذشته به دلایل متعدد شکست خورده اند.
هنگامی که عرضه سوخت مختل می شود، تقاضا برای کالاهایی که به سوخت وابسته هستند، مانند وسایل نقلیه موتوری و ماشین آلات، ممکن است کاهش یابد. اختلال در تأمین انرژی باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد در دسترس بودن و قیمت های آتی این منابع می شود. اغلب، مصرف کنندگان محصولات وابسته به انرژی را خریداری نمی کنند تا زمانی که مطمئن شوند که سوخت برای استفاده از محصول در دسترس است.
wiki: مخارج مصرف کننده